Τεχνολογία - Πληροφορική

Ψηφιακά εργαλεία για την προσέλκυση νέων ταλέντων

people_laptops_3

Σύγχρονες πρακτικές της αγοράς για την προσέλκυση, επιλογή και διατήρηση ταλέντων υιοθετούν, σήμερα, οι εταιρείες όλων των μεγεθών υιοθετούν. Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα του kariera.gr, στις τάσεις στον τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού (HR), από το 2023, προστέθηκε δυναμικά τόσο η ενίσχυση της εργοδοτικής φήμης (30%), όσο και η διαχείριση της εμπειρίας των εργαζομένων (25%) στην προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων.

Οι κυρίαρχες πρακτικές για την προσέλκυση ταλέντων περιλαμβάνουν τη χρήση σύγχρονων εργαλείων (όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης), τις ιστοσελίδες καριέρας (job boards και career sites) και τη συνεργασία με πανεπιστήμια.

Οι εταιρείες όλων των μεγεθών υιοθετούν τις σύγχρονες πρακτικές της αγοράς για την προσέλκυση, επιλογή και διατήρηση ταλέντων

“Από το 2019 έως το 2023, οι ευέλικτες μορφές εργασίας άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους, με το 2021 να αποτελεί σημείο καμπής λόγω των νέων συνθηκών, που δημιούργησε η πανδημία. Οι εταιρείες προσαρμόστηκαν σε αυτές τις συνθήκες, μετατοπίζοντας την έμφαση από τις αποδοχές και την εργασιακή ασφάλεια, στην ευεξία, την εκπαίδευση και την ευελιξία”, τονίζει η μελέτη.

Η έρευνα ανέδειξε, επίσης, τις τάσεις στην επιλογή προσωπικού, με την αξιολόγηση των soft skills να αποκτά ιδιαίτερη σημασία το 2023. Ωστόσο, για την επιλογή ενός υποψήφιου εργαζομένου απαιτείται σημαντικός χρόνος, συνήθως από 1 έως 3 μήνες. Αυτό το φαινόμενο έχει διττή ερμηνεία. Από τη μία πλευρά, οι εργοδότες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση και αναζήτηση προσωπικού. Από την άλλη, οι υποψήφιοι διαθέτουν περισσότερο χρόνο για να αναζητήσουν εναλλακτικές θέσεις εργασίας. “Το "war for talent" γίνεται όλο και πιο έντονο, ανεξάρτητα από το πόσο καλή είναι η κατάσταση στην αγορά εργασίας”, τονίζουν οι συντάκτες της μελέτης.

Ο ρόλος των social media

Οι εταιρείες αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο τον κρίσιμο ρόλο, που διαδραματίζει η φήμη και η εικόνα του εργοδότη (Employer Branding) στη συνολική στρατηγική τους για την προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων. Το 50% των εταιρειών θεωρεί το Employer Branding ως κορυφαία προτεραιότητα στη στρατηγική Ανθρώπινου Δυναμικού.

Η κύρια επιλογή για την προβολή της εταιρικής εικόνας είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (95%), ενώ ακολουθούν με σημαντικό ποσοστό (79%) οι ιστοσελίδες καριέρας, όπως το kariera.gr και τα career sites των εργοδοτών.

“Τις πταίει” για τις αποχωρήσεις

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο υψηλότερος ρυθμός αποχωρήσεων παρατηρείται στους τομείς των πωλήσεων, των επιχειρησιακών λειτουργιών (operations) και της πληροφορικής. Ένας από τους βασικούς λόγους αποχώρησης είναι οι καλύτερες αποδοχές και οι ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, ενώ καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν οι σχέσεις με τον άμεσο προϊστάμενο.

“Οι νέοι επιδιώκουν ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Αυτό κατέστη δυνατό μέσω της ευελιξίας, που προσφέρει η εξ αποστάσεως εργασία. Οι επιχειρήσεις πρέπει να επανεξετάσουν το ζήτημα της ευημερίας των εργαζομένων”, τονίζει η έρευνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα