Τεχνολογία - Πληροφορική

Ανοδική πορεία για την παγκόσμια αγορά wearable bands

wearable-234

Σε ανοδική τροχιά έχει εισέλθει η παγκόσμια αγορά wearable bands, η οποία παρουσίασε σταθερή ανάπτυξη το 2024, με τις αποστολές να φτάνουν τα 193 εκατ. μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 4% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με την Canalys, αυτή η ανάπτυξη σηματοδοτεί τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά επέκτασης, μετά τη διόρθωση της αγοράς το 2022.

Όπως αναφέρει σε report της η εταιρεία, η ισχυρή ζήτηση στην Κίνα και τις αναδυόμενες αγορές ήταν ο βασικός μοχλός ανάπτυξης, αντισταθμίζοντας τις μειώσεις στις ώριμες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ινδία. Η άνοδος οφείλεται, κυρίως, στη δημοτικότητα των βασικών ρολογιών και bands, ενώ ο ανταγωνισμός μεταξύ μεγάλων κατασκευαστών, όπως η Apple, η Xiaomi και η Huawei, εντάθηκε.

Η ισχυρή ζήτηση στην Κίνα και τις αναδυόμενες αγορές ήταν ο βασικός μοχλός ανάπτυξης, αντισταθμίζοντας τις μειώσεις στις ώριμες αγορές

Η Κίνα αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη αγορά wearable bands το 2024, κατέχοντας το 30% των παγκόσμιων αποστολών και σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 20% σε ετήσια βάση. Το 4ο τρίμηνο σημειώθηκε εκρηκτική ανάπτυξη 50%, λόγω των κυβερνητικών επιδοτήσεων και των βελτιώσεων προϊόντων.

Αντίθετα, η Ινδία και οι ΗΠΑ παρουσίασαν πτώση. Η Ινδία, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά wearable bands, είδε τις αποστολές της να μειώνονται κατά 22%, καθώς οι τοπικές μάρκες δυσκολεύτηκαν να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα και την απόδοση των βασικών ρολογιών, που αποτελούν το 96% της αγοράς της χώρας. Αντίστοιχα, οι ΗΠΑ σημείωσαν πτώση στη ζήτηση, ενισχύοντας τις περιφερειακές διαφορές στην αγορά.

Οι αναδυόμενες αγορές

Εκτός από την Κίνα, οι αναδυόμενες αγορές διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην παγκόσμια επέκταση των wearable bands. Η Μέση Ανατολή πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη με ετήσια αύξηση 55%, ακολουθούμενη από τη Νοτιοανατολική Ασία (45%), τη Λατινική Αμερική (21%) και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (20%). Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται, κυρίως, σε προσιτές βασικές συσκευές, καθώς οι κατασκευαστές επικεντρώθηκαν στη διαθεσιμότητα χαμηλού κόστους και στην επέκταση του λιανεμπορίου για να προσελκύσουν νέους αγοραστές.

Η κατηγορία των βασικών ρολογιών συνέχισε να οδηγεί την ανάπτυξη, σημειώνοντας αύξηση 8% το 2024, μετά από ένα εντυπωσιακό άλμα 25% το 2023. Οι Huawei και Xiaomi κυριάρχησαν, κατέχοντας συνολικά το 41% της αγοράς.

Παράλληλα, η αγορά των βασικών bands ανέκαμψε μετά από χρόνια πτώσης. Οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 7% το 3ο τρίμηνο και εκτοξεύτηκαν κατά 49% το 4ο τρίμηνο, με τις Xiaomi (46%), Samsung (18%) και Huawei (17%) να ηγούνται της ανόδου. Η ζήτηση για απλές, ελαφριές και διακριτικές wearable συσκευές, κυρίως για υγεία και fitness, παραμένει ισχυρή. Επιπλέον, η άνοδος των smart rings αποκαλύπτει μια νέα τάση προς πιο μινιμαλιστικές λύσεις φορητής τεχνολογίας.

“Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη της αγοράς wearable bands το 2024 αναδεικνύει τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για προσιτές συσκευές στις αναδυόμενες αγορές. Ωστόσο, οι ώριμες αγορές αντιμετωπίζουν προκλήσεις, όπως μεγαλύτεροι κύκλοι αναβάθμισης και επιβράδυνση της καινοτομίας.

Καθώς οι κατασκευαστές προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές, η επιτυχία τους το 2025 θα εξαρτηθεί από την ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και οικονομικής προσιτότητας, την επέκταση της παγκόσμιας εμβέλειας τους και την αξιοποίηση αναδυόμενων τάσεων, όπως τα smart rings και οι προηγμένες τεχνολογίες υγείας, για την ενίσχυση της ζήτησης”, αναφέρει η Canalys.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα