8 στους 10 νέους στην Ελλάδα προτιμούν τις ψηφιακές πληρωμές

Στις ψηφιακές πληρωμές στρέφεται συστηματικά η νέα γενιά καταναλωτών στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ σε συνεργασία με τη Visa, το 75% των νέων ηλικίας 17-30 ετών επιλέγει κυρίως ψηφιακές πληρωμές, ενώ μόλις το 22% κάνει χρήση μετρητών.
Όσον αφορά το αν προτιμούν το φυσικό ή το ψηφιακό κανάλι αγορών, το 80% δίνει ψήφο στις ψηφιακές αγορές, ενώ το 56% συνδυάζει αγορές από φυσικά καταστήματα και διαδικτυακές πλατφόρμες.
Το 75% προτιμά ψηφιακές πληρωμές για ποσά από 21 έως 50 ευρώ
Σημαντικό εύρημα αποτελεί ότι 1 στους 10 νέους στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το κινητό του για πληρωμές. αποτελέσματα δείχνουν ότι περίπου το 75% των νέων ηλικίας 17-30 ετών επιλέγει ψηφιακές πληρωμές (κάρτα και digital wallet), ενώ μόλις το 22% κάνει χρήση μετρητών.

Στον αντίποδα, μικρή παραμένει και η διείσδυση μεθόδων πληρωμής όπως το Paypal (2%), το IRIS (1%) και η τραπεζική εντολή (1%). «Όλοι οι υπόλοιποι τρόποι είναι πολύ χαμηλά με το IRIS να είναι πιο χαμηλά από ότι περιμέναμε» ανέφεραν χθες τα στελέχη της Visa και της ΕΣΕΕ, κατά την παρουσίαση της μελέτης.
Σύμφωνα με την έρευνα, η χρήση καρτών και μετρητών είναι ισορροπημένη για ποσά έως 20 ευρώ, ωστόσο, για συναλλαγές που υπερβαίνουν το ποσό αυτό, οι ψηφιακές πληρωμές αποκτούν σαφές προβάδισμα. Συγκεκριμένα το 75% προτιμά ψηφιακές πληρωμές για ποσά από 21 έως 50 ευρώ, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 82% για αγορές μεταξύ 51-100 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 100 ευρώ, το 84% προτιμά ηλεκτρονικές πληρωμές.

Συχνότητα αγορών
Από την έρευνα προκύπτει ότι το 28% της Gen Z ψωνίζει διαδικτυακά τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 42% προβαίνει σε ηλεκτρονικές αγορές μία ή δύο φορές το μήνα.
Αναλυτικά, 6 στους 10 αγοράζουν περιστασιακά από διεθνή marketplaces, ενώ μόνο 4 στους 10 προτιμούν εμπόρους που ανακαλύπτουν μέσω social media.
Ωστόσο, παρά τη δημοτικότητα των κοινωνικών δικτύων, η κύρια πηγή πληροφόρησης πριν την αγορά παραμένει η προσωπική έρευνα σε διαδικτυακά καταστήματα (35%), ακολουθούμενη από τις διαφημίσεις στα social media (16%) και τις προωθήσεις εντός καταστημάτων (16%). Οι influencers διαδραματίζουν μικρότερο ρόλο, με μόλις 2% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι επηρεάζονται άμεσα από αυτούς.
