7 στους 10 Έλληνες έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά online το τελευταίο 6μηνο
Συνεχίζουν να παίρνουν την ανιούσα οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ελλάδα, με την τάση του e-commerce όχι απλά να παραμένει ανοδική στη χώρα, αλλά να αφορά, πλέον, όλο και μεγαλύτερα ηλικιακά κοινά. Επτά στους δέκα Έλληνες (70%) έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά online μέσα στο τελευταίο εξάμηνο.
Το πιο ενεργό κοινό του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι πολίτες ηλικίας 25-34 ετών, ηλικιακό κοινό στο οποίο η διείσδυση του e-commerce εκτοξεύεται στο 89%. Μάλιστα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Focus Bari, μόλις το 19% των χρηστών στις ηλικίες 13-54 ετών δεν έχει πραγματοποιήσει κάποια διαδικτυακή αγορά τους τελευταίους 6 μήνες.
Το πιο ενεργό κοινό του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι πολίτες ηλικίας 25-34 ετών, όπου η διείσδυση των online αγορών φθάνει το 89%
Κι ενώ οι Έλληνες στρέφονται όλο και πιο συστηματικά στο Διαδίκτυο για τις αγορές τους, οι online αγορές δεν είναι ο πιο δημοφιλής λόγος για τον οποίο συνδέονται στο Internet. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τη νέα έκδοση της έρευνας “Focus on Tech Life Tips” της Focus Bari, οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου συνδέονται online, κυρίως για να μπαίνουν στα social media.
Μαγνήτης τα social media
Όπως δείχνει η νέα έρευνα, που διεξάγεται πανελλαδικά συνεχώς από το 1995, η χρήση των social networks αποτελεί τον πρώτο λόγο σύνδεσης στο internet. Μάλιστα, η ενασχόληση των Ελλήνων με τα social media είναι τόσο εντατική, που πάνω από τρεις στους πέντε, το 63%, δηλώνουν ότι πολλές φορές χαζεύουν άσκοπα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Συνολικά, πάνω από οκτώ στους δέκα Έλληνες είναι ενεργοί social media users, ενώ το φαινόμενο της άσκοπης περιήγησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πιο έντονο στις γυναίκες και στα άτομα ηλικίας 25-34 ετών.
Προτιμούν το mobile
Ενδεικτικό της ανάγκης των Ελλήνων να είναι διαρκώς συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο είναι το εύρημα της έρευνας ότι το 92% του ελληνικού κοινού επιλέγει το mobile internet (ανεξαρτήτως συχνότητας) για να συνδεθεί στο Internet. Μάλιστα, το 88% περιηγείται στο Διαδίκτυο μέσω του κινητού σε καθημερινή βάση.
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι, πλέον, η χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα είναι καθολική. Το 96% των πολιτών είναι χρήστες Internet, ενώ το 79% στην ηλικία 65-74 χρόνων σερφάρει καθημερινά, και μάλιστα από το κινητό, καθώς με την κατοχή smartphone να έχει φτάσει το 95% στην Ελλάδα.
Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας της Focus Bari είναι ότι, πλέον, και οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας θέλουν να είναι διαρκώς συνδεδεμένοι. Πάνω από οκτώ στα δέκα άτομα (84%) ηλικίας 65+ είναι ενεργοί χρήστες (τελευταίες 30 ημέρες), ενώ καθημερινοί χρήστες ηλικίας 65+ είναι το 79%.
Τι λένε για το ΑΙ
Ενδιαφέρουσες - σύμφωνα με την έρευνα - είναι οι απόψεις των Ελλήνων για την τεχνητή νοημοσύνη. Πάνω από ένας στους δύο (το 55%) θεωρούν ότι το Artificial Intelligence αποτελεί εξέλιξη στην πρόοδο της τεχνολογίας. Ωστόσο, οι επτά στους δέκα (το 69%) ανησυχούν σχετικά με την πιθανότητα η Τεχνητή Νοημοσύνη να “ξεφύγει από τον έλεγχο”.