Τα 2/3 των μικρομεσαίων εταιρειών πειραματίζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη
Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) οδηγεί σε σημαντική αύξηση εσόδων και αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους. Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Salesforce, το 75% των ΜμΕ έχει ήδη αρχίσει να αξιοποιεί λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ από αυτές, το 91% καταγράφει σημαντική αύξηση στα έσοδά του.
Οι αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις ηγούνται της τάσης αυτής, με το 83% να επενδύει ενεργά σε λύσεις AI και το 78% να δηλώνει ότι θα αυξήσει ακόμη περισσότερο τις επενδύσεις του το 2025. Αντίθετα, μόνο το 55% των επιχειρήσεων σε φθίνουσα πορεία αναφέρει παρόμοιες προθέσεις.
Από όσες εταιρείες χρησιμοποιούν ΑΙ, το 91% καταγράφει σημαντική αύξηση στα έσοδά του
Οι διαφορές αυτές αντικατοπτρίζουν τις ευρύτερες προτεραιότητες των επιχειρήσεων: Οι λιγότερο ανεπτυγμένες ΜμΕ επικεντρώνονται στην απόκτηση πελατών, ενώ οι αναπτυσσόμενες ΜμΕ επενδύουν στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και στην τεχνολογία, με στόχο τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Η έρευνα της Salesforce (Small & Medium Business Trends Report), που πραγματοποιήθηκε σε 3.350 ηγετικά στελέχη ΜμΕ σε 25 χώρες, αποκαλύπτει ότι το AI εξελίσσεται σε βασικό μοχλό παραγωγικότητας και ανάπτυξης για τις μικρομεσαίες εταιρείες. Όπως δείχνουν τα ευρήματά της, το 78% των ηγετικών στελεχών πιστεύει πως το ΑΙ θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Ήδη, το 87% δηλώνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη βελτιώνει τις καθημερινές δραστηριότητές τους, ενώ το 86% παρατηρεί αυξημένα περιθώρια κέρδους.
Μετασχηματισμός με ΑΙ
Οι επιχειρήσεις που αξιοποιούν την AI, όπως δείχνει η έρευνα, εξοικονομούν χρόνο και πόρους, ενώ παράλληλα βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών και αυξάνουν την αποδοτικότητά τους.
Το AI έχει τη δύναμη να μετασχηματίσει τόσο τις επιχειρησιακές λειτουργίες, όσο και τις υπηρεσίες προς τους πελάτες. Ειδικότερα, παρατηρούνται βελτιώσεις, όπως βελτιστοποίηση καμπανιών μάρκετινγκ για μεγαλύτερη αποδοτικότητα, αυτοματοποιημένα chatbots εξυπηρέτησης που μειώνουν τον χρόνο επίλυσης ζητημάτων, δημιουργία περιεχομένου με αυτοματοποιημένα εργαλεία, εξατομικευμένες πωλήσεις, με αυτόματη σύνταξη email και βελτίωση των conversion rates.
Πάντως, όπως επισημαίνει η έρευνα, για την επιτυχή υλοποίηση λύσεων AI, η διαχείριση δεδομένων είναι καθοριστικής σημασίας. Τα συστήματα AI βασίζονται σε ακριβή και ποιοτικά δεδομένα, με αποτέλεσμα τα αναπτυσσόμενα ΜμΕ να επενδύουν περισσότερο σε αυτόν τον τομέα: 74% αυξάνουν τις επενδύσεις στη διαχείριση δεδομένων, έναντι 47% των λιγότερο ανεπτυγμένων επιχειρήσεων.
Συγκριτικά, το 66% των αναπτυσσόμενων επιχειρήσεων συνδυάζει απρόσκοπτα τα συστήματα και τα δεδομένα του, έναντι μόλις 32% των ΜμΕ με μειωμένα έσοδα. Η συνδεσιμότητα αυτή επιτρέπει στην AI να λειτουργεί αποτελεσματικά, χωρίς τα γνωστά προβλήματα των “σιλό δεδομένων”.
Καθώς η χρήση της AI διευρύνεται, η ασφάλεια αναδεικνύεται ως η κορυφαία τεχνολογική πρόκληση. Σύμφωνα με την έρευνα, το 81% των ηγετών ΜμΕ δηλώνει ότι θα επένδυε περισσότερα χρήματα για συνεργασία με αξιόπιστους προμηθευτές, προκειμένου να διασφαλίσει την προστασία των δεδομένων και των συστημάτων του.