Οι Έλληνες αυξάνουν τον μέσο όρο των χρημάτων που δαπανούν online
Ανοδικό momentum συνεχίζει να επικρατεί στις ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα, με τους πολίτες να αυξάνουν, μάλιστα, τα ποσά που δαπανούν για online shopping. Μετά από την αύξηση των online αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι Έλληνες παρέμειναν εξοικειωμένοι με το e-commerce και μάλιστα αύξησαν το μέσο όρο χρημάτων που ξοδεύουν: από €806 το 1ο εξάμηνο του 2021 σε €869 το 1ο εξάμηνο του 2022.
Από €806 το 1ο εξάμηνο του 2021 ο μέσος όρος των ποσών που δαπανούν online οι Έλληνες, αυξήθηκε σε €869 το 1ο εξάμηνο του 2022Οι άντρες συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες, καθώς κατά μέσο όρο στο εξάμηνο οι ηλεκτρονικές αγορές τους κινήθηκαν στα €933 με το αντίστοιχο ποσό για τις γυναίκες να κυμαίνεται στα €811.
Αναλύοντας τις ηλικιακές κλίμακες, άνδρες και γυναίκες μεταξύ 25-34 ετών ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές το εξάμηνο, φτάνοντας τα €1.031. Επίσης, οι κάτοικοι της Αττικής ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές σε επίπεδο εξαμήνου - €1.065, με τους Θεσσαλονικείς να ακολουθούν στα €866 και το υπόλοιπο της Ελλάδας να κινείται σε έναν μέσο όρο της τάξεως των €736.
Λόγοι χρήσης του Διαδικτύου
Πάντως, σύμφωνα με έρευνα του Pricefox.gr με στοιχεία της Focus Bari, αν και οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν πολύ ψηλά στους λόγους χρήσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα στην πανδημία και συγκεκριμένα ο 3ος επικρατέστερος, αυτό άλλαξε το 1ο εξάμηνο του 2022.
Πλέον, οι ηλεκτρονικές αγορές καταλαμβάνουν την 5η θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών λόγων χρήσης του Διαδικτύου από τους πολίτες. Τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν, πλέον, τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το Ίντερνετ.
Δημοφιλείς αγορές
Ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές παραμένουν οι πέντε επικρατέστερες κατηγορίες ειδών στις online αγορές στην Ελλάδα. Ωστόσο, σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2021 παρατηρείται μια μικρή πτώση σε όλες αυτές τις κατηγορίες, καθώς πλέον περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές αυτές σε φυσικά καταστήματα μετά και το πέρας της πανδημίας και των lockdowns.
Οι μεγάλες αλλαγές και αυξήσεις παρατηρούνται σε online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%), εισιτηρίων διασκέδασης, όπως σινεμά και θέατρο (+231%). Η ασφάλεια αυτοκινήτου online παραμένει στην Ελλάδα σε ποσοστά της τάξεως του 10%.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι Έλληνες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 86 λεπτά την μέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελαφρώς μειωμένη διάρκεια σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο που ήταν 97 λεπτά. Οι νεότερες ηλικίες, όπως είναι λογικό, ξοδεύουν ακόμη και 2 ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα.
Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Facebook, παρά την μικρή πτώση σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2021, διατηρείται στην κορυφή, με το Viber να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Αύξηση παρατηρείται στους χρήστες TikTok με το μερίδιο του να ξεπερνά το 30%.