Το ΑΙ βασικός πυλώνας αισιοδοξίας για το 2025
Σύμφωνα με την τελευταία παγκόσμια έρευνα της LG Electronics (LG), τρεις τομείς αναδεικνύονται ως οι μεγαλύτερες πηγές ελπίδας και αισιοδοξίας για το 2025: η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η ψυχαγωγία και η υγειονομική περίθαλψη. Η έρευνα, που διεξήχθη σε 16 χώρες, αποτυπώνει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του 2025.
Με το 48% των καταναλωτών να δηλώνουν πιο αισιόδοξοι τώρα σε σχέση με έξι μήνες πριν, φαίνεται πως η τεχνολογία και οι καινοτομίες στους τρεις αυτούς τομείς ενισχύουν την πίστη τους σε ένα καλύτερο μέλλον.
Το 56% των καταναλωτών θεωρούν το ΑΙ βασικό παράγοντα ελπίδας για το νέο έτος
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) κατέχει κεντρικό ρόλο στο νέο αισιόδοξο αφήγημα. Με το 56% των ερωτηθέντων να τη θεωρούν βασικό παράγοντα ελπίδας, η AI προωθεί λύσεις, που διευκολύνουν την καθημερινότητα και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.
Από την πρόληψη ασθενειών μέχρι την παροχή εξατομικευμένων εμπειριών μέσω έξυπνων συσκευών, η AI αναδεικνύεται σε βασικό μοχλό καινοτομίας.
Ωστόσο, η ηθική χρήση της AI αποτελεί προτεραιότητα για το 2025. Η διαφάνεια, η υπευθυνότητα και η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι κρίσιμες παράμετροι για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
Οι νεότερες γενιές, όπως η Gen Z, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση σε αυτές τις πτυχές, με το 50% να δηλώνει ότι η αισιοδοξία για την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι επιβλαβής, αν δεν συνοδεύεται από υπεύθυνη εφαρμογή.
Ψυχαγωγία: Η δύναμη της δημιουργικότητας
Η ψυχαγωγία - ταινίες, μουσική, τηλεόραση και τέχνες - αναδεικνύεται ως ο σημαντικότερος παράγοντας, που ενισχύει την αισιοδοξία παγκοσμίως. Το 60% των καταναλωτών την αναγνωρίζει ως κύρια πηγή ευτυχίας και έμπνευσης, με τις ψηφιακές πλατφόρμες να διαδραματίζουν καίριο ρόλο στη διάδοση θετικού περιεχομένου.
Η υγειονομική περίθαλψη - στο μεταξύ - συγκαταλέγεται στις κορυφαίες πηγές αισιοδοξίας, με την πρόοδο στην ιατρική τεχνολογία και τις καινοτομίες να αποτελούν καθοριστικό παράγοντα. Ειδικά μετά την πανδημία, η υγειονομική περίθαλψη αποκτά κεντρικό ρόλο στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενισχύοντας τη συλλογική αίσθηση ασφάλειας.
Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στη διάγνωση, τη θεραπεία και την πρόληψη ασθενειών ενισχύει περαιτέρω την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον τομέα. Επιπλέον, οι ψηφιακές λύσεις τηλεϊατρικής κάνουν την υγειονομική περίθαλψη πιο προσβάσιμη και εξατομικευμένη από ποτέ.
Διαγενεακές προσεγγίσεις
Η έρευνα της LG αποκαλύπτει ότι η στάση απέναντι στην αισιοδοξία διαφέρει ανάλογα με την ηλικία. Ενώ οι νεότερες γενιές είναι πιο αισιόδοξες συνολικά, εκφράζουν και μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες βρίσκουν παρηγοριά σε παραδοσιακές δραστηριότητες, όπως η επαφή με τη φύση και η οικογενειακή ζωή.
“Με την τεχνητή νοημοσύνη, την ψυχαγωγία και την υγειονομική περίθαλψη να διαμορφώνουν το τοπίο του 2025, οι καταναλωτές μπορούν να αντλήσουν έμπνευση και ελπίδα από τις ατελείωτες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία και η δημιουργικότητα”, σημειώνει η έρευνα.