Οι επιχειρήσεις θα επενδύσουν $30 δισ. για να βάλουν ΑΙ στην εξυπηρέτηση πελατών
Περισσότερα από $30 δισ. θα επενδύσουν έως το 2027 οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, για να θέσουν την τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της εξυπηρέτησης των πελατών τους. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της IDC, οι παγκόσμιες δαπάνες για τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα ξεπεράσουν τα $30 δισ. έως το 2027, καθώς οι επιχειρήσεις επενδύουν σε υποδομές, πλατφόρμες, λογισμικό και υπηρεσίες AI για να βελτιώσουν την προσωποποίηση των εμπειριών των πελατών.
Ειδικά οι επικεφαλής του marketing αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης. Όπως εξηγούν οι αναλυτές, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι από μόνη της ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά ένα εργαλείο, που επιτρέπει τη διαφοροποίηση.
Οι ηγέτες του marketing αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους, αξιοποιώντας το AI
Οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν σε real-time customer data, να συνεργαστούν με ομάδες IT και analytics και να δημιουργήσουν AI-driven marketing υποδομές, που επιτρέπουν στοχευμένες και αποδοτικές καμπάνιες.
Κομβικές τάσεις έως το 2029
Η IDC εντοπίζει τις εξής κρίσιμες τάσεις, που θα διαμορφώσουν την αγορά:
Αυτοματοποιημένα Customer Journeys: Έως το 2027, η IDC εκτιμά ότι το 45% των B2B στρατηγικών θα χρησιμοποιεί AI για την αυτοματοποίηση αλληλεπιδράσεων, επιταχύνοντας τη μετάβαση των πελατών από το lead generation στις αγορές.
Αναζήτηση μέσω διαλόγου: Έως το 2026, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών, το 45% των καταναλωτών θα αλληλεπιδρά με τις εταιρείες μέσω Generative AI, καθιστώντας τα AI-driven interfaces απαραίτητα για τις επιχειρήσεις.
AI-Driven Marketing Agencies: Μέχρι το 2029, όπως προβλέπει η IDC, οι παραδοσιακές διαφημιστικές εταιρείες θα μειώσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους κατά 40%, αναθέτοντας εκτελεστικές λειτουργίες σε AI-based εργαλεία και συμβούλους.
AI στις θέσεις marketing: Μέχρι το 2028, σύμφωνα με τους αναλυτές, 1 στις 5 θέσεις εργασίας στο marketing θα καλύπτεται από AI, μετατοπίζοντας την ανθρώπινη συμβολή στη στρατηγική, την ηθική και τη δημιουργικότητα.
Προκλήσεις και ευκαιρίες
Οι αναλυτές τονίζουν ότι η ραγδαία εξάπλωση του AI δημιουργεί προκλήσεις στις επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να προσαρμοστούν σε νέα επιχειρησιακά μοντέλα και να επενδύσουν σε δεδομένα υψηλής ακρίβειας. Ωστόσο, οι εταιρείες, που θα κινηθούν γρήγορα, θα αποκτήσουν ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, βελτιώνοντας το CRM, τις στρατηγικές marketing και τη λήψη αποφάσεων.
Η IDC υπογραμμίζει ότι αυτές οι τεχνολογικές τάσεις θα καθορίσουν τις στρατηγικές των επιχειρήσεων τα επόμενα πέντε χρόνια, διαμορφώνοντας το μέλλον του marketing στην ψηφιακή εποχή.