Τεχνολογία - Πληροφορική

Τεχνητή νοημοσύνη - πληθωρισμός στην κορυφή της ατζέντας των CEOs

people-buniness-2

Μπορεί τα θέματα βιωσιμότητας να βρέθηκαν ψηλά στην ατζέντα των επιχειρήσεων, ωστόσο, πλέον τα θέματα ESG δείχνουν να απασχολούν τις εταιρείες σε μικρότερο βαθμό, αφού άλλα πιο πιεστικά προβλήματα αναδύονται. Νέα έρευνα από τη Bain & Company επισημαίνει μια απότομη υποχώρηση της βιωσιμότητας από τις προτεραιότητες των CEOs, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη, η ανάπτυξη, ο πληθωρισμός και η γεωπολιτική αβεβαιότητα έχουν ανέβει στην κορυφή της ατζέντας τους.

“Η μείωση του ενδιαφέροντος για τη βιωσιμότητα θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικό κόστος. Η Bain εκτιμά ότι μια αύξηση της θερμοκρασίας κατά 2 βαθμούς Κελσίου, πέραν των καταστροφικών περιβαλλοντικών και κοινωνικών συνεπειών, δύναται να μειώσει την αξία του δείκτη S&P 500 κατά $6 τρισ.”, αναφέρει η έρευνα "Visionary CEO’s Guide to Sustainability 2024”.

Η βιωσιμότητα αποτελεί λιγότερο σημαντική προτεραιότητα για τους CEOs-ΑΙ και πληθωρισμός στην κορυφή της ατζέντας

Η έρευνα δείχνει ότι οι εταιρείες δυσκολεύονται πλέον να εκπληρώσουν τις υπάρχουσες δεσμεύσεις τους για τη βιωσιμότητα. Το 30% των εταιρειών, που γνωστοποιούν την πρόοδό τους σε δείκτες βιωσιμότητας μέσω του CDP, απέχουν σημαντικά από τους στόχους μείωσης των εκπομπών Scope 1 και 2 και σχεδόν οι μισές υστερούν στις εκπομπές Scope 3. Παράλληλα, πολλές εταιρείες επαναξιολογούν, προσαρμόζουν και σε ορισμένες περιπτώσεις, ανακαλούν τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα.

Τι απασχολεί τους καταναλωτές

Και ενώ οι CEOs αντιμετωπίζουν αντικρουόμενες προτεραιότητες, το μήνυμα από τους καταναλωτές παγκοσμίως είναι ξεκάθαρο. Έρευνα της Bain σε σχεδόν 19.000 καταναλωτές από 10 χώρες δείχνει πως το 61% δηλώνει ότι η ανησυχία τους για την κλιματική αλλαγή έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια, συχνά πυροδοτούμενη από προσωπικές εμπειρίες ακραίων καιρικών φαινόμενων.

Οι καταναλωτές στη Βραζιλία, την Ινδονησία και την Ιταλία - χώρες που έχουν βιώσει καταστροφικά καιρικά φαινόμενα τους τελευταίους μήνες - παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξανόμενη ανησυχία για την κλιματική αλλαγή. Ενώ το 76% των καταναλωτών παγκοσμίως πιστεύει ότι ένας βιώσιμος τρόπος ζωής είναι σημαντικός “επειδή οι ενέργειες μας έχουν αντίκτυπο”, οι καταναλωτές στη Βραζιλία (90%), την Ινδονησία (90%) και την Ιταλία (84%) αισθάνονται ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Οι καταναλωτές δηλώνουν πως οι εταιρείες λιανικού εμπορίου διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή βιώσιμων αγορών. Παρ’ ότι οι εμπειρίες ακραίων καιρικών φαινόμενων είναι ο κύριος λόγος, που ωθεί τους καταναλωτές στην αγορά βιώσιμων προϊόντων, το 35% αναφέρει άρθρα και ντοκιμαντέρ στα μέσα ενημέρωσης, το 33% τη διαθεσιμότητα και το 28% καμπάνιες ευαισθητοποίησης από εταιρείες.

Βιωσιμότητα και αγοραστές B2B

Οι αγορές με γνώμονα τη βιωσιμότητα δεν περιορίζονται μόνο στους καταναλωτές. Η έρευνα της Bain σε 500 αγοραστές και πωλητές B2B δείχνει ότι η βιωσιμότητα αποτελεί ένα από τα τρία κορυφαία κριτήρια αγορών, με το 36% να δηλώνει ότι θα εγκατέλειπε προμηθευτές, που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες βιωσιμότητας.

Σχεδόν το 60% είναι διατεθειμένο να το πράξει σε τρία χρόνια από τώρα. Παρομοίως, η έρευνα διαπιστώνει ότι σχεδόν το 50% των αγοραστών B2B θα ξόδευε κατά 5% ή περισσότερο για τη βιωσιμότητα σήμερα, ενώ αναμένουν πως η προθυμία τους να πληρώσουν παραπάνω θα αυξηθεί στο μέλλον.

Ωστόσο, αυτό το μήνυμα δεν φαίνεται να έχει περάσει στους προμηθευτές. Παρ’ ότι το 85% των προμηθευτών δηλώνουν ότι ενσωματώνουν σε κάποιο βαθμό τη βιωσιμότητα στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, μόλις 27% θεωρούν ότι γνωρίζουν καλά τις ανάγκες βιωσιμότητας των πελατών τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα