Τεχνολογία - Πληροφορική

Στροφή των καταναλωτών στα μεταχειρισμένα ηλεκτρονικά είδη

tech-products

Εντονότερη γίνεται με την πάροδο του χρόνου η στροφή - ιδιαίτερα των νέων καταναλωτών - στην αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρονικών ειδών, τάση που συνδυάζεται με μια αυξημένη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για περισσότερο βιώσιμες πρακτικές. Η στροφή αυτή και η συνακόλουθη ανάπτυξη της αγοράς second hand είναι πιο έντονη μεταξύ των μελών της Gen Z, τα οποία είναι τρεις φορές πιο πιθανό να επιλέξουν μεταχειρισμένα ηλεκτρονικά είδη απ’ ό,τι οι καταναλωτές άνω των 55 ετών.

“Το γεγονός αυτό υποδηλώνει μία στροφή προς περισσότερο βιώσιμες καταναλωτικές συνήθειες, καθώς και μία πιθανή επέκταση της αγοράς μεταχειρισμένων ειδών”, αναφέρει η έρευνα "Circularity Insights Report" της Klarna, η οποία παρουσιάζει τις αναδυόμενες τάσεις, που σχετίζονται με κυκλικές πρακτικές στην αγορά των ηλεκτρονικών ειδών για το 2024.

Η Gen Z τρεις φορές πιο πιθανό αγοράσει μεταχειρισμένα ηλεκτρονικά από τους καταναλωτές άνω των 55 ετών

Ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας, εκτός από την άνοδο της αγοράς των second hand ηλεκτρονικών είναι η στάση των καταναλωτών έναντι της διαδικασίας επισκευής των ηλεκτρονικών ειδών. Ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) πιστεύουν ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές που έχουν επιδιορθωθεί είναι εξίσου καλές με τις καινούργιες, υπάρχει ένα αξιοσημείωτο χάσμα συμπεριφοράς. Η πλειοψηφία των καταναλωτών επέλεξε να μην επισκευάσει τις ηλεκτρονικές συσκευές ψυχαγωγίας (85%) και τα κινητά τηλέφωνα (71%) την τελευταία φορά που χάλασαν.

“Αυτή η ανακολουθία αποτελεί σημαντική ευκαιρία για τα brands και τις επιχειρήσεις να ενθαρρύνουν και να διευκολύνουν τις επιλογές επισκευής, στρέφοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε περισσότερο βιώσιμες πρακτικές”, σημειώνει η Κlarna.

Κύρια εμπόδια

Τα κύρια εμπόδια στην υιοθέτηση κυκλικών πρακτικών διαφέρουν από τομέα σε τομέα. Στα ηλεκτρονικά είδη, τα κυριότερα εμπόδια που αναφέρθηκαν από τους καταναλωτές για την επισκευή είναι το κόστος (57%) και η δυνατότητα υλοποίησης (33%).

Στο μεταξύ, συχνά η ασυμβατότητα του λογισμικού και οι ημερομηνίες λήξης καθιστούν δύσκολο για τους καταναλωτές να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ηλεκτρονικών συσκευών τους. Επιπλέον, η χαμηλή αξία μεταπώλησης των προϊόντων αποτελεί έναν επιπλέον ανασταλτικό παράγοντα το 27% των καταναλωτών, που αγοράζουν ηλεκτρονικά είδη.

“Οι καταναλωτές, ιδίως οι νεότερες γενιές, γνωρίζουν όλο και περισσότερο τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη των πιο βιώσιμων, κυκλικών πρακτικών, όπως η επισκευή συσκευών και οι αγορές από δεύτερο χέρι. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει ένα αξιοσημείωτο χάσμα μεταξύ διάθεσης και πραγματικής συμπεριφοράς, ενώ το κόστος, η δυνατότητα υλοποίησης και η ευκολία εμποδίζουν την υιοθέτηση αυτών των πρακτικών”, συμπεραίνει η έρευνα.

Τι περιμένουν

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών γνωρίζει τα οικονομικά οφέλη των κυκλικών πρακτικών, με τις επισκευές και τις αγορές από δεύτερο χέρι να θεωρούνται σημαντικοί τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων. Ειδικότερα, το 66% των καταναλωτών έχει ή αναμένει πιθανή εξοικονόμηση χρημάτων από τις αγορές ηλεκτρονικών ειδών από δεύτερο χέρι.

Στο μεταξύ, περισσότεροι από τους μισούς (54%) καταναλωτές σε όλες τις δημογραφικές ομάδες, δηλώνουν αδιάφοροι για τα τελευταία gadgets, ενώ το 42% δείχνει μειωμένο ενδιαφέρον για τις νέες κυκλοφορίες προϊόντων σε σύγκριση με πέρυσι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα