Τεχνολογία - Πληροφορική

9 στις 10 θέσεις εργασίας θα απαιτούν προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες

people-work-technology

Οι προβλέψεις δείχνουν ότι στο μέλλον, 9 στις 10 θέσεις εργασίας θα απαιτούν προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες. Παρά το γεγονός ότι τα παιδιά είναι “κολλημένα” στις έξυπνες συσκευές τους σχεδόν όλη την ώρα, πολλά εξακολουθούν να μην κατανοούν σε βάθος πώς να τις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά. Ακόμα και οι νέοι ενήλικες, που μπαίνουν τώρα στην αγορά εργασίας, δυσκολεύονται.

Ακόμη και σήμερα, σε πολλές χώρες, η ψηφιακή εκπαίδευση δεν θεωρείται ακόμη αρκετά σημαντική, ώστε να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων. Όπως επισημαίνει σε ανάλυσή της η εταιρεία κυβερνοασφάλειας ESET, σε πολλές χώρες, η εκπαίδευση στην πληροφορική υπάρχει μόνο σε ορισμένες βαθμίδες της εκπαίδευσης ή και καθόλου.

Σε πολλές χώρες, η ψηφιακή εκπαίδευση δεν θεωρείται ακόμη αρκετά σημαντική, ώστε να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων

Σε άλλες είναι υποχρεωτική στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε άλλες είναι διαθέσιμη ως μάθημα επιλογής, ενώ σε κάποιες η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την εισαγωγή της ψηφιακής εκπαίδευσης ή την πιλοτική εφαρμογή προγραμμάτων. 

“Τα σχολεία πρέπει να αναπτύξουν καλύτερα δομημένα προγράμματα σπουδών, να τα ενημερώνουν τακτικά και να ενσωματώνουν ψηφιακές δεξιότητες σε διάφορα μαθήματα. Ενώ τα παιδιά μπορούν να μαθαίνουν στο σπίτι από τους γονείς τους ή με τη μέθοδο της αυτοδιδασκαλίας, οι προσεγγίσεις αυτές είναι συχνά ανοργάνωτες και επιπλέον δεν παρέχουν την απαραίτητη κοινωνική αλληλεπίδραση που προσφέρει το σχολείο”, σχολιάζει η ESET.

Πότε πρέπει να ξεκινήσει η εκπαίδευση

Στην ερώτηση πότε πρέπει να ξεκινά η ψηφιακή εκπαίδευση, οι ειδικοί απαντούν ότι, από τη στιγμή που ένα παιδί αποκτά την πρώτη του έξυπνη συσκευή, οι γονείς θα πρέπει να δώσουν τουλάχιστον ένα βασικό μάθημα ψηφιακής ασφάλειας. 

Αυτό θα πρέπει να καλύπτει το τι μπορεί να συναντήσει στο διαδίκτυο, τι είναι κατάλληλο και τις βασικές αρχές της ψηφιακής ασφάλειας, όπως το να μην μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες με αγνώστους και να κατανοούν ότι δεν είναι όλα αληθινά στο διαδίκτυο. Οι γονείς θα πρέπει, επίσης, να παρακολουθούν ποιες ιστοσελίδες επισκέπτεται το παιδί τους. 

Ωστόσο, οι απόψεις για το θέμα αυτό διαφέρουν. Η παιδοψυχολόγος Jarmila Tomková πιστεύει ότι η εκπαίδευση θα πρέπει να ξεκινήσει ακόμη νωρίτερα και ότι το παιδί θα πρέπει να εκπαιδεύεται πριν καν αποκτήσει την πρώτη του έξυπνη συσκευή. 

“Για τα παιδιά του δημοτικού σχολείου, είναι σημαντικό να τα διδάξουμε για τους διαδικτυακούς κινδύνους, όπως τα αρπακτικά του διαδικτύου και τις απάτες phishing. Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, θα πρέπει να εκπαιδεύονται σχετικά με τον διαδικτυακό εκφοβισμό. Πρέπει να γνωρίζουν πώς να αντιδράσουν, αν γίνουν στόχος. Παράλληλα με όλα αυτά, το σχολείο θα πρέπει να εκπαιδεύσει τα παιδιά σχετικά με το πώς λειτουργούν οι συσκευές τους, πώς λειτουργούν οι εφαρμογές και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν ορισμένες από τις λειτουργίες τους”, αναφέρουν οι ειδικοί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα