To AI οδηγεί τις επιχειρήσεις σε νέα επίπεδα αυτονομίας
Πρωτοφανή επίπεδα αυτονομίας στις επιχειρήσεις θα φέρει η τεχνητή νοημοσύνη. Καθώς η διείσδυση του ΑΙ επιταχύνεται στις επιχειρήσεις και την κοινωνία, με ρυθμό ταχύτερο από οποιαδήποτε προηγούμενη τεχνολογία, το 69% των στελεχών πιστεύει ότι δημιουργείται επιτακτική ανάγκη επανεφεύρεσης των επιχειρήσεων και επαναξιολόγησης του πώς σχεδιάζονται, οικοδομούνται και λειτουργούν τα τεχνολογικά συστήματα και διαδικασίες.
Στην 25η έκδοσή της, η μελέτη “Accenture Technology Vision 2025” προβλέπει, επίσης, ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα λειτουργεί όλο και περισσότερο ως συνεργάτης ανάπτυξης τεχνολογίας, θα ενδυναμώνει τα ρομπότ στον φυσικό κόσμο και θα διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο συμβίωσης με τους ανθρώπους.
Τα ρομπότ θα έχουν δυναμικότερη παρουσία την επόμενη δεκαετία, με μεγαλύτερη αυτονομία λόγω της τεχνητής νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα, η εμπιστοσύνη των ανθρώπων στην τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας, προκειμένου να επιτευχθούν τα αναμενόμενα αποτελέσματα από την αξιοποίησή της. Αυτό σημαίνει ότι τα ψηφιακά συστήματα και τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα πρέπει να είναι πιο ακριβή, συνεπή και να διαθέτουν ιχνηλασιμότητα, πέρα και πάνω από την υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Τα περισσότερα στελέχη (77%) πιστεύουν ότι τα πραγματικά οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης θα είναι εφικτά μόνο εφόσον οικοδομηθούν σε θεμέλια εμπιστοσύνης και λίγο περισσότεροι (81%) συμφωνούν ότι τα θεμέλια αυτά θα πρέπει να εξελίσσονται παράλληλα με οποιαδήποτε στρατηγική τεχνολογίας.
Αντίκτυπος του GenAI
Η μελέτη εξετάζει τον αντίκτυπο της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης σε πολλαπλές πτυχές, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης τεχνολογίας, της εμπειρίας των πελατών, του φυσικού κόσμου και του εργατικού δυναμικού.
Στην ανάπτυξη λογισμικού, για παράδειγμα, ήδη, οι gen AI coding assistants αναβαθμίζουν τον ρόλο του προγραμματιστή σε μηχανικό συστημάτων, επιταχύνοντας τον εκδημοκρατισμό του κώδικα και την ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων. Η άνοδος των custom συστημάτων, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης λογισμικού με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και η πρόοδος των AI Agents, οδηγεί σε μια στροφή από τη στατική αρχιτεκτονική εφαρμογών σε οικοσυστήματα agents.
Καθώς τα συστήματα πολλαπλών agents γίνονται πιο ικανά και προσαρμοστικά, θα επιτευχθεί ακόμα μεγαλύτερη διάχυσή τους λόγω των βελτιωμένων ικανοτήτων τους, δίνοντας τη δυνατότητα διαχείρισης διαδικασιών και ολόκληρων λειτουργιών, όπως ενδεικτικά η βελτιστοποίηση των αποθεμάτων σε μια επιχείρηση.
Οι οργανισμοί βρίσκονται σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να καταστήσουν την τεχνητή νοημοσύνη ως ένα νέο σημείο διεπαφής με τους πελάτες, αλλά η διαφοροποίηση των brands θα είναι εφικτή μόνο εάν δοθεί η ίδια βαρύτητα και στις εμπειρίες τεχνητής νοημοσύνης. Ενώ 80% των στελεχών ανησυχεί ότι τα LLM και τα chatbots είναι πιθανό να δώσουν σε όλα τα brands παρόμοια φωνή, το 77% συμφωνεί ότι τα brands μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτόν τον κίνδυνο δημιουργώντας προσωποποιημένες εμπειρίες AI και εισάγοντας διακριτά στοιχεία του brand, όπως κουλτούρα, αξίες και φωνή σε αυτές τις εμπειρίες μέσω του “ψηφιακού εγκεφάλου” τους.
Η αυτονομία των ρομπότ
Τα ρομπότ θα έχουν δυναμικότερη παρουσία την επόμενη δεκαετία, διαθέτοντας μεγαλύτερη αυτονομία, λόγω της τεχνητής νοημοσύνης στον φυσικό κόσμο. Θα είναι δυνατό τα ρομπότ γενικής χρήσης να μετατραπούν σε εξειδικευμένα ρομπότ, μαθαίνοντας νέες εργασίες πολύ γρήγορα.
Το 80% των στελεχών πιστεύει ότι τα ρομπότ, που συνεργάζονται με ανθρώπους και μαθαίνουν συνεχώς από αυτές τις αλληλεπιδράσεις, θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία μεταξύ ανθρώπων και ρομπότ.