Νέα ψηφιακά εργαλεία για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Νέα ψηφιακά εργαλεία τίθενται στην υπηρεσία των ελληνικών εταιρειών, που θέλουν να επιχειρήσουν στο εξωτερικό, αλλά και των ξένων οργανισμών, που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο, η χώρα ενισχύει τη θέση της στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον, προσφέροντας στους επιχειρηματίες μια νέα, ψηφιακή διάσταση στις διεθνείς τους δραστηριότητες.
Από χθες, Έλληνες επιχειρηματίες, που επιθυμούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε νέες αγορές του εξωτερικού, καθώς και κάτοικοι του εξωτερικού, που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, μπορούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα myOEY.live.gov.gr για να κλείσουν τηλεδιάσκεψη με εξειδικευμένους υπαλλήλους των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) του Υπουργείου Εξωτερικών.
Μέσω τηλεδιάσκεψης η ενημέρωση Ελλήνων επιχειρηματιών για τις δυνατότητες δραστηριοποίησης τους στο εξωτερικό
Η νέα αυτή υπηρεσία προσφέρει μια εύκολη, γρήγορη και ασφαλή μέθοδο για την ενημέρωση σχετικά με νομικά, φορολογικά, εμπορικά και άλλα ζητήματα, που αφορούν τις διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Η πλατφόρμα, η οποία λειτουργεί σε πιλοτικό στάδιο για συγκεκριμένες αγορές, υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του Υφυπουργού Εξωτερικών Τάσου Χατζηβασιλείου, με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα.
Με τη χρήση της νέας ψηφιακής πλατφόρμας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προγραμματίσουν εύκολα μια τηλεδιάσκεψη, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας, με τους υπεύθυνους των Ο.Ε.Υ., για να λάβουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Η πλατφόρμα myOEY.live.gov.gr είναι διαθέσιμη για τα Γραφεία Ο.Ε.Υ. σε Τορόντο, Μπουένος Άιρες, Πεκίνο, Γιοχάνεσμπουργκ, Βελιγράδι και Ρώμη και μελλοντικά θα επεκταθεί σε ολόκληρο το δίκτυο των Γραφείων Ο.Ε.Υ. του Υπουργείου Εξωτερικών.
Ψηφιακά εργαλεία
Η πλατφόρμα προσφέρει μια σειρά από θεματικές κατηγορίες, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ενδιαφερόμενου. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την κατηγορία που τον αφορά, όπως:
- Θέλω να εξάγω: Πληροφόρηση για την αγορά, τις τελωνειακές διαδικασίες, τις πιστοποιήσεις προϊόντων, τον ανταγωνισμό, τις εμπορικές εκθέσεις, κ.ά.
- Θέλω να ανοίξω επιχείρηση: Πληροφόρηση για το επιχειρηματικό περιβάλλον, το θεσμικό πλαίσιο, τις νομικές μορφές επιχειρήσεων, τη φορολογία και τα κίνητρα επενδύσεων.
- Αντιμετωπίζω πρόβλημα-εμπορική διαφορά: Υποστήριξη για επίλυση εμπορικών διαφορών και προβλημάτων με τις αρχές.
- Θέλω να επενδύσω στην Ελλάδα: Πληροφόρηση για ξένους επενδυτές σχετικά με τους τομείς αιχμής στην Ελλάδα, κίνητρα επενδύσεων και τις αρμόδιες υπηρεσίες.
- Θέλω να συμμετέχω σε δράσεις αναπτυξιακής συνεργασίας: Πληροφόρηση για συμμετοχή σε προγράμματα αναπτυξιακής συνεργασίας.
Η πλατφόρμα αποτελεί ένα ασφαλές, κρυπτογραφημένο κανάλι για την προστασία της συνομιλίας και των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προγραμματίσουν το ραντεβού τους μέσω του gov.gr στην ενότητα “Επιχειρηματική δραστηριότητα” και την υποενότητα “Ενίσχυση επιχειρήσεων”, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TaxisNet. Σε περίπτωση που κάποιος δεν διαθέτει κωδικούς, το ραντεβού μπορεί να γίνει μέσω τρίτου προσώπου.
Η νέα αυτή υπηρεσία εντάσσεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης του Υπουργείου Εξωτερικών για το 2025 και στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2025-2028, ως μέρος του στρατηγικού οδικού χάρτη για την ενίσχυση της ψηφιακής οικονομίας στην Ελλάδα και την επίτευξη των στόχων της Ψηφιακής Δεκαετίας 2030 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.