Τηλεπικοινωνίες

Πάνω από τα μισά smartphones θα έχουν δυνατότητες ΑΙ έως το 2028

smartphone-ai

Το μέλλον των κινητών συσκευών επαναπροσδιορίζει η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), με την είσοδο της ανατρεπτικής τεχνολογίας στον χώρο των smartphones να έχει ήδη ξεκινήσει και να κλιμακώνεται με την πάροδο του χρόνου. Για παράδειγμα, για το σύνολο της χρήσης του 2024, το 16% των smartphones, που θα διατεθούν στην παγκόσμια αγορά, θα υποστηρίζει τεχνολογία ΑΙ, από μόλις 5% το 2023.

Μάλιστα, ο ρυθμός διείσδυσης της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης στα κινητά τηλέφωνα αναμένεται να είναι κάτι παραπάνω από έντονος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών Canalys, έως το 2028, το ποσοστό αυτό θα εκτοξευθεί στο 54%, που σημαίνει ότι πάνω από τα μισά κινητά, που θα πωληθούν σε όλο τον κόσμο, θα έχουν δυνατότητες και χαρακτηριστικά ΑΙ.

Canalys: Τι αντίκτυπο θα έχουν τα smartphones με δυνατότητα AI στη συνολική αγορά από το 2024 και μετά

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η αγορά των ΑΙ smartphones θα “τρέξει” με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 63% από σήμερα μέχρι το 2028. Την ανάπτυξη της αγοράς των ΑΙ smartphones στηρίζει η αυξημένη ζήτηση - από πλευράς των καταναλωτών - για βελτιωμένες λειτουργίες των κινητών τηλεφώνων τους.

Η είσοδος του ΑΙ στις συσκευές, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, θα ξεκινήσει από τα premium μοντέλα των κατασκευαστών ανά τον κόσμο, με σταδιακή υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης και στα smartphones μεσαίας κατηγορίας, αντανακλώντας τις ευρύτερες τάσεις της αγοράς προς την προηγμένη τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας.

Πώς κινούνται οι κατασκευαστές

Η ανάλυση της Canalys δείχνει ότι μεταξύ των κατασκευαστών smartphones, ήδη, αναπτύσσεται μεγάλη κινητικότητα για την ενσωμάτωση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης στα κινητά τηλέφωνα. Μεγάλοι παγκόσμιοι παίκτες, όπως η Apple, η Google και η Samsung, καθώς και οι κορυφαίοι Κινέζοι παίκτες HONOR, OPPO, Xiaomi και vivo, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων AI στις συσκευές τους.

Οι στρατηγικές τους ποικίλλουν από την ανάπτυξη ιδιόκτητων τσιπ τεχνητής νοημοσύνης έως τη βελτίωση των ενσωματώσεων οικοσυστημάτων, που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για βελτιωμένη εμπειρία χρηστών. “Αυτές οι εξελίξεις είναι τεχνικές και στρατηγικές και συνεπάγονται σημαντικές επενδύσεις σε hardware και λογισμικό για τη διατήρηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος”, αναφέρει σε ανάλυσή της η Canalys.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις συσκευές ανοίγει νέους δρόμους για τη δημιουργία εσόδων πέρα από τις παραδοσιακές πωλήσεις smartphones. “Η τεχνητή νοημοσύνη στη συσκευή επιτρέπει νέα επιχειρηματικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών βασισμένων σε συνδρομές για premium χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης, εξατομικευμένη διαφήμιση και βελτιωμένες λειτουργίες εφαρμογών. Αυτά τα μοντέλα διαφοροποιούν τις ροές εσόδων και αυξάνουν την αφοσίωση των πελατών, προσφέροντας συνεχώς βελτιωμένες και εξατομικευμένες εμπειρίες χρήστη”, αναφέρει η Canalys.

Τι λένε οι καταναλωτές

Από την πλευρά τους, οι ίδιοι οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στα smartphones. Ωστόσο, αυτό το ενδιαφέρον μετριάζεται από ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο και την ασφάλεια των δεδομένων, επομένως είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η διαφάνεια και η υπευθυνότητα στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.

“Η σαφής επικοινωνία σχετικά με τη χρήση δεδομένων, τη λειτουργικότητα των χαρακτηριστικών της τεχνητής νοημοσύνης και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς απορρήτου, είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης και της αποδοχής των καταναλωτών. Η άμεση αντιμετώπιση αυτών των ανησυχιών μπορεί να μετριάσει την ανησυχία και να ενισχύσει ένα πιο δεκτικό περιβάλλον στην αγορά”, καταλήγει η ανάλυση της εταιρείας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα