1 στους 4 Έλληνες πληρώνουν με ψηφιακό πορτοφόλι
Συστηματική στροφή στις ψηφιακές πληρωμές κάνουν οι Έλληνες πολίτες, οι οποίοι, μάλιστα, διάκεινται ιδιαίτερα θετικά απέναντι σε εναλλακτικά μέσα πληρωμών, όπως τα λεγόμενα ψηφιακά πορτοφόλια. Σήμερα, 1 στους 4 Έλληνες απαντά ότι χρησιμοποιεί “σε κάποιο βαθμό” ένα digital wallet, όταν πραγματοποιεί συναλλαγές σε φυσικά καταστήματα ή online. Μάλιστα, το 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι το κύριο μέσο πληρωμής.
Βέβαια, το εύρος της χρήσης των ψηφιακών πορτοφολιών διαφέρει ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα: οι νεότεροι, ηλικίας 18 - 34, χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 33%, οι 35 - 54 ετών ακολουθούν με 25%, ενώ οι 55+ τα χρησιμοποιούν σε ποσοστό 13%.
Περισσότεροι από 8 στους 10 παίρνουν μαζί τους κάρτες ή και ψηφιακό πορτοφόλι, ενώ 1 στους 3 έχει μαζί του αποκλειστικά κάρτες ή digital wallet
Αποκαλυπτική για τη διείσδυση των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα είναι η πανελλαδική έρευνα, που διεξήχθη από το INEMY - EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa και η οποία παρουσιάστηκε χθες. Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών (7 στους 10) χρησιμοποιεί κάρτες και ψηφιακά πορτοφόλια στις καθημερινές συναλλαγές.
Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν 7 στους 10 (65%) Έλληνες χρησιμοποιούν τις κάρτες σε “υψηλό” και “πολύ υψηλό” βαθμό στις καθημερινές τους συναλλαγές. Οι ψηφιακές πληρωμές εμφανίζονται βαθιά ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων καταναλωτών, καθώς σχεδόν 1 στους 2 (46%) επιλέγει να έχει μαζί του τόσο μετρητά, όσο και κάρτες, κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι. Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό στηρίζεται αποκλειστικά στις κάρτες (24%), ξεπερνώντας εκείνους, που επιλέγουν αποκλειστικά μετρητά (18%).
Ψωνίζοντας από τα social media
Επιπλέον, 1 στους 4 πραγματοποιεί αγορές μέσω των social media σποραδικά, στοιχείο που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες υιοθετούν τις νέες τάσεις, με τους νέους να ηγούνται αυτής της τάσης.
Σε σχέση με τις αγορές που γίνονται μέσω των social media, 20% των ατόμων ηλικίας 18-34 πραγματοποιούν αγορές κάθε μήνα. Όσοι ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ 35-45 αγοράζουν σε μηνιαία βάση από τα social media σε ένα ποσοστό 13%, ενώ το ίδιο ισχύει μόλις για 5% των ατόμων άνω των 55 ετών.
Όσον αφορά συνολικά το online shopping, το 43% , πραγματοποιεί αγορές από το Διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Μεταξύ εκείνων που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 18-34, το 57% ψωνίζει online τουλάχιστον μια φορά τον μήνα και ακολουθούν οι 35 - 53 με ποσοστό 51% και οι 55+ με ποσοστό 26% αντίστοιχα.
Η πληρωμή με κάρτα αποτελεί την προτιμώμενη μέθοδο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και καταλαμβάνει το 71% του συνόλου των πληρωμών. Συγκεκριμένα, το 42% επιλέγει την πληρωμή με κάρτα κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας και το 21% επιλέγει πληρωμή με κάρτα κατά την παράδοση. Ψηφιακά πορτοφόλια και άλλοι μέθοδοι πληρωμής αγγίζουν το 8%.
Η αντικαταβολή με μετρητά επιλέγεται από το 25%, ενώ οι τραπεζικές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό 3%. Επιπλέον, 3 στους 10 καταναλωτές αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους στο διαδίκτυο. Το 33% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών τείνουν να αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους online, με το ποσοστό να πέφτει στο 25% στα άτομα ηλικίας 35-54 ετών.
Αντίο στα μετρητά
Στον αντίποδα, σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές τείνουν να χρησιμοποιούν λιγότερο τα μετρητά. Παρ’ ότι αποτέλεσαν την κύρια μέθοδο πληρωμής μέχρι και πριν την πανδημία, αυτό έχει αλλάξει σημαντικά. Συγκεκριμένα, το 48% πλήρωνε με μετρητά “πολύ” και “πάρα πολύ” πριν την πανδημία, ποσοστό που ανέρχεται πλέον σε 30%.
Η χαμηλή αξία της συναλλαγής αποτελεί το βασικό λόγο πληρωμής με μετρητά για τους 4 στους 10. Οι συμμετέχοντες, που έδωσαν αυτή την απάντηση, δήλωσαν ότι διστάζουν να πληρώσουν μικρά ποσά με κάρτα, καθώς αυτό τους κάνει “να αισθάνονται άβολα”.
Παρ’ ότι ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 29% δήλωσε πως τα μετρητά θα είναι πάντα η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής για τους Έλληνες, ένα 47% παρουσιάζεται ανοιχτό σε νέες λύσεις, εφόσον απλοποιούν την εμπειρία πληρωμής, ενώ το 37% υποστηρίζει πως υπάρχει ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης στις ψηφιακές πληρωμές.