Τηλεπικοινωνίες

Μόλις το 32% των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς μηνυμάτων θα είναι από sms

social-media-people

Συνεχίζεται η μείωση των μεριδίων των παραδοσιακών sms στη συνολική αγορά των μηνυμάτων μέσω smartphones, με την τάση αυτή να κλιμακώνεται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα επόμενα χρόνια. Μια νέα μελέτη της Juniper Research, προβλέπει μια σημαντική μείωση στο μερίδιο της SMS στην παγκόσμια αγορά mobile μηνυμάτων μέχρι το 2029.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το SMS αναμένεται να αντιπροσωπεύει μόλις το 32% των συνολικών εσόδων της αγοράς μηνυμάτων, σημειώνοντας πτώση από το 45%, που εκτιμάται για το 2024. Αυτή η μείωση του 13% συμβαίνει σε μια περίοδο, όπου η συνολική ζήτηση για μηνύματα κινητής τηλεφωνίας αναμένεται να αυξηθεί ραγδαία, με τον αριθμό των μηνυμάτων να εκτοξεύεται από τα 189 τρισεκατομμύρια το 2024 στα 280 τρισεκατομμύρια το 2029.

Σημαντική μείωση του μεριδίου των SMS στην παγκόσμια αγορά mobile μηνυμάτων μέχρι το 2029 βλέπει η Juniper Research

Ωστόσο, παρά την αύξηση στη ζήτηση, το SMS φαίνεται να χάνει έδαφος εξαιτίας αρκετών παραγόντων, όπως οι απάτες μέσω SMS (fraudulent activity). Η αύξηση της απάτης μέσω SMS αποθαρρύνει πολλές επιχειρήσεις να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν αυτό το κανάλι επικοινωνίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη της εταιρείας, ο δεύτερος λόγος για τη μείωση της δημοτικότητας των sms είναι οι υψηλές τιμές των παραδοσιακών μηνυμάτων. “Ειδικά για τις επιχειρήσεις (A2P SMS - Application-to-Person), αποτελεί βασικό λόγο απομάκρυνσης από αυτό το μοντέλο”, αναφέρει η έρευνα. Ο τρίτος λόγος συνδέεται με την πληθώρα των εναλλακτικών, που υπάρχουν σήμερα, καθώς νέες πλατφόρμες μηνυμάτων προσφέρουν πιο πλούσια και διαδραστικά χαρακτηριστικά, όπως το RCS (Rich Communication Services) και τα OTT (Over-the-top) μηνύματα, που κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος.

Περί τιμής

Η μελέτη τονίζει ότι, για να μπορέσουν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας να αξιοποιήσουν τη ζήτηση για μηνύματα, πρέπει να μειώσουν το κόστος των A2P SMS μέσω ρυθμιζόμενων διεθνών τιμολογίων και να σταθεροποιήσουν τις τιμές.

Η έρευνα αναδεικνύει δύο βασικούς παράγοντες, που απειλούν να εκτοπίσουν το SMS από την κυρίαρχη θέση του: το RCS και τα OTT μηνύματα. Το RCS προσφέρει προηγμένες δυνατότητες, όπως πλουσιότερο περιεχόμενο και αυξημένη ασφάλεια, ενώ οι πλατφόρμες OTT, όπως το WhatsApp και το Facebook Messenger, συνεχίζουν να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς.

Αν και τα OTT μηνύματα έχουν συνυπάρξει με τα SMS, η Juniper προβλέπει ότι μια παρόμοια τάση θα επικρατήσει και μεταξύ του RCS και των OTT μηνυμάτων, με την αγορά να διαφοροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες των χρηστών. Ωστόσο, όπως σημειώνει η Georgia Allen, ερευνήτρια της Juniper, οι πάροχοι πρέπει να εξασφαλίσουν ότι οι τιμές του RCS θα είναι ανταγωνιστικές σε σχέση με τα SMS, για να αποφευχθεί η απώλεια πελατών προς τις OTT υπηρεσίες.

Αντιμετώπιση της Απάτης

Ένας βασικός τομέας, όπου τα RCS και OTT μηνύματα υπερέχουν, είναι η ασφάλεια. Η δυνατότητα πρόληψης της απάτης μέσω κοινών προτύπων RCS και διαλειτουργικών συστημάτων επαλήθευσης για OTT μηνύματα είναι κρίσιμη για να παραμείνουν ελκυστικά στις επιχειρήσεις, που αναζητούν ασφαλή κανάλια επικοινωνίας.

Η μελέτη καλεί τους παρόχους να επενδύσουν σε υποδομές, που θα ενισχύσουν την ασφάλεια, καθώς αυτό θα καταστήσει τις νέες αυτές τεχνολογίες πιο ελκυστικές για επιχειρήσεις με υψηλή δαπάνη σε επικοινωνίες, οδηγώντας σε περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς.

“Με την προοδευτική στροφή της αγοράς από το SMS προς τα RCS και OTT μηνύματα, η βιομηχανία τηλεπικοινωνιών καλείται να προσαρμοστεί σε ένα νέο περιβάλλον, όπου οι χρήστες και οι επιχειρήσεις απαιτούν περισσότερα από την απλή αποστολή γραπτών μηνυμάτων”, αναφέρει η μελέτη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα