Ο ενθουσιασμός για την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει να υποχωρεί
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) κυριαρχεί στις προβλέψεις της τεχνολογικής βιομηχανίας για το 2025, με ορισμένα θέματα, όπως η εξειδίκευση των μοντέλων, οι ρυθμιστικές προκλήσεις και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, να μπαίνουν σε πρώτο πλάνο. Μία από τις προβλέψεις της SAS για την αγορά της τεχνητής νοημοσύνης το 2025 έχει αρκετό ενδιαφέρον, αφού, σύμφωνα με αυτήν, ο ενθουσιασμός για την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) αρχίζει να υποχωρεί.
“Η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα συνεχίσει να είναι εντυπωσιακή, αλλά έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου, αφού αναγνωρίσουμε τον ενθουσιασμό που τη συνοδεύει, θα πρέπει να στραφούμε στην ουσία: την παροχή πραγματικής αξίας για την επιχείρηση. Αυτό επιτυγχάνεται με απλούστευση των προσεγγίσεων, των κανόνων και των μοντέλων μας, καθώς και με τη στοχευμένη χρήση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs) και εξειδικευμένων μικρών γλωσσικών μοντέλων (SLMs)”, αναφέρει ο Jared Peterson, Senior Vice President, Platform Engineering της SAS.
Προβλέψεις της SAS για το 2025: Η Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται εξειδικευμένη και βιώσιμη
Μια άλλη ενδιαφέρουσα πρόβλεψη είναι ότι οι επιθέσεις από συστήματα AI θα θέσουν, το 2025, σε κίνδυνο τον τρόπο ζωής μας. Ήδη, η ικανότητα της Τεχνητής Νοημοσύνης να εξατομικεύει την εμπειρία του χρήστη σε μαζική κλίμακα αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο αλληλοεπιδρούμε με τις πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της παραπληροφόρησης και της χειραγώγησης των κοινωνικών κανόνων.
“Οι επιθέσεις μέσω ΑΙ μπορούν να στοχεύσουν άτομα, ομάδες ή ακόμη και θεσμούς, απειλώντας τον τρόπο ζωής μας. Οι δημοκρατικές κοινωνίες και οι κυβερνήσεις τους, έχουν ισχυρό κίνητρο να προστατεύσουν τον καλοπροαίρετο πολιτικό διάλογο, τις εκλογές και τη διατήρηση των πολιτισμικών κανόνων. Για να μετριαστεί η απειλή, οι ηγέτες των επιχειρήσεων πρέπει να αναλάβουν ενεργό ρόλο στον διάλογο για την ηθική χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης εντός του οργανισμού, ενισχύοντας τις αξίες της επιχείρησης και δημοσιεύοντας αρχές, πολιτικές, πρότυπα και ελέγχους για τη χρήση του AI”, αναφέρει η SAS.
Περί ανισοτήτων
Οι αναλυτές της SAS κρούουν στο μεταξύ τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι τεράστιες ποσότητες κακής ποιότητας δεδομένων εντείνουν τις ανισότητες στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης.
“Το 2025 θα αποκαλύψει ότι ορισμένοι οργανισμοί μπορούν και προοδεύουν με την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών και λανσάροντας καινοτόμα προϊόντα πιο γρήγορα. Ωστόσο, άλλοι οργανισμοί “μένουν πίσω” στην κούρσα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης. Εγκαταλείπουν τα έργα που ξεκίνησαν το 2023, επειδή αγνόησαν μια κρίσιμη πραγματικότητα”.
Όπως εξηγούν, το ΑΙ χρειάζεται καλά δεδομένα. Τα κακής ποιότητας δεδομένα παρεμποδίζουν τις επιδόσεις του AI και οι οργανισμοί πρέπει να έχουν το θάρρος να κάνουν ένα βήμα πίσω και να διορθώσουν τα ευρύτερα προβλήματα στα δεδομένα τους.
Αναδιοργάνωση της Πληροφορικής
Μια ακόμη ενδιαφέρουσα πρόβλεψη είναι ότι η επιτάχυνση του AI και του cloud θα προκαλέσει μια μεγάλη αναδιοργάνωση της Πληροφορικής. “Οι επιχειρήσεις, εδώ και καιρό, λειτουργούν με απομονωμένα συστήματα, καθένα από τα οποία εξυπηρετεί διαφορετική λειτουργία ή τμήμα πελατών. Οι ομάδες πληροφορικής δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν λόγω των πολύπλοκων ενσωματώσεων, αδυνατώντας να παρέχουν την ευελιξία που χρειάζονται οι επιχειρήσεις τους”, τονίζουν οι αναλυτές της SAS.
Όπως σχολιάζουν, ένας μεγάλος εξορθολογισμός της Πληροφορικής βρίσκεται στον ορίζοντα, όπου οι ηγέτες των επιχειρήσεων θα αξιοποιήσουν το cloud για να απλοποιήσουν τις υποδομές IT και τις σχέσεις τους με προμηθευτές, κερδίζοντας ταχύτητα και μειώνοντας το κόστος. “Όσοι εκσυγχρονίζονται σε μια cloud-native πλατφόρμα με τεχνητή νοημοσύνη, που υποστηρίζει πολλαπλές λειτουργίες, θα αποκομίσουν το μέγιστο όφελος. Θα μπορέσουν να επιτύχουν ενιαίες, δημοκρατικοποιημένες δυνατότητες δεδομένων και λήψης αποφάσεων, που θα καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής των πελατών και τον οργανισμό συνολικά”, επισημαίνει η SAS.
Τέλος, η εταιρεία εκτιμά ότι από το 2025 τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) θα γίνουν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης… αλλά και εξειδικευμένα. “Το 2025, τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα θα γίνουν κοινό αγαθό, με τις βασικές λειτουργίες τους να προσφέρονται δωρεάν, κάτι που θα οδηγήσει σε πτώση των τιμών των υπηρεσιών AI. Η πραγματική αξία θα μετατοπιστεί σε εξειδικευμένες υπηρεσίες και εφαρμογές ειδικές για συγκεκριμένους τομείς, οι οποίες θα βασίζονται σε αυτά τα μοντέλα”, καταλήγει η εταιρεία.