Αναδυόμενες Tεχνολογίες

4 στις 5 ομάδες πωλήσεων σχεδιάζουν ή έχουν ήδη υιοθετήσει πλήρως το ΑΙ

ai-artificial-3

Στον δρόμο της τεχνητής νοημοσύνης εισέρχεται, όλο και πιο συστηματικά και όλο και πιο συντεταγμένα, ο κλάδος των πωλήσεων, καθώς περισσότερες εταιρείες ενσωματώνουν λύσεις ΑΙ στις διαδικασίες τους, για να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Πλέον, τέσσερις στις πέντε ομάδες πωλήσεων πειραματίζονται ή έχουν ήδη υιοθετήσει πλήρως την τεχνητή νοημοσύνη.

Σύμφωνα με την 6η Έκθεση State of Sales της Salesforce, παγκόσμιου ηγέτη στο AI CRM, το 83% των ομάδων, που αξιοποιούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ανέφερε σημαντική αύξηση εσόδων φέτος, συγκριτικά με το 66% εκείνων που δεν χρησιμοποιούν αντίστοιχες εφαρμογές. Επιπρόσθετα, το 80% των επαγγελματιών πωλήσεων, που εργάζονται σε ομάδες που χρησιμοποιούν AI, δηλώνει πως είναι ευκολότερο να αποκτήσει τις απαραίτητες πληροφορίες πελατών για το κλείσιμο συμφωνιών, σε σύγκριση με το 54% των οργανισμών χωρίς AI.

Τεχνολογία, ανθρώπινος παράγοντας και νέες προκλήσεις καθορίζουν το μέλλον των πωλήσεων

Τα κύρια οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης στις πωλήσεις, σύμφωνα με τις απαντήσεις, περιλαμβάνουν τη βελτίωση της ποιότητας των δεδομένων, την καλύτερη κατανόηση των αναγκών των πελατών, την εξατομίκευση, την αύξηση της ακρίβειας των προβλέψεων και την αυτοματοποίηση των εργασιών.

Περί ασφάλειας

Πάντως, οι επαγγελματίες του κλάδου εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια, την πληρότητα και την ακρίβεια των δεδομένων: μόνο το 35% των επαγγελματιών πωλήσεων εμπιστεύεται απόλυτα την ακρίβεια των δεδομένων του οργανισμού τους.

Περισσότεροι από τους μισούς ενισχύουν, επίσης, τα μέτρα ασφάλειας για την προστασία των δεδομένων των πελατών, ωστόσο, λιγότερες από τις μισές ομάδες πωλήσεων θέτουν κατευθυντήριες γραμμές ηθικής χρήσης.

Σχεδόν οι μισοί επαγγελματίες των πωλήσεων δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν με ασφάλεια την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους, ενώ οι περισσότεροι επιχειρηματίες-αγοραστές ανησυχούν για την ηθική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Διατήρηση των εργαζομένων

Οι ομάδες πωλήσεων αναφέρουν μείωση του ρυθμού αποχώρησης προσωπικού από 25% το 2022 σε 18% το τελευταίο έτος. Παράλληλα, από τις απαντήσεις της έρευνας φαίνεται πως αυξάνονται οι προϋπολογισμοί, η στελέχωση και οι αποδοχές των εργαζομένων.

Ωστόσο, λιγότερο από το ένα τρίτο των πωλητών αισθάνεται σίγουρο για το κλείσιμο συμφωνιών στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις μεταβλητές αποδοχές τους, όπως οι προμήθειες.

Η χρήση της AI στις ομάδες πωλήσεων συνδέεται με υψηλότερα ποσοστά διατήρησης εργαζομένων. Όσοι χρησιμοποιούν AI είναι 2,4 φορές λιγότερο πιθανό να αισθανθούν υπερβολικά πιεσμένοι, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του αναμενόμενοι turnover. Τα δύο τρίτα των επαγγελματιών, που χρησιμοποιούν AI, δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να αποχωρήσουν από την εργασία τους, σε σύγκριση με το 56% στις ομάδες χωρίς AI.

Τέλος, η έκθεση επισημαίνει πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τις θέσεις εργασίας του κλάδου, όπως πολλοί φοβούνται. Αντίθετα, το 68% των ομάδων πωλήσεων, που έχει εφαρμόσει λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, προχώρησε φέτος σε προσλήψεις, σε αντίθεση με το 47% των ομάδων που δεν τις έχει εφαρμόσει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα