Τεχνολογία - Πληροφορική

Στα €283 εκατ. ο τζίρος των online φαρμακείων στην Ελλάδα

pharmacy_online

Κρίσιμη μάζα αποκτά σταδιακά η αγορά των online φαρμακείων στην Ελλάδα, αν και η αύξηση του τζίρου το 2023 ήταν αρκετά συγκρατημένη και κινήθηκε στα επίπεδα του 4%. Οι online πωλήσεις λιανικής των online φαρμακείων στην Ελλάδα κινήθηκαν στα επίπεδα των €283 εκατ., με τα συγκεκριμένα στοιχεία της Convert Group να αντλούνται από δείγμα 91 online φαρμακείων, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, απότομη αλλαγή στην αγορά έγινε από τον Σεπτέμβριο και μετά, όπου η αξία των πωλήσεων των online φαρμακείων σημείωσε σημαντική μείωση 8% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022. “Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό το φαινόμενο ήταν η εναρμόνιση με τις οδηγίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για τον τρόπο αναγραφής και επικοινωνίας των εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών στα φυσικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, επηρεάζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τα online φαρμακεία, που είχαν πάντα εκπτωτικό προσανατολισμό στην εμπορική τους πολιτική”, σχολιάζει η Convert Group.

Κατά 4% αυξήθηκε ο τζίρος των οnline φαρμακείων στην ελληνική αγορά το 2023

Να σημειωθεί, πάντως, ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα).

Κατηγορίες σε άνοδο

Στις κατηγορίες, που αυξήθηκαν περισσότερο σε αξία online αγορών το 2023, περιλαμβάνονται οι εξής: +6% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +3% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, ενώ τα βρεφικά και παιδικά είδη γνώρισαν μια μείωση στις πωλήσεις κατά -4%.

Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν ξανά και τα προϊόντα υγείας κατά -20%, καθώς προϊόντα, που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού), αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.

Όπως αναφέρει η σχετική έρευνα, η συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι καταγράφηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, σε ποσοστό 38% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής από 42% που ήταν το 2022, φαινόμενο, που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό, στην ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους, που είναι ιδιαίτερα χαμηλό στις online πωλήσεις και στην εναρμόνιση με τις οδηγίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για την αναγραφή και επικοινωνία των εκπτώσεων.

Όσον αφορά στο πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 40.000 κωδικούς προϊόντων, που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 9% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές των πωλήσεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών, οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στις βρεφικές πάνες 25%, στα λιπαντικά με 15% και στις συσκευές και αξεσουάρ ομορφιάς με 14%.  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περισσότερα