Έρευνες - Μελέτες

Στα $58 δις τα έσοδα της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2021

carselectr

Έναν τρόπο μετακίνησης, που θα αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας, διευκολύνοντας την καθημερινότητά του, αναζητά ο σύγχρονος καταναλωτής, ο οποίος δίνει ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στα συστήματα smart mobility. Αυτή η στροφή των πολιτών προς την “έξυπνη” μετακίνηση συμπαρασύρει σε ανοδική πορεία όλες τις τεχνολογίες, που σχετίζονται με τα ευφυή συστήματα μεταφορών. 

Η στροφή του καταναλωτή προς την “έξυπνη” μετακίνηση δημιουργεί νέα δεδομένα στον κλάδο της αυτοκίνησηςΗ στροφή του καταναλωτή προς την “έξυπνη” μετακίνηση δημιουργεί νέα δεδομένα στον κλάδο της αυτοκίνησηςΥπό αυτά τα δεδομένα, κάθε άλλο παρά υπεραισιόδοξη μπορεί να χαρακτηριστεί η εκτίμηση της ABI Research ότι τα έσοδα της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων θα εκτοξευθούν στα $58 δις το 2021. Το προβλεπόμενο μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς, μάλιστα, είναι πέντε φορές μεγαλύτερο σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοση του 2015.

“Το διογκούμενο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της συμφόρησης στις αστικές περιοχές, σε συνδυασμό με περιορισμένες επιλογές μετακίνησης, τροφοδοτεί την αγορά του smart mobility και των συστημάτων και τεχνολογιών που συνδέονται με αυτή”, αναφέρουν οι αναλυτές της ABI Research. Οι ίδιοι εξηγούν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν τμήμα μόνο ενός ευρύτερου μοντέλου ευφυούς μετακίνησης, που περιλαμβάνει, επίσης, κοινόχρηστα οχήματα, επιλογές χρέωσης, αυτοκινούμενα ιδιωτικά, αλλά και δημόσια οχήματα, όπως λεωφορεία και τραμ και άλλους κλάδους μεταφορών, όπως για παράδειγμα, οι σιδηροδρομικές. Μάλιστα, όπως υπογραμμίζει η ABI Research, όλο αυτό το οικοδόμημα θα πρέπει να έχει και εσωτερική επικοινωνία, με το μεγάλο στοίχημα των κατασκευαστών να εξελίσσεται στο πως μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους και να συγκλίνουν οι τεχνολογίες και τα συστήματα ευφυούς μετακίνησης.

Οι πρωτοπόροι
Το νόημα φαίνεται ότι έχουν, ήδη, συλλάβει εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς εταιρείες, όπως η Ford και η BMW, επενδύουν και σε συμπληρωματικά του αυτοκινήτου ηλεκτρικά οχήματα, μεταξύ των οποίων το ποδήλατο, θέλοντας να δημιουργήσουν μια συνολική αλυσίδα προϊόντων “έξυπνης” μετακίνησης.

Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, η Κίνα, σύμφωνα με την ανάλυση της ABI Research, είναι μία αγορά που προωθεί σθεναρά την “έξυπνη” μετακίνηση, ενώ από την πλευρά τους οι ΗΠΑ βρίσκονται ένα βήμα πιο πίσω, υιοθετώντας τις νέες τάσεις, αλλά με βραδύτερους ρυθμούς. “Μόλις γίνει το πρώτο βήμα για την αποκλιμάκωση των τιμών των προϊόντων της συγκεκριμένης αγοράς, είμαστε βέβαιοι ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές θα αγκαλιάσουν πιο ένθερμα την “έξυπνη” μετακίνηση”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας.  

“Ενώ η σημερινή έλλειψη επαρκών προτύπων και υποδομών στην αγορά επηρεάζει την ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, η επίλυση θεσμικών ζητημάτων, η πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη ποικιλία οχημάτων με μεγαλύτερη ευελιξία και οικονομικότερη τιμή, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη αύξηση της συμφόρησης στα αστικά κέντρα, θα επηρεάσει θετικά τη μελλοντική ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων”, αναφέρει η μελέτη.