Έρευνες - Μελέτες

Εκτοξεύθηκαν το 1ο τρίμηνο οι online αγορές από σουπερμάρκετ στην Ελλάδα

supermarket_online

Μια καταναλωτική συνήθεια, που ήρθε για να μείνει, αποδεικνύεται αυτή των online αγορών από σουπερμάρκετ στην Ελλάδα, καθώς και το 1ο τρίμηνο του 2021 η αύξηση της αξίας της συγκεκριμένης αγοράς εκτοξεύθηκε. Τους τρεις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, η αξία των πωλήσεων στο ψηφιακό κανάλι των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα εκτινάχθηκε κατά 282%, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

 

Εκρηκτικό ρυθμό ανάπτυξης 282% κατέγραψε η αξία των online αγορών από σουπερμάρκετ στην ΕλλάδαΜάλιστα, η εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές από super market δείχνει να ενισχύεται προϊόντος του χρόνου. Αυτό δείχνει ο δείκτης μετατροπής (conversion rate), δηλαδή εξέλιξης ενός επισκέπτη σε πελάτη. Σύμφωνα με έκθεση της Convert Group, ο εν λόγω δείκτης έφτασε το 1ο τρίμηνο του 2021 στο 3,8%, σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το 2020.

 

Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έκθεσης της εταιρείας αφορά τις συσκευές, που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των online παραγγελιών τους από σουπερμάρκετ. Είναι αδιαμφισβήτητο πως το work from home έχει ενισχύσει desktop & laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών.

 

Στο μεταξύ, η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα για αγορές αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00, εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας και πιθανόν από το σπίτι.

 

Ο ρόλος των delivery apps

Σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει, πάντως, στη μέση  αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού των αγοραστών από τα online σουπερμάρκετ. Η εμφάνιση των πλατφορμών delivery μέσα στο 2020, με το ελάχιστο όριο παραγγελιών να φτάνει ακόμη και στα €5, αλλά και οι πιο συχνές online παραγγελίες από τα νοικοκυριά, μείωσαν κατά €20 τη δαπάνη στα €78,70 με το ΦΠΑ, από €100 με το ΦΠΑ στο 1ο τρίμηνο του 2020.

 

Σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχει φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύτητα της παράδοσης τους, ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημερινότητα.

 

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, το 1ο τρίμηνο του 2021 σημειώθηκε ρεκόρ, με το 36% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις, αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2020. Η τεράστια αύξηση επιβεβαιώνει την σταθερή πλέον σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τους λιανεμπόρους της επιλογής τους.

 

Ταυτόχρονα, σημειώνεται μια μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο) στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (25%)  και μια σημαντική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων στην αξία των πωλήσεων που ήρθαν από οργανικά αποτελέσματα (21%).

 

Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της Convert Group, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, περιλαμβάνουν 7 από τους 9 βασικούς παίκτες της αγοράς και όλες τις πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market.