$360 δισ. κοστίζουν στο λιανεμπόριο οι online απάτες πληρωμών
Σε ανοιχτή πληγή για το ηλεκτρονικό εμπόριο παγκοσμίως αναδεικνύονται οι διαδικτυακές απάτες στον τομέα των πληρωμών. Καθώς μάλιστα η ανάπτυξη των online πωλήσεων συνεχίζει να αυξάνεται με επιταχυνόμενους ρυθμούς, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές, το θέμα της απάτης στις διαδικτυακές πληρωμές παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.
Μια νέα μελέτη από την Juniper Research προβλέπει ότι οι απώλειες των εμπόρων από διαδικτυακές απάτες πληρωμών θα ξεπεράσουν τα 362 δισ. δολ. παγκοσμίως μεταξύ 2023 και 2028. Ενδεικτικό του όλου προβλήματος είναι ότι το κόστος των εμπόρων από τις απάτες στις online πληρωμές μόνο το 2028 θα φτάσει τα 91 δισ. δολ..
«Η αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου στις αναδυόμενες αγορές οδηγεί αυτήν την ανάπτυξη. Οι έμποροι εκεί αντιμετωπίζουν νέες απειλές, όπως η αυξημένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης εντείνει τις απάτες στο επίπεδο των πληρωμών» εξηγεί η Juniper Research.
Με τις διαδικτυακές απάτες πληρωμών οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου πραγματοποιούν ψευδείς ή παράνομες συναλλαγές στο Διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας μια σειρά από διαφορετικές στρατηγικές απάτης, όπως το ηλεκτρονικό ψάρεμα.
Κορυφαίοι προμηθευτές
Στο πλαίσιο της μελέτης της η Juniper Research κατέταξε τους προμηθευτές ανίχνευσης και πρόληψης της απάτης πληρωμών για το 2023, λαμβάνοντας υπόψη μια σειρά από κριτήρια, όπως το μέγεθος της πελατειακής τους βάσης, η πληρότητα των λύσεών τους και οι μελλοντικές επιχειρηματικές προοπτικές.
Με βάση αυτά τα κριτήρια, η εταιρεία ανέδειξε τους 21 κορυφαίους προμηθευτές λύσεων εντοπισμού και πρόληψης απάτης. Εξ αυτών οι πέντε ισχυρότεροι παίκτες της αγοράς για το 2023 είναι οι εταιρείες: LexisNexis Risk Solutions, Experian, ACI Worldwide, Visa και FICO.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι κορυφαίοι παίκτες σημείωσαν καλή βαθμολογία με βάση το εύρος των δυνατοτήτων προστασίας κατά της απάτης, καθώς και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την ανάλυση των τάσεων στη συμπεριφορά των εγκληματιών του Διαδικτύου.
«Προκειμένου να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό, οι προμηθευτές οφείλουν να χρησιμοποιούν δεδομένα που συλλέγονται σε όλη τη διαδικασία ηλεκτρονικού εμπορίου, για να αναπτύξουν περαιτέρω τις λύσεις ανίχνευσης και πρόληψης απάτης μέσω εκπαίδευσης και προηγμένων μοντέλων AI» εξηγούν οι αναλυτές της εταιρείας.
Όπως παρατηρούν, οι πάροχοι ανίχνευσης και πρόληψης απάτης στον τομέα των πληρωμών είναι αναγκαίο να εκπαιδεύσουν τους πελάτες τους στη σημασία της κοινής χρήσης δεδομένων, προκειμένου να έχουν την υψηλότερη ακρίβεια στις λύσεις τους. Αυτό είναι όλο και πιο σημαντικό με την αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς χρησιμοποιεί μια ποικιλία δεδομένων για την εξέταση προτύπων απάτης, κάτι που είναι εξαιρετικά επωφελές σε έναν χώρο όπου οι απατεώνες συνήθως επιτίθενται σε μεγάλη κλίμακα, αντί να επιτίθενται σε έναν συγκεκριμένο πελάτη.