Απότομη άνοδος της δημοτικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων
Απότομη άνοδος της δημοτικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων παρατηρείται παγκοσμίως, με το φαινόμενο να συνδέεται σαφώς με τη ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων, αλλά και με την εντεινόμενη ανησυχία των καταναλωτών για την κλιματική κρίση.
Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημαΔεν είναι τυχαίο ότι η πρόθεση για την πρώτη αγορά ηλεκτρικού οχήματος ξεπέρασε το 50%, σημειώνοντας αύξηση 22 μονάδων σε μόλις δύο χρόνια. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη τιμή ξεπερνά το 50%, με τις ευρωπαϊκές και οι ασιατικές χώρες να πρωτοστατούν στην υιοθέτηση και στη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ηλεκτροκίνηση παγκοσμίως έχει φτάσει σε σημείο καμπής, καθώς, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της παγκόσμιας έρευνας της EY, Mobility Consumer Index, το 52% των καταναλωτών που προσανατολίζονται στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιθυμούν την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος.
Σύμφωνα με την έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 13.000 καταναλωτών σε 18 χώρες, οι αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη (Ιταλία 73%) και στην Ασία (Κίνα 69%, Νότια Κορέα 63%), παρουσιάζονται περισσότερο αποφασισμένοι για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αντίθετα σε αυτήν την τάση κινούνται οι καταναλωτές στην Αυστραλία (38%) και στις ΗΠΑ (29%).
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον πρωταρχικό παράγοντα που ωθεί τους συμμετέχοντες στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος (38%), ενώ οι αυξανόμενοι περιορισμοί και επιβαρύνσεις στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, ως σημαντική ανησυχία (34%).
Επιπλέον χρήματα
Η έρευνα, επίσης, σημειώνει ότι όσοι προσανατολίζονται στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Το 88% δηλώνει ότι θα πλήρωνε περισσότερα, ενώ το 35% είναι διατεθειμένο να πληρώσει μέχρι και 20% επιπλέον ή και περισσότερο.
Στο μεταξύ, η έρευνα καταδεικνύει ότι, όσοι καταναλωτές κατέχουν ήδη ηλεκτρικά οχήματα, ανησυχούν λιγότερο για την αυτονομία τους μετά τη φόρτιση ή για τις ίδιες τις υποδομές φόρτισης. Ο κορυφαίος παρακινητικός παράγοντας για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος είναι, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, η μεγαλύτερη αυτονομία τους. Μάλιστα, μόλις το 27% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων τρέφουν προβληματισμούς για τις υποδομές φόρτισης, σε σύγκριση με το 36% όσων δε διαθέτουν ηλεκτρικό όχημα.
“Η απότομη αύξηση στη δημοφιλία των ηλεκτρικών οχημάτων, εκτιμούμε πως συνδέεται με τη ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων, οφείλεται, όμως, σε μεγάλο βαθμό και στην εντεινόμενη ανησυχία των καταναλωτών για την κλιματική κρίση. Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων ανησυχούν πλέον λιγότερο για την αυτονομία και τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, μας δείχνει ότι η ανάπτυξη των απαραίτητων δικτύων προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς”, σχολιάζει η ΕΥ.
“Για να ανταποκριθούμε στην ιστορική αυτή στροφή και στη χώρα μας, χρειάζονται περαιτέρω δράσεις, τόσο σε επίπεδο Πολιτείας, αλλά και των ενδιαφερόμενων μερών του ευρύτερου οικοσυστήματος της ηλεκτροκίνησης, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι κατασκευαστές φορτιστών και οι διαχειριστές δικτύων ενέργειας”, προσθέτει.