Υποχώρησε, για πρώτη φορά τα τελευταία 6 χρόνια, η κινεζική αγορά των smartphones
Σημάδια κόπωσης, για πρώτη φορά τα τελευταία έξι χρόνια, εξέπεμψε η θεωρούμενη ως “ατμομηχανή” της παγκόσμιας αγοράς των smartphones, η Κίνα, το 1ο τρίμηνο του 2015. Οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών στην κινεζική αγορά υποχώρησαν τους τρεις πρώτους μήνες του έτους κατά 4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, διαμορφούμενες σε 98,8 εκατ. συσκευές. Σύμφωνα με στοιχεία, που δημοσιοποίησε η IDC, η πτώση - σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα - ήταν ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι πωλήσεις smartphones στην Κίνα υποχώρησαν το εξεταζόμενο διάστημα της τρέχουσας χρήσης κατά 8% σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα.
Οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών στην κινεζική αγορά υποχώρησαν τους τρεις πρώτους μήνες του έτους κατά 4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτεραΣύμφωνα με τους αναλυτές της IDC, η θεωρούμενη ως “ατμομηχανή” της παγκόσμιας αγοράς των smartphpones έχει αρχίσει να δείχνει σαφέστατα δείγματα κορεσμού. Όπως τονίζουν, αν και η Κίνα αποκαλείται συχνά ως αναδυόμενη αγορά, πλέον η πλειοψηφία των κινητών τηλεφώνων, που πωλούνται, ανήκει στην κατηγορία των smartphones, όπως άλλωστε συμβαίνει και στις λεγόμενες ώριμες αγορές των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας. “Όπως και σε αυτές τις αγορές, το να πείσεις τους υφιστάμενους χρήστες smartphone ή τους χρήστες feature phones να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους αποτελεί το κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς”, σημειώνουν οι αναλυτές της εταιρείας.
Έτερο χαρακτηριστικό της κινεζικής αγοράς των smartphone κατά το 1ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης ήταν η μεταβλητότητα των προτιμήσεων των καταναλωτών όσον αφορά τα brands των “έξυπνων” κινητών που επιλέγουν.
Οι κατασκευαστές
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η Apple βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των πιο ισχυρών κατασκευαστών της κινεζικής αγοράς για το 1ο τρίμηνο, με τους καταναλωτές να επιδεικνύουν μια σαφέστατη προτίμηση στις δύο συσκευές της αμερικανικής εταιρείας με μεγαλύτερη οθόνη, το iPhone 6 και το iPhone 6 Plus. Οι ισχυρές επιδόσεις της Apple, στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2015, εκτόπισαν την κινεζική Xiaomi στη δεύτερη θέση της κατάταξης, με την εταιρεία να αντιμετωπίζει οξύτατο ανταγωνισμό από το σύνολο των κατασκευαστών, που δραστηριοποιούνται στην Κίνα. Από την πλευρά της, η επίσης κινεζική Huawei διατήρησε την τρίτη θέση της αγοράς, ενώ Samsung και Lenovo, οι οποίες κατά το περασμένο έτος ηγήθηκαν της λίστας των κατασκευαστών που κυριαρχούν στην κινέζική αγορά, τουλάχιστον μία φορά έκαστη, περιορίστηκαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.
Ανάπτυξη
Συνολικά για την τρέχουσα χρήση, οι αναλυτές αναμένουν μια, μάλλον, στάσιμη συμπεριφορά από την κινεζική αγορά των smartphones. Υποστηρίζουν δε ότι η όποια ανάπτυξη επιτευχθεί, τελικά, θα προέλθει, κυρίως, από τις συσκευές με τιμή κάτω των $150, καθώς οι κάτοχοι συμβατικών κινητών δείχνουν να προχωρούν μεν σε αντικατάσταση των συσκευών τους, αλλά με “έξυπνα” κινητά χαμηλού κόστους.