Τεχνολογία - Πληροφορική

Αύξηση τζίρου 7% για τα online super market το α’ εξάμηνο του 2024

supermarket-online

Το ψηφιακό κανάλι αγορών και για τα είδη super market συνεχίζουν να επιλέγουν οι Έλληνες καταναλωτές, οδηγώντας τον τζίρο των online καταστημάτων σε νέα αύξηση και το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ως αποτέλεσμα αυτής της τάσης, ο κλάδος των online super market γνώρισε μεγάλη άνθηση το πρώτο εξάμηνο του έτους, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να επιλέγουν τα online καταστήματα για τις ανάγκες τους.

Για το πρώτο μισό του 2024, η αύξηση του τζίρου των online super market στην Ελλάδα ήταν 7% και άγγιξε τα 164 εκατ.ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Ωστόσο, στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως τα eFood Market και Wolt Market, που -όπως σημειώνει σε έρευνά της η Convert Group, κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Στο 3% η μέση αύξηση της τιμής αγαθών σε σχέση με 9% που ήταν στο α’ εξάμηνο του 2023

Θυμίζουμε ότι το πρώτο μισό του 2023, η αύξηση του τζίρου των οnline σούπερ μάρκετ ήταν της τάξης του 15%, με τις πωλήσεις να φθάνουν τα 153 εκατ.ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (χωρίς να περιλαμβάνουν τους παίκτες του Q-Commerce).

Στη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών του έτους αξιοσημείωτη ήταν επίσης η αύξηση τεμαχίων ανά καλάθι, η οποία κινήθηκε ποσοστιαία στο 6%, δηλαδή οι καταναλωτές τοποθέτησαν 34 αντί 32 τεμάχια στην ηλεκτρονική παραγγελία τους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

online_super_market_1

Κατηγορίες σε άνοδο

Η μέση αξία των αγαθών που αγοράστηκαν online αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024 κατά 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, όπου είχε παρατηρηθεί αύξηση 9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report, το οποίο δημοσίευσε η Convert Group, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit Suite, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε μεγαλύτερο ποσοστό όσον αφορά την αξία των online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν τρεις.

Συγκεκριμένα, η αύξηση ήταν κατά 15% στις online πωλήσεις ποτών και αναψυκτικών, κατά 14% σε προϊόντα για κατοικίδια και κατά 10% σε κατεψυγμένα τρόφιμα. Στα δε συσκευασμένα τρόφιμα οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών κατά 7% τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας.

online_super_market_2

Πότε ψωνίζουν online

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η Παρασκευή αποτέλεσε το πρώτο εξάμηνο του έτους την πιο δημοφιλή ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν την συγκεκριμένη ημέρα.

Τέλος, παρατηρήθηκε επίσης ότι το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα