Έρευνες - Μελέτες

Αυξήθηκε 20% ο αριθμός των νοικοκυριών με δορυφορική τηλεοπτική λήψη, την περίοδο 2012 - 2013

smarttv_s

της Νατάσας Φραγκούλη
fragouli@sepe.gr


Αυξανόμενος, σε μια περίοδο έντονων οικονομικών προκλήσεων, βαίνει ο αριθμός των δορυφορικών οικιακών συνδέσεων στην Ελλάδα, οι οποίες την περίοδο 2012 - 2013 αυξήθηκαν κατά 70.000 περίπου. Σήμερα, καλύπτει συνολικά 770.000 νοικοκυριά, τα οποία αντιστοιχούν στο 20% των συνολικών οικιακών χρηστών τηλεόρασης, ποσοστό που επιβεβαιώνει ότι, σε μια αγορά που κυριαρχείται από επίγειες υποδομές, η δορυφορική τεχνολογία έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στα επόμενα χρόνια.

Τα παραπάνω συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Satellite Monitor, η οποία καταγράφει την ανάπτυξη της αγοράς δορυφορικών και ευρυζωνικών τηλεοπτικών υπηρεσιών σε 35 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, την οποία παρουσίασε η SES SA, κορυφαίος πάροχος δορυφορικών υπηρεσιών παγκοσμίως, η χρήση υπηρεσιών IPTV (μετάδοση τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω ευρυζωνικών συνδέσεων) στην Ελλάδα επίσης αυξήθηκε, κατά 30.000 οικιακούς χρήστες και καλύπτει σήμερα 110.000 νοικοκυριά, που αντιστοιχούν στο 3% της αγοράς.

Στον αντίποδα, η επίγεια μετάδοση μειώθηκε κατά 400.000 οικιακούς χρήστες, παραμένοντας ωστόσο η πιο διαδεδομένη υποδομή, με 2,95 εκατ. νοικοκυριά (77% του συνόλου) να τη χρησιμοποιούν ως κύριο τρόπο λήψης τηλεοπτικού σήματος. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει, ότι επί του συνόλου των οικιακών χρηστών δορυφορικής τηλεόρασης στην Ελλάδα το 61% λαμβάνει σήμα υψηλής ευκρίνειας (HD). 

Ευρώπη - Παγκόσμια
Σε μια αγορά όπου υπάρχουν 249 εκατ. οικιακοί χρήστες τηλεόρασης στην Ευρώπη, ο δορυφόρος παραμένει ο πιο διαδεδομένος τρόπος λήψης τηλεοπτικού σήματος στην ήπειρο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας η δορυφορική τηλεόραση αντιπροσωπεύει το 35%, η επίγεια τηλεόραση το 29%, η καλωδιακή τηλεόραση το 27%, και το IPTV το 9%.

Παγκόσμια, όσον αφορά τα τηλεοπτικά και τα HD κανάλια ανά περιοχή το 4ο τρίμηνο 2013, η Ευρώπη είχε 2.359 και 488 αντίστοιχα, η Βόρεια Αμερική 1.818 και 1.126, η Λατινική Αμερική και η Καραϊβική 525 και 24 αντίστοιχα, η Λατινική Αμερική Ινδία, Ασία - Ειρηνικός 974 τηλεοπτικά κανάλια και 94 HD, και η Αφρική 469 και 27 κανάλια αντίστοιχα. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ένα από τα βασικά ζητούμενα των τηλεθεατών σήμερα είναι “περισσότερες επιλογές”, “καλύτερη ποιότητα” και να “βλέπουν το αγαπημένο τους πρόγραμμα σε οποιαδήποτε συσκευή”. 

Ο δε μέσος όρος ημερήσιας τηλεθέασης έχει πλέον αυξηθεί σε 3 ώρες και 16 λεπτά (+6 λεπτά), με την τηλεόραση να είναι μια κοινωνική δραστηριότητα, καθώς ποσοστό περί το 40% συζητούν στα κοινωνικά δίκτυα για το πρόγραμμα που παρακολουθούν στην τηλεόραση.

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την έρευνα Satellite Monitor, η SES το 2013 αύξησε την εμβέλειά της σε 291 εκατ. οικιακούς χρήστες παγκόσμια και σε 151 εκατ. οικιακούς χρήστες στην Ευρώπη.

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2014