Τη μεγαλύτερη αύξηση της 20ετίας σημείωσαν οι online αγορές στις ΗΠΑ
Με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, δεδομένης της κρίσης του COVID-19, έτρεξε το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ το 2020, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση εδώ και δύο δεκαετίες. Οι Αμερικανοί καταναλωτές δαπάνησαν περισσότερα από $861 δισ. για online αγορές εντός της αμερικανικής αγοράς.
Mε 44% “έτρεξε” το e-commerce στις ΗΠΑ - Οι Αμερικανοί καταναλωτές δαπάνησαν μέσω Διαδικτύου $861 δισ. το 2020Αυτή η επίδοση συνιστά αύξηση 44% έναντι του 2019. Η αύξηση αυτή, μάλιστα, είναι περίπου τριπλάσια σε σχέση με αυτήν που είχε επιτευχθεί το 2019 έναντι του περασμένου έτους. Σύμφωνα με στοιχεία της “Digital Commerce 360”, το 2019 η αξία των ηλεκτρονικών αγορών εντός ΗΠΑ έφτασε τα $598 δισ., έχοντας καταγράψει αύξηση 15,8% σε σχέση με το 2018, όταν είχε διαμορφωθεί στα επίπεδα των $523 δισ. (έχοντας σημειώσει τότε άνοδο κατά 14,3%).
Στο μεταξύ, το 2020 η κατανάλωση μέσω Διαδικτύου στις ΗΠΑ (e-commerce εξαιρουμένων των δαπανών για εστίαση, οχήματα και καύσιμα) αντιπροσώπευε το 21,3% της ετήσιας συνολικής κατανάλωσης στη λιανική αγορά. Πρόκειται ιστορικά καλύτερη επίδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ως ποσοστό των συνολικών λιανικών πωλήσεων στη χώρα.
Για να γίνει αντιληπτή η δυναμική του e-commerce, να σημειωθεί ότι το 2020 οι συνολικές λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν μόλις κατά 6,9% και έφθασαν σε αξία τα $4,04 τρισ. (από $3,78 τρισ. το 2019).
Ηγέτιδες δυνάμεις
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα οποία επικαλείται το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον, ηγέτιδα δύναμη του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ το 2020 παρέμεινε η Amazon. Στον αμερικανικό κολοσσό του e-commerce αντιστοιχούσε το 2020 περίπου μία στις τρεις ηλεκτρονικές πωλήσεις στη χώρα (ή 31,4% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου).
Η Amazon - σύμφωνα με την έκθεση “2020 Digital Commerce 360 Top 1000" - εμφάνισε το 2020 αύξηση εσόδων τάξης 38,6% (αξίας $296 δισ.). Πάντως, το μερίδιο του τεχνολογικού κολοσσού στην αγορά μειώθηκε σε 31,4% το 2020 από 43,8% το 2019, καθώς άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες αύξησαν τα αντίστοιχα μερίδια τους.
Ειδικότερα, οι κορυφαίοι 100 πωλητές λιανικής (πλην Amazon) είχαν, κατά το 2020, σημαντικό ενιαίο μερίδιο 74,1% του συνόλου ηλεκτρονικού εμπορίου, από 49,4% το 2019. Σύμφωνα με κατάταξη (της Digital Commerce 360) των κορυφαίων 1000 μεγαλύτερων εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου στη Βόρεια Αμερική, τις δέκα πρώτες θέσεις το 2020 καταλαμβάνουν οι: Amazon, Walmart, Apple, Dell, Best Buy, Home Depot, Target, Wayfair, Kroger, Staples.
Περί στρατηγικής
Η συνεχής ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ επέφερε σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά και στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Παράλληλα, καταγράφεται πολλαπλάσια αύξηση εισαγωγών μικροδεμάτων/μικρών πακέτων άμεσης παράδοσης, δημιουργώντας σοβαρές διαχειριστικές προκλήσεις για την αρμόδια ρυθμιστική Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας Συνόρων (CBP).
Ειδικότερα, αναφέρονται τρεις σημαντικότερες προκλήσεις για την CBP: διαχείριση του υπέρμετρα αυξημένου όγκου συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου, έλεγχος των επικίνδυνων ή μη συμβατών φορτίων και εφαρμογή των κανόνων ρυθμιστικής συμμόρφωσης.