Τηλεπικοινωνίες

Premium smartphones: Το 25% της αγοράς ανήκει στα ακριβά μοντέλα

smartphones-market

Η αγορά των premium smartphones συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, καταλαμβάνοντας το 25% της συνολικής παγκόσμιας αγοράς κινητών το 2024, από 15% το 2020, σύμφωνα με έρευνα της Counterpoint Research. Η τάση της "premiumization" - η στροφή των καταναλωτών προς ακριβότερες συσκευές - παραμένει ισχυρή, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία να αυξάνονται κατά 8% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας την 5% ανάπτυξη της συνολικής αγοράς smartphones.

Στο μεταξύ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Counterpoint Research, η κατηγορία των ultra-premium smartphones (τιμή χονδρικής ≥$1.000) έφτασε το 40% του premium τομέα, καταγράφοντας ρεκόρ υψηλών πωλήσεων. Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα κορυφαία μοντέλα με βελτιωμένους επεξεργαστές, κάμερες και AI δυνατότητες.

Η αγορά των premium smartphones καταλαμβάνει το 25% της συνολικής παγκόσμιας αγοράς κινητών από 15% το 2020

Οι ίδιοι οι κατασκευαστές smartphones - όπως παρατηρούν οι αναλυτές - επιλέγουν να επικεντρώνονται στα premium μοντέλα, αυξάνοντας έτσι τα έσοδά τους αντί για τον συνολικό όγκο πωλήσεων. Το 2024, ο αριθμός των ενεργών premium μοντέλων έφτασε σχεδόν τα 300, ενώ ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων smartphones στην αγορά μειώθηκε.

Αυτή η τάση δείχνει ότι οι καταναλωτές προτιμούν λιγότερες, αλλά πιο ποιοτικές επιλογές, ενώ οι εταιρείες εξορθολογίζουν τη γκάμα των προϊόντων τους. Με τις εταιρείες να συνεχίζουν να επενδύουν σε high-end μοντέλα, το premium segment θα παραμείνει βασικός πυλώνας ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς smartphones τα επόμενα χρόνια.

“Οι καταναλωτές επιλέγουν premium smartphones όχι μόνο για την καλύτερη εμπειρία χρήσης, αλλά και λόγω της μακροχρόνιας υποστήριξης λογισμικού και των μελλοντικών τεχνολογικών δυνατοτήτων τους”, αναφέρει η Counterpoint στην ανάλυσή της.

Πρωτιά για τις ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ παραμένουν η μεγαλύτερη αγορά premium smartphones, με 25% μερίδιο, καθώς τα iPhones και τα high-end μοντέλα της Samsung κυριαρχούν στην προτίμηση των Αμερικανών καταναλωτών. Η Κίνα ακολουθεί πολύ κοντά, με 24% μερίδιο, καθώς οι εταιρείες Huawei, Xiaomi, vivo και HONOR σημείωσαν διψήφια ποσοστά ετήσιας ανάπτυξης στην premium κατηγορία.

Παράλληλα, Ινδία και Λατινική Αμερική καταγράφουν ραγδαία ανάπτυξη στην premium αγορά, με την Ινδία να έχει πενταπλασιάσει το μερίδιό της από το 2020, και τη Λατινική Αμερική να καταγράφει αύξηση 2,5 φορές. Αυτή η άνοδος υποστηρίζεται από ευκολότερες επιλογές χρηματοδότησης και προγράμματα ανταλλαγής συσκευών (trade-in offers).

“Οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές δείχνουν προτίμηση σε premium συσκευές, γεγονός που υποστηρίζεται από βελτιωμένες οικονομικές δυνατότητες και επιλογές πληρωμής”, σχολιάζει στην ανάλυσή της η εταιρεία.

Η τάση της premiumization - όπως εκτιμούν οι αναλυτές - αναμένεται να συνεχιστεί, αν και με ελαφρώς πιο αργούς ρυθμούς, καθώς οι αναδυόμενες αγορές ανεβαίνουν σταδιακά σε υψηλότερα επίπεδα τιμών. Επιπλέον, η premium κατηγορία προβλέπεται να αναπτυχθεί περαιτέρω στην Κίνα, λόγω των κυβερνητικών επιδοτήσεων που υποστηρίζουν την αγορά smartphones.

Οι πρωταγωνιστές

Η Apple, σύμφωνα με τα στοιχεία, εξακολουθεί να κυριαρχεί στην premium αγορά, κατέχοντας το 2024 το 67% των πωλήσεων, αν και σημείωσε πτώση από το 72% που είχε το 2023. Η μείωση αυτή οφείλεται στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς των Samsung, Huawei και Xiaomi, που κερδίζουν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Η Samsung, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στην premium κατηγορία, κατέχει μερίδιο 18% της αγοράς, κυρίως χάρη στη δημοτικότητα των Galaxy S και Galaxy Z series

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα