Oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα στρέφονται η μία στην άλλη για την ανάπτυξη τους
Το 35% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα δηλώνουν ότι στρέφονται η μία στην άλλη, προκειμένου να συλλέξουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που χρειάζονται για να αναπτυχθούν στο σύγχρονο τεχνολογικό περιβάλλον. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της νέας έκδοσης (Μάιος 2017) του Future of Business Report, την οποία δημοσιεύει το Facebook.
Το Future of Business Survey, είναι μια βάση πληροφοριών για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, η οποία ενημερώνεται τακτικά και βοηθά στην κατανόηση των απόψεων, των δραστηριοτήτων και των προκλήσεων τους. Η προσπάθεια αποτελεί σύμπραξη του ΟΟΣΑ, της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Facebook.
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση, στην Ελλάδα, οι δεσμοί που δημιουργούν οι επιχειρήσεις μεταξύ τους έχουν σημασία, όταν συνδέονται και μαθαίνουν η μια από την άλλη, παρουσιάζουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Το 32% των επιχειρήσεων, που βλέπουν με αισιοδοξία την οικονομία, μαθαίνουν από άλλες επιχειρήσεις, ενώ το 64%, που δηλώνουν απαισιόδοξες για την οικονομία, δεν στρέφονται η μία στην άλλη για να μάθουν και να αναπτυχθούν.
Επίσης, η δημιουργία μίας ισχυρής κοινότητας μπορεί να βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να επεκταθούν γεωγραφικά. Οι επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται σε διεθνείς αγορές, μαθαίνουν από περισσότερες πηγές κι εκφράζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον να εκπαιδευτούν πάνω στο γνωστικό αντικείμενο της δραστηριότητάς τους. Είναι, επίσης, τρεις φορές πιο πιθανό να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για περαιτέρω εκπαίδευση στον κλάδο του διεθνούς εμπορίου.
Ακόμη, το 30% των ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που έχουν πραγματοποιήσει προσλήψεις το τελευταίο εξάμηνο, δηλώνουν, επιπλέον, ότι αναπτύσσονται μαθαίνοντας η μία από την άλλη.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η τεχνολογία ωφελεί τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις συνδέοντας τους με θέσεις εργασίας, την εκπαίδευση, καθώς και άλλους πόρους. Η πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες βελτιώνει τις ζωές, τις κοινότητες και τις οικονομίες. Ωστόσο, η νέα τεχνολογία απαιτεί νέα μάθηση. Πολλές επιχειρήσεις μαθαίνουν να προσαρμόζονται στο σύγχρονο τεχνολογικό περιβάλλον για να συνδεθούν με νέους πελάτες, να πουλήσουν προϊόντα ή υπηρεσίες online, να αναζητήσουν ανθρώπινο δυναμικό και να διεξάγουν επικοινωνιακές εκστρατείες σε κινητά τηλέφωνα.
Αυτό ισχύει όλο και περισσότερο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αναζητούν εργαλεία και λύσεις για την οικονομικότερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση των επιχειρήσεων τους στο νέο τεχνολογικό περιβάλλον.
Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η κινητικότητα μπορεί να συμβάλει σε καλύτερη διαχείριση του χρόνου και να βοηθήσει στην κάλυψη αναγκών και πόρων.