Αναδυόμενες Tεχνολογίες

Οι εταιρείες βλέπουν στην τεχνητή νοημοσύνη το μέλλον, αλλά αργούν να προσαρμοστούν

artificial-intelligence-1070

Μια ενδιαφέρουσα αντίθεση μεταξύ των CIOs, που αναγνωρίζουν μεν τη σημασία της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) για το μέλλον των επιχειρήσεων, αλλά αργούν να προσαρμοστούν σε αυτήν την τεχνολογία, αποκαλύπτει νέα έρευνα της Salesforce. Παρ’ όλο που το 84% των CIOs πιστεύει πως η AI θα έχει αντίστοιχη επίδραση στις επιχειρήσεις με εκείνη του διαδικτύου, μόνο το 11% έχει καταφέρει να την υιοθετήσει πλήρως στις επιχειρηματικές του διαδικασίες.

Η μεγαλύτερη πρόκληση, που αντιμετωπίζουν οι CIOs στην ενσωμάτωση της AI, αφορά την ασφάλεια των δεδομένων και τη διαχείριση της πληροφορίας. Η ασφάλεια των δεδομένων αποτελεί βασικό εμπόδιο, καθώς η τεχνολογία AI εξαρτάται από την ανάλυση μεγάλων όγκων δεδομένων. Ωστόσο, τα θέματα ιδιωτικότητας, ηθικής και ασφάλειας κάνουν τις επιχειρήσεις να υιοθετούν πιο προσεκτική προσέγγιση.

Μόνο το 11% έχει καταφέρει να την υιοθετήσει πλήρως το ΑΙ στις επιχειρηματικές διαδικασίες

Οι CIOs αναφέρουν ότι επενδύουν σημαντικά ποσά σε υποδομές δεδομένων, με το 20% των προϋπολογισμών τους να κατευθύνεται προς τη διαχείριση δεδομένων, ενώ μόλις το 5% διατίθεται σε AI πρωτοβουλίες. “Η αβεβαιότητα στην ορθολογική κατανομή αυτών των πόρων, σε συνδυασμό με την ανάγκη για αξιόπιστα δεδομένα, καθυστερεί την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της AI”, αναφέρει η μελέτη. 

Μεγάλες προσδοκίες

Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι οι CIOs βιώνουν αυξανόμενη πίεση να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις γύρω από την AI, παρά την έλλειψη εμπειρίας. Το 61% αναφέρει ότι οι επιχειρήσεις αναμένουν από αυτούς να είναι ειδικοί στην AI, κάτι που συχνά δεν ισχύει. 

Παράλληλα, το 68% πιστεύει ότι οι επιχειρηματικοί εταίροι τους, έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες όσον αφορά το χρόνο απόδοσης της επένδυσης στην AI, παρ’ όλο που το 66% παραμένει αισιόδοξο για την τελική απόδοση. 

Αν και οι δυνατότητες της AI αναγνωρίζονται, οι επιχειρήσεις δεν είναι ακόμη πλήρως προετοιμασμένες να τη διαχειριστούν. Οι CIOs αναφέρουν ότι τα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών είναι λιγότερο έτοιμα να αξιοποιήσουν την AI, ενώ οι ομάδες μάρκετινγκ, παρά την προθυμία τους, δεν διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες.

“Η επιτυχημένη εφαρμογή της AI απαιτεί ευθυγράμμιση των επιχειρησιακών στρατηγικών, με τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών και την ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων”, σχολιάζει η έρευνα.

Στο μεταξύ, οι CIOs στρέφονται σε συναδέλφους και εξωτερικές πηγές γνώσης για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της AI. Παρ’ όλο που μόνο το 9% θεωρεί τους συναδέλφους τους πιο ενημερωμένους, η ανταλλαγή πληροφοριών με άλλες εταιρείες παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανεύρεση λύσεων. Επιπλέον, εταιρείες αναλυτών και προμηθευτές τεχνολογίας αναδεικνύονται ως βασικοί σύμβουλοι στην προσπάθεια υιοθέτησης της AI.

Οι προκλήσεις

Η έρευνα της Salesforce υπογραμμίζει τη μεγάλη σημασία της AI για τις επιχειρήσεις του μέλλοντος, αλλά και την αργή πρόοδο στην πλήρη εφαρμογή της λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια δεδομένων, την έλλειψη πόρων και την ανάγκη για προετοιμασία. 

“Οι CIOs πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις για να επιτύχουν την πραγματική απόδοση της επένδυσης τους στην AI, κάτι που απαιτεί εξισορρόπηση τεχνολογικών και οργανωτικών παραμέτρων”, καταλήγουν οι αναλυτές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα