Ανακάμπτει από το 2024 και μετά η παγκόσμια αγορά των wearables
Την αρχή της ανάκαμψης σηματοδοτεί για την παγκόσμια αγορά των wearable συσκευών το 2024. Η αγορά των wearables, μετά τις πωλήσεις ρεκόρ της διετίας 2020-2021, βοηθούσης της πανδημίας, κινήθηκε μάλλον υποτονικά τα επόμενα δύο χρόνια, με τον κύκλο ανόδου να ξεκινά σταδιακά από φέτος και να γίνεται πιο έντονος το 2025.
“Το 2024 θα είναι η αρχή της ανάκαμψης, καθώς οι χρήστες θα αναζητήσουν αντικαταστάσεις και νέα μοντέλα από βασικούς προμηθευτές, που θα κυκλοφορήσουν κατά το 2ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αυτό θα συνεχιστεί από το 2025 και μετά”, αναφέρει ανάλυση της εταιρείας ερευνών IDC.
Νέα στοιχεία από το Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker της IDC δείχνουν ότι η αγορά wearable συσκευών μειώθηκε κατά 0,9% σε ετήσια βάση το 4ο τρίμηνο του 2023. Ενώ η αγορά μειώθηκε ελαφρά το 4ο τρίμηνο του 23, οι παγκόσμιες αποστολές wearables κατάφεραν να αυξηθούν κατά 1,7% για το σύνολο του 2023.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις wearable συσκευών παρουσίασαν μέτρια ανάπτυξη το 2023-Αυξάνεται η ζήτηση από το 2024 και μετά
Παρά τις βελτιωμένες οικονομικές συνθήκες, οι ώριμες αγορές, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Δυτική Ευρώπη και η Ιαπωνία, κατέγραψαν μειώσεις το 4ο τρίμηνο του 2023, λόγω της μειωμένης ζήτησης και των υψηλών αποθεμάτων. Ωστόσο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,7% στην περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού και της Κίνας, κυρίως, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος από τις αναδυόμενες αγορές.
Με την παγκόσμια οικονομία να έχει εισέλθει σε τροχιά ανάκαμψης, τα wearables είναι έτοιμα για πρόσθετη ανάπτυξη το 2024, καθώς οι πωλήσεις προβλέπεται να φτάσουν τα 559,7 εκατ. μονάδες, αυξημένες κατά 10,5% σε σχέση με το 2023. Η IDC αναμένει ότι η αγορά θα αυξηθεί στα 645 εκατ. μονάδες μέχρι το τέλος του 2028, με μέσο σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 3,6%.
Ποιες συσκευές έχουν ζήτηση
“Το σήμα υψηλής κατανάλωσης για wearable συσκευές δόθηκε το 2020 και το 2021, με τους όγκους να φτάνουν σε επίπεδα ρεκόρ. Τα επόμενα δύο χρόνια η αγορά κινήθηκε στον απόηχο αυτής της επιτυχίας, καθώς η ζήτηση άρχισε να μειώνεται και οι πωλήσεις να φθίνουν σταδιακά”, αναφέρει η IDC.
Μεταξύ των διαφόρων τύπων συσκευών, οι πωλήσεις ακουστικών μειώθηκαν κατά 0,8% σε ετήσια βάση για ολόκληρο το 2023, ενώ κατέλαβαν το 61,3% της συνολικής αγοράς wearable συσκευών. Ο αργός ρυθμός καινοτομίας και ο γρήγορος ρυθμός υιοθέτησης οδήγησαν γρήγορα στην κατηγορία να βασίζεται περισσότερο σε αντικαταστάσεις παρά σε νέους αγοραστές.
Εν τω μεταξύ, το 2023 τα smartwatches συνέχισαν την αναπτυξιακή τροχιά τους, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8,7% το 2023, καθώς η Ινδία και η Κίνα ηγούνταν στην αγορά τόσο από πλευράς πωλητών, όσο και από πλευράς κατανάλωσης.
Τα “έξυπνα” δαχτυλίδια, όπως αυτά των Oura και Ultrahuman, αποδείχθηκαν πολλά υποσχόμενα, με την κατηγορία να αυξάνει τις πωλήσεις της κατά 34,9% στη διάρκεια του 2023, ενώ στα “έξυπνα” γυαλιά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 128,2% λόγω της κυκλοφορίας νέων προϊόντων από την Amazon και τη Meta.