Aγορά smartphones: Επέστρεψε σε ανάπτυξη το 2024, την πρώτη από το 2021
Στο πεδίο με τα θετικά πρόσημα βρέθηκε η παγκόσμια αγορά smartphones το 2024, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 4% - σε όγκο - καταγράφοντας την πρώτη ετήσια αύξηση από το 2021. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Counterpoint Research, η αύξηση του 4% στις πωλήσεις το 2024 επιβεβαιώνει ότι η αγορά δείχνει σημάδια ανάκαμψης, ειδικά μετά το 2023, που αποτέλεσε τη χειρότερη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας για τον κλάδο.
Μάλιστα, για το 2025, η Counterpoint Research προβλέπει ότι η αγορά των smartphones θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ρυθμό 4% σε όγκο, με την άνοδο της αγοράς σε αξία να φθάνει το 8%, καθώς η μέση τιμή πώλησης (ASP) θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά.
Κατά 4% αυξήθηκαν οι πωλήσεις smartphones το 2024-Αντίστοιχη επίδοση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων αναμένεται και το 2025
“Το 2024 ήταν μια χρονιά ανάκαμψης και ομαλοποίησης μετά από ένα δύσκολο 2023. Τα smartphones συνεχίζουν να αποτελούν απαραίτητο προϊόν, κρίσιμο για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και καθώς οι μακροοικονομικές πιέσεις μειώθηκαν, η αγορά άρχισε να δείχνει σημάδια ανάκαμψης από το 4ο τρίμηνο του 2023, με πέντε συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης. Σχεδόν όλες οι αγορές παρουσίασαν ανάπτυξη, με πρωτοπόρες την Ευρώπη, την Κίνα και τη Λατινική Αμερική”, αναφέρει το σχετικό report της εταιρείας ερευνών Counterpoint Research.
Ο ρόλος του ΑΙ
Κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς θα έχει η χρήση της γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης (GenAI) στα smartphones, η οποία έκανε τα πρώτα της βήματα το 2024, αν και περιορίστηκε, κυρίως, στα premium μοντέλα.
Η Counterpoint Research προβλέπει ότι έως το 2028, το 90% των smartphones με τιμή πάνω από $250 θα υποστηρίζουν τεχνολογίες AI, γεγονός που αναμένεται να αλλάξει σημαντικά τον τρόπο χρήσης των συσκευών.
Παρ’ όλο που οι όγκοι πωλήσεων δεν αναμένεται να φτάσουν στα επίπεδα προ-COVID, η στροφή προς τις premium συσκευές σημαίνει ότι τα έσοδα θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Το 2024, οι πωλήσεις ultra-premium smartphones (άνω των $1.000) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, υποστηριζόμενες από επιδοτήσεις συσκευών στις ανεπτυγμένες αγορές και τη διαθεσιμότητα χαμηλότοκης χρηματοδότησης στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Τα κορυφαία brands
Σε επίπεδο κατασκευαστών, οι Samsung και Apple παρέμειναν τα κορυφαία brands σε όγκο πωλήσεων συσκευών το 2024, με μερίδια αγοράς 19% και 18%, αντίστοιχα. Ωστόσο, η ανάπτυξη ήρθε, κυρίως, από κινεζικές εταιρείες, όπως η Xiaomi, η Honor, η Huawei και η Motorola (Lenovo), που παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις τους.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Xiaomi σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 12%, γεγονός που αποδίδεται στην επανατοποθέτηση του χαρτοφυλακίου της, την έμφαση σε premium προϊόντα και την επιθετική στρατηγική επέκτασης. Αντίθετα, η Oppo κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση από τους κορυφαίους πέντε παίκτες, με μείωση 8%, αν και στο τέλος του έτους παρουσίασε ενισχυμένη δυναμική.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Samsung κατέγραψε μικρή αύξηση στις πωλήσεις, ενισχυμένη από την επιτυχία της ναυαρχίδας Galaxy S24 στις αγορές των ΗΠΑ και της Δυτικής Ευρώπης. Αντίθετα, η Apple είδε πτώση 2% στις πωλήσεις της νέας σειράς iPhone 16, κυρίως λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας χαρακτηριστικών "Apple Intelligence" κατά την κυκλοφορία. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία επωφελήθηκε από τη στροφή των καταναλωτών προς τα ultra-premium προϊόντα της, γεγονός που βοήθησε να αντισταθμίσει τις συνολικές απώλειες.
“Παρ’ όλο που οι παραδοσιακοί ηγέτες, Samsung και Apple, δεν σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη, η δυναμική που δημιουργούν εταιρείες, όπως η Xiaomi και η Honor, αναδεικνύει νέες ευκαιρίες και ανακατατάξεις στην αγορά”, σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint Research.