Έρευνες - Μελέτες

Ο COVID-19 εκτοξεύει τη ζήτηση για υπολογιστές στην Ευρώπη

laptopfinger

Υψηλές …πτήσεις συνεχίζει να κάνει η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς το δεύτερο κύμα της πανδημίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, παγκοσμίως και οι πολίτες περιορίζονται στα σπίτια τους με νέα lockdowns. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έντονη στην περιοχή της ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), με τη Δυτική Ευρώπη να κάνει συνεχή ρεκόρ αύξησης πωλήσεων ηλεκτρονικών υπολογιστών για δεύτερο συνεχές τρίμηνο.

Έντονη ζήτηση για ηλεκτρονικού υπολογιστές -ειδικά από μεμονωμένους καταναλωτές- φέρνει το δεύτερο κύμα της πανδημίαςΗ αγορά υπολογιστών της Δυτικής Ευρώπης γνώρισε ένα ακόμη ισχυρό τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,2% το 3ο τρίμηνο του 2020. Η συνεχιζόμενη υψηλή ζήτηση για φορητούς υπολογιστές είναι αυτή που, κατά κύριο λόγο, οδήγησε σε υψηλή διψήφια ανάπτυξη την αγορά.

Συνολικά, στην περιοχή της EMEA, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών (desktops, notebooks και workstations) αυξήθηκαν κατά 11,7% σε ετήσια βάση το 3ο τρίμηνο, διαμορφούμενη στα επίπεδα των 21 εκατ. μονάδων. Σύμφωνα με την IDC, την αγορά τροφοδοτεί, κατά κύριο λόγο, η ζήτηση από πλευράς καταναλωτών, η οποία ήταν της τάξης του 29,3% το εξεταζόμενο διάστημα στην ΕΜΕΑ. Η αύξηση αυτή ήταν περισσότερο από αρκετή για να αντισταθμίσει την οριακή πτώση κατά 2,1%, που σημειώθηκε στις πωλήσεις συσκευών για επαγγελματική χρήση στην περιοχή το ίδιο διάστημα.

“Η ισχυρή ζήτηση που δημιουργούν οι ανάγκες της εξ αποστάσεως μάθησης, σε συνδυασμό με τις σταθερές παραγγελίες των καταναλωτών για συσκευές που εξυπηρετούν τις ανάγκες της τηλε-εργασίας και της κατ’ οίκον ψυχαγωγίας, ήταν οι πρωταρχικοί μοχλοί ανάπτυξης της αγοράς”, σημειώνει η IDC. 

Κορυφαίοι κατασκευαστές
Ενώ η Lenovo, η HP και η Apple κατείχαν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς των PCs για καταναλωτική χρήση στη Δυτική Ευρώπη, η Lenovo κατάφερε να εκτοπίσει την HP και να κερδίσει την πρώτη θέση της αγοράς το 3ο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, η HP διατήρησε, πάντως, την πρωτιά συνολικά στην περιοχή της ΕΜΕΑ το εξεταζόμενο διάστημα.

Η HP Inc διατήρησε την ηγετική θέση στην αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών στην EMEA, με μερίδιο αγοράς 25,1%. Η ανάπτυξη των πωλήσεων στις συσκευές για προσωπική (8,7% σε ετήσια βάση) δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει τη μείωση της ζήτησης για υπολογιστές για επαγγελματική χρήση (-7,5%), με την εταιρεία να υφίσταται το εξεταζόμενο διάστημα συνολική μείωση πωλήσεων κατά 2,1%.

Η Lenovo (συμπεριλαμβανομένης της Fujitsu) παρέμεινε στη δεύτερη θέση της ΕΜΕΑ, με μερίδιο αγοράς 23,4% (-1,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2019). Η Dell Inc. διατήρησε την τρίτη θέση της αγοράς, καταγράφοντας μερίδιο 10,9% (-2,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2019). Για πρώτη φορά μετά από 16 συνεχόμενα τρίμηνα, η Dell σημείωσε πτώση και είδε μείωση 6,6% σε ετήσια βάση.

Η ASUS ανέκτησε την τέταρτη θέση έναντι της Acer με μερίδιο αγοράς 9,5%, σημείωσε αύξηση 66% YoY. Τέλος, η Acer κατέλαβε την πέμπτη θέση στην αγορά της EMEA, με μερίδιο 9,2%. 

Σύμφωνα με την ανάλυση της IDC, το συνδυαστικό μερίδιο των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών μειώθηκε το 3ο τρίμηνο σε 78,1% (ως ποσοστό του συνολικού όγκου της αγοράς), σε σύγκριση με 84% το 2ο τρίμηνο του έτους.