Έρευνες - Μελέτες

Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αρνητική στην online μετάδοση μαθημάτων

teleedu

Αρνητική στην online μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, είναι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Περισσότεροι από εννέα στους δέκα (91%) απαντούν ότι σίγουρα διαφωνούν ή μάλλον διαφωνούν με την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες.

Το 91% των εκπαιδευτικών διαφωνεί με την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων. Ανησυχία για παραβίαση προσωπικών δεδομένωνΣτην ερώτηση αν συμφωνούν ή διαφωνούν με την πρόθεση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά μέσα για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, το 87% των εκπαιδευτικών απάντησε πως σίγουρα διαφωνεί και το 4% ότι μάλλον διαφωνεί. Μόνο το 9% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι σίγουρα συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με το live streaming στα σχολεία.

Την παραπάνω εικόνα αποκαλύπτει νέα έρευνα της PRORATA, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό δίκτυο Alfavita. Το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο αναρτήθηκε από τις 27 έως τις 29 Μαΐου 2020 στο alfavita.gr, συμπλήρωσαν 2.350 εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με γεωγραφική κάλυψη στο σύνολο της επικράτειας.

Από τα ευρήματα της έρευνας είναι εμφανές ότι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να παραβιαστούν τα προσωπικά τους δεδομένα, καθώς το 80% πιστεύει πως σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν και το 11% πως μάλλον θα παραβιαστούν. Σίγουροι ή μάλλον σίγουροι ότι δεν θα παραβιαστούν τα προσωπικά τους δεδομένα, δήλωσε μόνο το 7% των εκπαιδευτικών. Σε ό,τι αφορά τους μαθητές, το 75% των εκπαιδευτικών πιστεύει πως σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν τα προσωπικά δεδομένα και των μαθητών, ενώ το 12% πως μάλλον υπάρχει. Συνολικά μόνο το 6% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος παραβίασης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών. 

Ανεπίσημη αξιολόγηση
Στο μεταξύ, το 81% των εκπαιδευτικών πιστεύει πως η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες μπορεί να οδηγήσει σε μια “ανεπίσημη” αξιολόγηση. Στο ερώτημα αν υπάρχει κίνδυνος να υποβληθούν οι εκπαιδευτικοί σε ένα είδος “ανεπίσημης” αξιολόγησης, μέσω της απευθείας μετάδοσης των μαθημάτων, το 55% των εκπαιδευτικών δήλωσε πως σίγουρα ναι, το 26% μάλλον ναι, το 11% μάλλον όχι και το 4% σίγουρα όχι.

Επιπλέον, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εκτιμά ότι, πίσω από την πρόθεση της κυβέρνησης να εφαρμοσθεί το live streaming στα σχολεία, βρίσκεται η προσπάθεια να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα εταιριών, που εμπορεύονται το σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Ειδικότερα, το 62% των συμμετεχόντων πιστεύει μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση, με την υλοποίηση του μέτρου, στοχεύει στην εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων, που σχετίζονται με τις εταιρίες που εμπορεύονται τον σχετικό εξοπλισμό και το 58% ότι στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές.

Το 22% των ερωτώμενων εκτιμά πως η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις τάξεις στοχεύει στην αντιμετώπιση των δυσκολιών πρόσβασης των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω της πανδημίας και το 7% ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι να αναβαθμίσει ψηφιακά την εκπαιδευτική διαδικασία, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.