Οι ΑΙ agents επηρέασαν πωλήσεις $60 δισ. τη Cyber Week 2024
Την αυξανόμενη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου επιβεβαίωσε η Cyber Week, με τις παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις να φτάνουν το εντυπωσιακό ποσό των $314,9 δισ., σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Salesforce. Η περίοδος, που διήρκησε από τις 26 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου, σημείωσε αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 6% συγκριτικά με πέρυσι, καταγράφοντας νέο ρεκόρ.
Η Salesforce, αναλύοντας δεδομένα από 1,5 δισ. καταναλωτές και 1,6 τρισ. προβολές σελίδων, διαπιστώνει ότι η Black Friday και η Cyber Monday ήταν οι ημέρες με τις υψηλότερες πωλήσεις. Συγκεκριμένα, η Black Friday σημείωσε πωλήσεις $74,4 δισ., αυξημένες κατά 5%, ενώ η Cyber Monday ακολούθησε με $49,7 δισ., παρουσιάζοντας αύξηση 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Οι online αγορές κατά τη διάρκεια της Cyber Week αυξήθηκαν κατά 6% παγκοσμίως
Καταλυτικός ήταν ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στη φετινή Cyber Week, με πωλήσεις ύψους $60 δισ. να επηρεάζονται από την εφαρμογή AI τεχνολογιών. Οι αυτόνομοι AI agents, οι εξατομικευμένες προσφορές και οι διαδραστικές εμπειρίες ενίσχυσαν σημαντικά τη διαδικασία των αγορών, με τα conversion rates να αυξάνονται κατά 2% για τους εμπόρους, που υιοθέτησαν Generative AI λύσεις.
Επιπλέον, οι λιανοπωλητές φαίνεται να χρησιμοποίησαν αυτά τα εργαλεία 18% περισσότερο κατά τη διάρκεια της Cyber Week απ’ ό,τι την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ, την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές αξιοποίησαν κατά 38% περισσότερο τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τις αγορές τους.
Οι φορητές συσκευές κυριαρχούν
Οι φορητές συσκευές συνέχισαν να αποτελούν το βασικό μέσο για τις διαδικτυακές αγορές, με το 70% των συνολικών πωλήσεων να πραγματοποιούνται μέσω smartphones, αγγίζοντας τα $220 δισ.
Παράλληλα, η χρήση ψηφιακών πορτοφολιών αυξήθηκε κατά 16% σε παγκόσμιο επίπεδο, καθιστώντας τις συναλλαγές ταχύτερες και ασφαλέστερες. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις αγορές μέσω κινητών συσκευών.
Καθώς οι καταναλωτές όλων των ηλικιών εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τις αγορές μέσω κινητών και οι εμπειρίες αγορών από κινητές συσκευές γίνονται ευκολότερες, το χάσμα μεταξύ επισκεψιμότητας και παραγγελιών (μέσω κινητών) μειώνεται. Η τάση αυτή αναδεικνύει την αυξανόμενη προθυμία των καταναλωτών να πραγματοποιούν σημαντικές και υψηλής αξίας αγορές απευθείας από τα smart phones τους.
Social Commerce: Η νέα τάση
Το Social Commerce κερδίζει συνεχώς έδαφος, καθώς το 19% των πωλήσεων κατά τη διάρκεια της Cyber Week πραγματοποιήθηκε μέσω πλατφορμών όπως το TikTok Shop και το Instagram. Οι λιανέμποροι, που επένδυσαν σε στρατηγικές social commerce, είδαν σαφή οφέλη, συνδέοντας αποτελεσματικά τα προϊόντα τους με τους καταναλωτές.
Η Cyber Week 2024 ανέδειξε την τεχνητή νοημοσύνη, τις φορητές συσκευές και το Social Commerce ως τους βασικούς πυλώνες του μέλλοντος στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Με τις πωλήσεις να καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ, οι retailers αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους για να αξιοποιήσουν τις τεχνολογικές καινοτομίες, ενισχύοντας την εμπειρία του καταναλωτή και τις πωλήσεις τους.