Η Ευρώπη, η πιο καλά προετοιμασμένη περιοχή του πλανήτη για το online εμπόριο
Πρωταθλήτρια κόσμου, όσον αφορά την ετοιμότητα και την ωριμότητά της σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου, αναδεικνύεται για το 2019 η Ευρώπη. Σύμφωνα με τον δείκτη “Business-to-Consumer (B2C) e-commerce 2018”, που συνέταξε η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), οκτώ στις δέκα κορυφαίες χώρες, παγκοσμίως, για το ηλεκτρονικό εμπόριο, από τις 152 που εξετάζονται συνολικά για το 2019, βρίσκονται στην Ευρώπη. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Ολλανδία τερματίζει πρώτη στον συγκεκριμένο δείκτη και αναδεικνύεται ως η πιο δυναμική και καλά προετοιμασμένη χώρα στον κόσμο για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2019, ενώ κατείχε την τέταρτη θέση στην ίδια αξιολόγηση το 2017.
Οκτώ στις δέκα περιοχές του κόσμου, που θεωρούνται πιο “ώριμες” για το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκονται στην ΕυρώπηΤη δεύτερη θέση μετά την Ολλανδία καταλαμβάνει στον ίδιο δείκτη για το 2019 η Ελβετία, ενώ ακολουθεί στην τρίτη θέση η Σιγκαπούρη και έπονται η Φινλανδία στην τέταρτη και η Μεγάλη Βρετανία στην πέμπτη. Την πρώτη δεκάδα των πιο δυναμικών χωρών για το online shopping συμπληρώνουν η Δανία, η Νορβηγία, η Ιρλανδία, η Γερμανία και η Αυστραλία, ενώ, όπως προκύπτει, οι μόνες μη ευρωπαϊκές χώρες στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης είναι η Σιγκαπούρη και η Αυστραλία.
Αναπτυσσόμενες αγορές
Να σημειωθεί ότι οι χώρες βαθμολογούνται όσον αφορά την πρόσβαση σε ασφαλείς servers, την αξιοπιστία των ταχυδρομικών υπηρεσιών και υποδομών και το τμήμα του πληθυσμού που χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο και έχει λογαριασμό πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. “Η Ολλανδία έχει υψηλές επιδόσεις στους περισσότερους δείκτες και κυρίως σε κρίσιμους τομείς, όπως αυτός των ασφαλών μεταφορών. Επίσης, έχει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό online αγοραστών στον κόσμο”, σημειώνει η μελέτη της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη για τον “Business-to-Consumer (B2C) e-commerce index 2019”.
Η UNCTAD, εκτός από τον παγκόσμιο δείκτη με τις πιο δυναμικές αγορές για το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο, συντάσσει έναν ακόμη δείκτη, που αναδεικνύει τις δέκα αναδυόμενες αγορές για το e-commerce. Σε αυτόν, από τις δέκα χώρες που τερματίζουν πρώτες, όλες πλην μιας, προέρχονται από την Ανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή. Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Σιγκαπούρη, την οποία διαδέχεται το Χονγκ Κονγκ στη δεύτερη και ακολουθούν: η Νότιος Κορέα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Μαλαισία, το Ιράν, το Κατάρ, η Ταϊλανδή, η Σαουδική Αραβία και η Τουρκία.