Τεχνολογία - Πληροφορική

Θα ξεπεράσουν τα 500 εκατ. οι πωλήσεις συνδεδεμένων αυτοκινήτων έως το 2030

connected-car

Κρίσιμη μάζα αποκτά, σταδιακά, η αγορά των συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Με ορίζοντα το 2030, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις συνδεδεμένων αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν τα 500 εκατ., ενώ έως τότε 9 στα 10 συνδεδεμένα οχήματα θα υποστηρίζουν τεχνολογία 5G.

Ήδη, 2 στα 3 αυτοκίνητα, που πωλούνται σήμερα διεθνώς, διαθέτουν ενσωματωμένη συνδεσιμότητα και αυτή θα αυξηθεί σε σχεδόν 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Smart Automotive της Counterpoint, οι σωρευτικές πωλήσεις αυτοκινήτων με ενσωματωμένη τεχνολογία 5G θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των συνδεδεμένων αυτοκινήτων, που θα πωληθούν μεταξύ 2024 και 2030.

Περίπου εννέα στα 10 συνδεδεμένα αυτοκίνητα, που θα πωληθούν το 2030, θα έχουν ενσωματωμένη δυνατότητα 5G

Όπως εκτιμούν οι αναλυτές της Counterpoint Research, η Κίνα αναμένεται να ηγηθεί της παγκόσμιας αγοράς συνδεδεμένων αυτοκινήτων, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ, την Ινδία, την Ιαπωνία και τη Γερμανία. Αυτές οι πέντε κορυφαίες χώρες αναμένεται να αντιπροσωπεύουν συλλογικά πάνω από τα δύο τρίτα των παγκόσμιων πωλήσεων συνδεδεμένων αυτοκινήτων μέχρι το 2030.

Επί του παρόντος, η Γερμανία προηγείται όσον αφορά τη διείσδυση συνδεσιμότητας, αλλά η Κίνα αναμένεται να επιτύχει 100% διείσδυση συνδεσιμότητας έως το 2028. Αυτή η εξέλιξη τοποθετεί την Κίνα στην ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά πωλήσεων συνδεδεμένων αυτοκινήτων έως το 2030.  

“Η Κίνα είναι έτοιμη να κυριαρχήσει στην αγορά των συνδεδεμένων αυτοκινήτων, τροφοδοτούμενη από την ταχεία υιοθέτηση των EV, C-V2X και άλλων συνδεδεμένων χαρακτηριστικών ψυχαγωγίας. Οι εγχώριοι κατασκευαστές EV, όπως οι BYD, NIO, Xpeng και Li Auto, προσπαθούν να διαφοροποιήσουν τις προσφορές τους από τους παραδοσιακούς παίκτες και να επεκταθούν στις διεθνείς αγορές”, αναφέρει η μελέτη.

Γράφημα

Η εικόνα στις ΗΠΑ

Στις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά συνδεδεμένων αυτοκινήτων στον κόσμο, η ανάπτυξη - σύμφωνα με τους αναλυτές - θα οδηγηθεί, κυρίως, από την υιοθέτηση προηγμένων χαρακτηριστικών ασφαλείας, όπως η επικοινωνία Vehicle-to-Everything (V2X) και η αυτονομία επιπέδου 2+.

Οι τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί, όπως η AT&T, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του χώρου των συνδεδεμένων αυτοκινήτων, ενώ ανταγωνιστές, όπως η Verizon και η T-Mobile, προσπαθούν να επωφεληθούν από ευκαιρίες εσόδων μέσω λειτουργιών, όπως η πρόβλεψη συντήρησης, ο προγραμματισμός υπηρεσιών, η απομακρυσμένη διάγνωση, οι ζωντανοί χάρτες και οι πλατφόρμες περιεχομένου.

Στο μεταξύ, η Ινδία αναμένεται να γνωρίσει την ταχύτερη ανάπτυξη στις πωλήσεις συνδεδεμένων αυτοκινήτων μεταξύ 2023 και 2030. Οι ινδικές αυτοκινητοβιομηχανίες πλησιάζουν σταδιακά τον διεθνή ανταγωνισμό και ενισχύουν τις ψηφιακές τους προσφορές για να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία.

Ο ρόλος του 5G

Η έκθεση της εταιρείας ερευνών δείχνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ώριμη για disrupt: από τον απλό συνδυασμό διάφορων προηγμένων δυνατοτήτων έως το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και από την αυτόνομη οδήγηση με AΙ μέχρι τους χάρτες HD σε πραγματικό χρόνο και τα συστήματα ψυχαγωγίας.

“Όλες αυτές οι δυνατότητες απαιτούν μια σταθερά χαμηλή καθυστέρηση και υψηλού εύρους ζώνης συνδεσιμότητα κινητής τηλεφωνίας. Εδώ μπαίνει το 5G, προσθέτοντας μια άλλη διάσταση της τεχνολογίας, για να συνδέσει αυτές τις δυνατότητες”, σημειώνει η σχετική μελέτη.

Την τελευταία δεκαετία, το 4G ήταν η κύρια συνδεσιμότητα κινητής τηλεφωνίας, που ενσωματώθηκε στο αυτοκίνητο, εστιάζοντας στην τηλεματική, την ασφάλεια και τις περιπτώσεις χρήσης κλήσεων έκτακτης ανάγκης. Ωστόσο, οι περιπτώσεις χρήσης για τα αυτοκίνητα, που θα κυκλοφορήσουν την επόμενη δεκαετία, θα δικαιολογούν τη συνδεσιμότητα 5G, για να ικανοποιήσουν τις νέες προηγμένες περιπτώσεις χρήσης κινητικότητας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα