Έρευνες - Μελέτες

Η παγκόσμια αγορά tablets επέστρεψε σε ανάπτυξη το 2020

tabletsnew1

Σε αναπτυξιακή τροχιά επέστρεψε το 2020 η παγκόσμια αγορά tablets, με την πανδημία του νέου κορωνοϊού να λειτουργεί ευεργετικά για τη συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν ποσοστιαία κατά 13,6% με την αγορά να υπερβαίνει σε όγκο τα 164 εκατ. συσκευές, παγκοσμίως.

 

Κατά 13,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις tablets στην παγκόσμια αγορά το 2020, υπερβαίνοντας τα 164 εκατ. τεμάχιαΟι πωλήσεις tablets κινήθηκαν έντονα ανοδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης του 2020, αυξανόμενες κατά 19,5% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτή η επίδοση μεταφράζεται σε απόλυτους αριθμούς σε πωλήσεις 52,2 εκατ. συσκευών στη διάρκεια του τριμήνου.

 

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC), πρόκειται για τα καλύτερα επίπεδα που έχει βρεθεί η παγκόσμια αγορά tablets από το 4ο τρίμηνο του 2020, όταν είχε κινηθεί στα 49,9 εκατ. συσκευές. Η άνευ προηγουμένου ζήτηση στους τομείς από πλευράς καταναλωτών, λόγω της εργασίας εξ αποστάσεως και της online εκπαίδευσης οδήγησε αναμφίβολα στην αναζωπύρωση της αγοράς των tablets.

 

Ωστόσο, όπως αναφέρει το σχετικό report της IDC (Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker), η κατηγορία δεν αναμένεται να διατηρήσει αυτήν τη δυναμική μακροπρόθεσμα. Κι αυτό γιατί εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τεράστιο ανταγωνισμό από φορητούς υπολογιστές και smartphones.

 

Detachable συσκευές

Από τις επιμέρους κατηγορίες συσκευών tablet, τα detachable έχουν διευρύνει την παρουσία τους στην αγορά, καθώς η έμφαση στην παραγωγικότητα, την ευελιξία και την ευκολία χρήσης είναι τώρα μεγαλύτερη από ποτέ. Οι αποστολές συσκευών με αποσπώμενο πληκτρολόγιο αυξήθηκαν κατά 27,9% κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου.

 

Πάντως, οι αναλυτές σημειώνουν ότι οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα εφοδιασμού στην κατηγορία των υπολογιστών, οδήγησαν ορισμένους καταναλωτές να αγοράσουν detachable tablets αντί φορητών υπολογιστών.

 

Οι πρωταγωνιστές

Η Apple ηγήθηκε, για άλλη μια φορά, στην αγορά tablets με μερίδιο αγοράς 36,5% και ετήσια αύξηση 19,5% κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου. Η Samsung διατήρησε τη δεύτερη θέση με μερίδιο 19,4% και αύξηση από έτος σε έτος 44,9%. Η εταιρεία απέστειλε 10,1 εκατ. μονάδες το 4o τρίμηνο του 2020 και 31,3 εκατ. μονάδες συνολικά το 2020. Εξακολουθεί δε να είναι ο μεγαλύτερος πάροχος Android tablet.

 

Η Lenovo κατέκτησε την τρίτη θέση με παγκόσμιες αποστολές 5,6 εκατ. μονάδων σημειώνοντας αύξηση κατά 120,6% ετήσια αύξηση το 4ο τρίμηνο του 2020. Η Δυτική Ευρώπη και η Ασία/Ειρηνικός (εξαιρουμένης της Ιαπωνίας) παραμένουν οι μεγαλύτερες αγορές για τη Lenovo.

 

Η Amazon.com κατείχε την τέταρτη θέση στο 4ο τρίμηνο του 2020, πετυχαίνοντας με αύξηση 7,6% από έτος σε έτος, με αποστολές συνολικού ύψους 3,6 εκατ. συσκευών. Οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν η μεγαλύτερη αγορά για tablet της Amazon, ακολουθούμενη από τη Δυτική Ευρώπη.

 

Η Huawei συμπλήρωσε την κορυφαία πεντάδα με πωλήσεις 3,3 εκατ. συσκευών το 4ο τρίμηνο του 2020 για μια ετήσια πτώση 25,7%, καθώς οι κυρώσεις των ΗΠΑ συνέχισαν να εκτροχιάζουν τα σχέδια της εταιρείας.