Έρευνες - Μελέτες

Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα “τρέχουν” τουλάχιστον μια digital marketing ενέργεια

marketingdigital

Τμήμα της στρατηγικής τους κάνουν, σταδιακά, οι ελληνικές επιχειρήσεις το digital marketing, με τις εγχώριες εταιρείες να “τρέχουν” τουλάχιστον μία ενέργεια ψηφιακού marketing, υλοποιώντας, κατά μέσο όρο, 14,2 διαφορετικά είδη ενεργειών. Όσον αφορά τις βασικές ενέργειες, που υλοποιούν οι εγκατεστημένες στην Ελλάδα επιχειρήσεις, οι ελληνικές εταιρείες φαίνεται να επικεντρώνονται στο Βranded Mobile Apps, ενώ οι πολυεθνικές επιχειρήσεις στο SEO.

Οι εταιρείες στη χώρα μας υλοποιούν, κατά μέσο όρο, 14,2 διαφορετικά είδη ενεργειών digital marketingΤα παραπάνω ευρήματα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στην πρώτη επίσημη έρευνα για το προφίλ του Digital Manager στην Ελλάδα. Η on-line ποσοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 92 επαγγελματίες διαφορετικών κλάδων Β2C εταιρειών, πραγματοποιήθηκε την περίοδο Νοεμβρίου 2014 - Ιανουαρίου 2015, με τη συνεργασία του iMarketing Society με τη Focus Bari. Την έρευνα, με θέμα “The state of Digital Marketing - Το προφίλ και οι αρμοδιότητες του Έλληνα digital marketer”, παρουσίασε η αντιπρόεδρος Δ.Σ. του iMarketing Society, που έκανε την επίσημη παρουσίαση του, κυρία Άννα Καραδημητρίου.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες στην Ελλάδα επιλέγουν να αναθέτουν με τη μορφή outsoursing τις υπηρεσίες digital marketing. Σε ό,τι αφορά λοιπόν το In-House σε σχέση με το Outsourced, η δεύτερη κατηγορία κερδίζει το έδαφος σημαντικά σε ενέργειες, όπως Site development & SEM, ενώ οι τάσεις σε Social Media Ads-SEO-Brand Monitoring αμφιταλαντεύονται μεταξύ των δύο τρόπων υλοποίησης (In-House ή Outsourced). Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της έρευνας, κατά 50% το επίπεδο Οutsourcing είναι καλό, αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.



Θέσεις εργασίας

Η έρευνα αποκαλύπτει όσον αφορά τον αριθμό των ατόμων, που απασχολούνται στο digital marketing, ότι οι πολυεθνικές εταιρείες, σε ποσοστό 46%, διαθέτουν 4+ άτομα, τη στιγμή που οι ελληνικές επιχειρήσεις, σε ποσοστό 29%, απασχολούν 2-3 άτομα. Στις πολυεθνικές, που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα, το 65% των ατόμων, που απασχολούνται στο digital marketing, υπάγεται σε Τμήμα Μάρκετινγκ, ενώ στις ελληνικές μόνο το 36% υπάγεται στο Τμήμα Μάρκετινγκ με το 29% να ανήκει στο Εμπορικό Τμήμα.

Αναφορικά με την ηγετική ομάδα του digital marketing για το 73% των ελληνικών εταιρειών το ρόλο αυτό αναλαμβάνει κάποιος, που προϋπήρχε στην εταιρεία.

Στο μεταξύ, ο ιδανικός Profile Digital Manager είναι αυτός που έχει Σπουδές στο Marketing (93%), εμπειρία σε marketing/tech (50% και 50% αντίστοιχα) και είναι ικανός στη διαχείριση των Digital Media (29%).

Ως απαραίτητα Skills θεωρούνται η strategy, η ικανότητα για σχεδιασμό, το monitoring και το budgeting, ενώ τα πιο απαραίτητα digital tools θεωρούνται οι πλατφόρμες CMS, SEO, Google Ads και CRM.