Έρευνες - Μελέτες

Στα €185 δις η παγκόσμια αγορά των consumer electronics το 2015

technologynew12345

Αυξημένες αναμένεται να είναι, το 2015, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, με την καινοτομία, όπως, για παράδειγμα, η Ultra High Definition τεχνολογία, να τροφοδοτεί το παγκόσμιο ενδιαφέρον των καταναλωτών. Η αγορά των consumer electronics αναμένεται να ανέλθει, φέτος, σε €185 δις παγκοσμίως, επίδοση που είναι κατά €9 δις καλύτερη έναντι της περσινής χρονιάς. Ήδη, το 1ο εξάμηνο του 2015, η αγορά κατέγραψε άνοδο σε αξίες, παρά τις έντονες διαφοροποιήσεις, λόγω των συνεχών αλλαγών στις “οπτικές” και “ακουστικές” συνήθειες του καταναλωτή.

Οι καταναλωτές προτιμούν τις “έξυπνες” τηλεοράσεις, με τεχνολογία Ultra High Definition και μεγάλη οθόνη - Μια στις δύο καινούριες τηλεοράσεις, που πωλούνται στην Ευρώπη, είναι “έξυπνη”Σύμφωνα με τα ευρήματα της GfK για τη διεθνή αγορά των Consumer Electronics, η αγορά της Τηλεόρασης βρίσκεται σε φάση σταθεροποίησης το 2015 και θα κινηθεί οριακά αρνητικά κατά 2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Σε επίπεδο τεμαχίων, ενώ το 2014 πουλήθηκαν 234 εκατ. τηλεοράσεις, φέτος, χωρίς κάποιο μεγάλο γεγονός, όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, εκτιμάται ότι θα πουληθούν περίπου 4 εκατ. λιγότερες.

Εν τούτοις, σύμφωνα με την GfK, οι γεωγραφικές περιοχές ακολουθούν η κάθε μια διαφορετικές τάσεις. Η πιο μεγάλη αύξηση καταγράφεται στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική φτάνοντας το 5%. Θετική εικόνα παρατηρείται τόσο στην Ασία, όσο και σε Βόρεια και Νότια Αμερική. Τέλος, το 2015, οι συνολικές πωλήσεις στην Δυτική Ευρώπη αναμένεται να φτάσουν τα 35,3 εκατ. συσκευές, αριθμός μειωμένος κατά περίπου 6% σε σχέση με το 2014. Έντονη πτώση σημειώνεται και στην Ανατολική Ευρώπη συμπεριλαμβανομένων των αγορών της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Εκτιμάται ότι οι πωλήσεις στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή θα μειωθούν κατά περίπου 7 εκατ. συσκευές.

Σε άνοδο η Ultra HD τεχνολογία
Κόντρα στο γενικότερο κλίμα, θα κινηθεί, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η υποκατηγορία των Ultra HD τηλεοράσεων, η οποία κινείται, ήδη, θετικά σε όλες τις περιοχές. Οι Ultra HD τηλεοράσεις έχουν τη δυνατότητα για μεγαλύτερη ευκρίνεια στην εικόνα σε πιο μεγάλη διαγώνιο, καθώς επιτυγχάνουν τέσσερις φορές μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με τις προκατόχους τους Full HD τηλεοράσεις. Συνολικά, περισσότερα από 28 εκατ. Ultra HD τηλεοράσεις αναμένεται να πουληθούν το 2015, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή να καταγράφεται στην αγορά της Κίνας, όπου σχεδόν το 40% των νοικοκυριών είναι εξοπλισμένα με τέτοιες συσκευές. Στη Δυτική Ευρώπη, η GfK προβλέπει ότι θα πουληθούν περίπου 4 εκατ. τεμάχια, με περισσότερες από μια στις δέκα τηλεοράσεις που πωλούνται να είναι Ultra HD. Σε επίπεδο αξιών, η δυναμική των Ultra HD τηλεοράσεων είναι ακόμα πιο σημαντική. Ήδη, στη Γερμανία πάνω από το 10% των τηλεοράσεων, που πουλήθηκαν τον Ιούνιο του 2015, ήταν Ultra HD συσκευές και οι οποίες ήταν υπεύθυνες για το ένα τέταρτο της συνολικής αξίας πωλήσεων.

Μεγαλώνει η οθόνη
Σύμφωνα με τη GfK, το μέγεθος της οθόνης συνεχίζει να αποτελεί ένα βασικό στοιχείο πώλησης. Το 2010 στην Ευρώπη το μέσο μέγεθος μιας τηλεόρασης ήταν 31 ίντσες (79 εκατοστά), ενώ το 2015 έχει φτάσει τις 38 ίντσες (97 εκατοστά). Την ίδια στιγμή, βέβαια, η μέση τιμή συνεχίζει να πέφτει. Ως συνέπεια αυτών, ο καταναλωτής αγοράζει περισσότερα με λιγότερα χρήματα. Στα επιπλέον κίνητρα για την αγορά τηλεόρασης συμπεριλαμβάνονται η πιο ενισχυμένη ποιότητα εικόνας, οι OLED τηλεοράσεις, οι κυρτές συσκευές, “ανοιχτά” λειτουργικά συστήματα, όπως Android, Tizen, Firefox OS ή Web OS, καθώς και άλλες τεχνολογικές βελτιώσεις, που ενισχύουν περαιτέρω την ψυχαγωγία του καταναλωτή.

“Έξυπνες” τηλεοράσεις
Επίσης, όλοι συζητούν ακόμα για τις “έξυπνες” τηλεοράσεις. Ιδιαίτερα ο συνδυασμός τους με video on demand υπηρεσίες δίνουν πρόσβαση σε μη καλωδιακή τηλεόραση. Αυτό επιτρέπει στον τηλεθεατή να αποκτήσει τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω ίντερνετ οποιαδήποτε στιγμή. Μια στις δύο καινούριες τηλεοράσεις, που πωλούνται στην Ευρώπη, είναι “έξυπνη” τηλεόραση.

Επί συνόλου πωλήσεων, τα τεμάχια αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου τα τρία τέταρτα της συνολικής αξίας. Παρ’ όλα αυτά, με την αύξηση της διαθεσιμότητας των video on demand υπηρεσιών σε “έξυπνες” τηλεοράσεις, κονσόλες παιχνιδιών και media players, η χρήση συσκευών οπτικού μέσου εμφανίζεται όλο και λιγότερο απαραίτητη.

Με βάση τα παραπάνω, η GfK εκτιμά ότι, παγκοσμίως, μόνο 57 εκατ. DVD και Blue-ray θα πουληθούν αυτόν τον χρόνο. Αυτό οδηγεί σε πτώση της τάξεως του 10%, σε σύγκριση με το 2014.