Τεχνολογία - Πληροφορική

Αύξηση 9% στον τζίρο των οnline super markets το 2024

supermarket-online

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κλάδο των super markets συνεχίστηκε δυναμικά το 2024, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται στα €335 εκατ. (σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), καταγράφοντας αύξηση 9% σε σχέση με το 2023. Αυτή η πορεία δείχνει τη σταθερή στροφή των καταναλωτών στις online αγορές τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της περιοδικής έρευνας της Convert Group, ενώ το 2023 η μέση αύξηση της τιμής των αγαθών είχε φτάσει το 8%, το 2024 διαμορφώθηκε μόλις στο 1%. Αυτή η επιβράδυνση του πληθωρισμού συνέβαλε στη διατήρηση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, ενισχύοντας περαιτέρω τις ηλεκτρονικές αγορές.

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κλάδο των super markets συνεχίστηκε δυναμικά το 2024

Παράλληλα, η μέση αξία της online παραγγελίας αυξήθηκε κατά 6%, φτάνοντας τα €85, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης ποσότητας προϊόντων ανά παραγγελία (34,3 τεμάχια από 32,8 το 2023).

Άνοδος σε κατηγορίες προϊόντων

Ανάμεσα στις κατηγορίες προϊόντων, που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2024, ξεχωρίζουν: Τα προϊόντα για κατοικίδια με +18%, τα ποτά και αναψυκτικά με +14%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με +12%, τα συσκευασμένα τρόφιμα με +9% και τα φρέσκα τρόφιμα με +8%.

Όπως αναφέρει η έρευνα της Convert Group, αυτή η αύξηση αντικατοπτρίζει τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι επιλέγουν ολοένα και περισσότερο την άνεση των online αγορών.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το 15% των online αγορών αφορούσε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δείχνοντας τη διαρκή προτίμηση των καταναλωτών σε πιο οικονομικές επιλογές.

Πότε ψωνίζουν online

Παράλληλα, η Παρασκευή αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής ημέρα για online ψώνια, συγκεντρώνοντας το 16,8% των συνολικών παραγγελιών.

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από το ετήσιο report της Convert Group, η οποία εξειδικεύεται στα data & analytics για το πολυκαναλικό εμπόριο. Η ανάλυση του 2024 κάλυψε το 83% της αγοράς, ενώ το 2025 αναμένεται να φτάσει το 90%, ενσωματώνοντας περισσότερους retailers.

Διαχρονική άνοδος πωλήσεων

Σε πορεία ανάπτυξης βρέθηκαν οι online πωλήσεις των super markets και το 2023, καθώς οι Έλληνες δείχνουν να τα επιλέγουν σταθερά για τις αγορές τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών super markets το 2023 σημείωσε αύξηση 15%. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία, η συνολική αξία των αγορών από τα online super markets το 2023 άγγιξε τα €306 εκατ. από €266 εκατ. το 2022, σημειώνοντας αύξηση 15%.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως eFood Market & Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα