Πρόσθετα έσοδα $250 δισ. φέρνει το ΑΙ στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών
Μια ευκαιρία να επανεφεύρουν τους εαυτούς τους, μετατρεπόμενες σε οργανισμούς που ενσωματώνουν την AI σε κάθε πτυχή των δραστηριοτήτων τους, προσφέρει στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών η τεχνητή νοημοσύνη. Σε νέα έκθεσή της, η McKinsey αναφέρει ότι οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, που εφαρμόζουν τις πιο προηγμένες πρακτικές υπεύθυνης τεχνητής νοημοσύνης (RAI), θα μπορούσαν να αποκομίσουν έως και $250 δισ. σε αξία παγκοσμίως μέχρι το 2040.
Το ποσό αυτό, σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, αντιστοιχεί στο 44% της συνολικής αξίας, που θα δημιουργηθεί από την AI στη βιομηχανία κατά την περίοδο αυτή. Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι αναλυτές, για να πετύχουν οι εταιρείες του κλάδου των τηλεπικοινωνιών αυτόν τον στόχο, πρέπει να επικεντρωθούν στη χρήση της AI με υπευθυνότητα, διασφαλίζοντας ότι η χρήση της είναι "ηθική, ασφαλής, διαφανής και συμμορφωμένη με τους κανονισμούς". Η McKinsey ονομάζει αυτό το πλαίσιο υπεύθυνη AI (Responsible AI ή RAI).
Οι εταιρείες, που εφαρμόζουν τις πιο προηγμένες πρακτικές υπεύθυνης ΑΙ, μπορούν να αποκομίσουν έως και $250 δισ. έως το 2040
Η εταιρεία σημειώνει στην ανάλυσή της: “Στη βιομηχανία των τηλεπικοινωνιών, η οποία διέπεται από αυστηρούς κανονισμούς, τα πλαίσια RAI, που εξασφαλίζουν λογοδοσία και διαφάνεια, είναι κρίσιμα για την απόκτηση εμπιστοσύνης των καταναλωτών, την προστασία των ευαίσθητων δεδομένων και τη διασφάλιση έναντι απειλών ασφαλείας. Αυτό καθιστά τη RAI όχι μόνο ηθικό ζήτημα για τις τηλεπικοινωνίες, αλλά και επιχειρηματική αναγκαιότητα”.
Περιπτώσεις χρήσης
Η McKinsey διεξήγαγε ανάλυση 100 βασικών περιπτώσεων χρήσης AI, που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν από τηλεπικοινωνιακές εταιρείες. Για κάθε περίπτωση χρήσης, καταγράφηκε το βέλτιστο επίπεδο ωριμότητας RAI, λαμβάνοντας υπόψη τους ενσωματωμένους κινδύνους.
Για παράδειγμα, ένα προηγμένο επίπεδο RAI θα υποστήριζε μια περίπτωση χρήσης, που διαχειρίζεται προσωπικές πληροφορίες πελατών.
Οι πιο πρωτοπόρες εταιρείες έχουν, ήδη, κατανοήσει αυτό από μόνες τους. Για παράδειγμα, η Orange δημιούργησε το Συμβούλιο Δεδομένων και Ηθικής AI τον Μάρτιο του 2021 και υιοθέτησε έναν Χάρτη Ηθικής Δεδομένων και AI τον Νοέμβριο του 2022. Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, λάνσαρε δύο αξιόπιστες, ολοκληρωμένες προσφορές, που εκμεταλλεύονται τη γενετική AI (GenAI) για Γάλλους πελάτες.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η SK Telecom, που στοχεύει να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην AI, παρουσίασε τον Κώδικα Δεοντολογίας AI, προσπαθώντας να εφαρμόσει τη στρατηγική της AI Pyramid, που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023.
Πρόσθετη αξία
Η McKinsey αναφέρει, επίσης, ότι οι τηλεπικοινωνίες μπορούν να πρωτοστατήσουν στην εφαρμογή τόσο της γενετικής AI (GenAI) για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και τη μείωση των εξόδων, όσο και της αναλυτικής AI για τη βελτιστοποίηση των εσωτερικών λειτουργιών και της υποδομής τους.
Η έρευνα της McKinsey δείχνει ότι η GenAI θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τα κέρδη των τηλεπικοινωνιών, με τις αποδόσεις των περιθωρίων να αυξάνονται κατά τρεις έως τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες σε δύο χρόνια και κατά οκτώ έως δέκα ποσοστιαίες μονάδες σε πέντε χρόνια.