Υποχώρησαν ελαφρά οι πωλήσεις tablet το 1ο τρίμηνο του 2022
Μικρή υποχώρηση κατέγραψαν οι πωλήσεις tablets στην παγκόσμια αγορά τους τρεις πρώτους μήνες του 2022, μετά από οκτώ συνεχόμενα τρίμηνα ανόδου. Το 1ο τρίμηνο διατέθηκαν στη διεθνή αγορά 38,6 εκατ. συσκευές tablets, αριθμός μειωμένος κατά 3% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Κατά 3% υποχώρησαν οι πωλήσεις στην παγκόσμια αγορά tablets τους τρεις πρώτους μήνες του 2022Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys, οι παγκόσμιες αποστολές tablets μειώθηκαν ελαφρά έναντι του εξαιρετικά ισχυρού τριμήνου του 2021. Η Apple κατέλαβε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς από πλευράς όγκου πωλήσεων, σημειώνοντας πτώση 2% στις αποστολές το 1ο τρίμηνο, καθώς απέστειλε 14,9 εκατ. iPad παγκοσμίως.
Στη δεύτερη θέση του “top 5” των κορυφαίων κατασκευαστών tablets για το 1ο τρίμηνο βρέθηκε η Samsung. Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 2% και να διαμορφώνονται στα επίπεδα των 7,9 εκατ. tablets το 1ο τρίμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Amazon ξεπέρασε τη Lenovo για να κατακτήσει την τρίτη θέση της αγοράς, πετυχαίνοντας ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων 3%. Η Lenovo, από την πλευρά της, σημείωσε το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης μεταξύ των πέντε κορυφαίων προμηθευτών, με τις αποστολές της να μειώνονται κατά 20% σε ετήσια βάση και να κατέρχονται σε 3 εκατ. μονάδες.
Η Huawei είναι η εταιρεία που ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα, καταγράφοντας, ωστόσο, πτώση πωλήσεων κατά 22%, με τις πωλήσεις της εταιρείας να μειώνονται στα επίπεδα του 1,7 εκατ. tablets.
Ισχυρές αντιστάσεις
Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, ενώ η ζήτηση συσκευών για επαγγελματική χρήση παραμένει υγιής, η επιβράδυνση των πωλήσεων tablets προς καταναλωτές, καθώς και η κόπωση της αγοράς για εκπαιδευτικούς σκοπούς επηρέασε αρνητικά τη βιομηχανία των tablets.
“Κοιτάζοντας το μέλλον, η αγορά αναμένεται να αντιμετωπίσει μεγαλύτερη πίεση στην προσφορά εξαιτίας της σύγκρουσης Ρωσίας - Ουκρανίας και τα lockdowns που σχετίζονται με τον COVID στην Κίνα”, αναφέρει η Canalys.
Από γεωγραφικής σκοπιάς, η περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού θα αποτελέσει την ατμομηχανή της ανάπτυξης για τα tablets, καθώς οι συγκεκριμένες συσκευές εξυπηρετούν χρήστες σε αγορές, όπου η ευρυζωνική συνδεσιμότητα είναι πολυτέλεια. Για παράδειγμα, ορισμένες εφαρμογές εκπαίδευσης στην Ινδία συνδυάζουν tablets με δωρεάν πακέτα δεδομένων κινητής τηλεφωνίας, για να εξασφαλίσουν ότι οι μαθητές είναι εξοπλισμένοι για να χειρίζονται νέες ψηφιακές διαδικασίες εκμάθησης.
Σε τέτοιες αγορές, τα tablet μπορούν, επίσης, να υποστηρίξουν τις βασικές ανάγκες παραγωγικότητας σε προσιτές τιμές και με καλύτερη προσβασιμότητα.
Σε πτώση τα Chromebooks
Μεγάλη πτώση κατέγραψαν, στο μεταξύ, οι πωλήσεις Chromebooks κατά το 1ο τρίμηνο του 2022, με την αγορά να διαμορφώνεται στα 4,9 εκατ. μονάδες, που μεταφράζεται σε πτώση 60% από την επίδοση - ρεκόρ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Δεν είναι τυχαίο ότι η αγορά της Βόρειας Αμερικής, η οποία αποτελεί το 72% των παγκόσμιων αποστολών Chromebook, υποχώρησε κατά 64%.
Η Lenovo βρέθηκε στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς Chromebook, η Acer πέρασε στη δεύτερη θέση, ενώ η Dell στην τρίτη. HP και Asus είναι οι δύο κατασκευαστές, που συμπλήρωσαν το top 5.