Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει την επόμενη τεχνολογική επανάσταση
Σε θρυαλλίδα για την επόμενη μεγάλη τεχνολογική επανάσταση, αυτή που θα αλλάξει εκ βάθρων την κοινωνία προς το καλύτερο, εξελίσσεται η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence ή εν συντομία AI). Όπως εκτιμά το σύνολο του τεχνολογικού κόσμου, οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης βρίσκονται σχεδόν παντού γύρω μας: από την αγορά ενός προϊόντος, την παρακολούθηση μίας ταινίας και τους ψηφιακούς προσωπικούς βοηθούς, μέχρι τα ρομπότ, τα αυτόνομα οχήματα και τις διαγνώσεις ασθενειών και παθήσεων. Όπως αναφέρεται και στη Λευκή Βίβλο “Mobile AI and the Future of Intelligent Devices”, που συνέταξε η εταιρεία αναλύσεων International Data Corporation (IDC) και χρηματοδότησε η Huawei, η τεχνητή νοημοσύνη “θα γίνει ένα σύμβολο, όπως ακριβώς ήταν και η ατμομηχανή στην έναρξη της Βιομηχανικής Επανάστασης”.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει το ρόλο, που είχε η ατμομηχανή στην έναρξη της Βιομηχανικής ΕπανάστασηςΟι αλλαγές που συνοδεύουν την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης εκτείνονται σε όλους τους κλάδους της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας. Πέραν κλάδων, όπως οι κατασκευές, το λιανεμπόριο και η υγεία, η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει σημαντικά και το μέλλον των προσωπικών υπολογιστών. Σύμφωνα με τη Λευκή Βίβλο της IDC, η πλατφόρμα, που θα επωφεληθεί περισσότερο από τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης, είναι τα smartphones. Οι εκτιμήσεις της IDC θέλουν τους χρήστες smartphones να αποτελούν, το 2021, το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού. Το γεγονός πως το 2016 πωλήθηκαν για κάθε υπολογιστή 5,6 smartphones, είναι ενδεικτικό της τάσης αυτής.
Αλλαγές
Όπως αναφέρει σε ανάλυσή της η Huawei, τα smartphones έχουν, ήδη, αλλάξει σημαντικά όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλοεπιδρούν με τους υπολογιστές, αλλά και την ίδια την αγορά τους την τελευταία δεκαετία. “Αυτό οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στην εξέλιξη των mobile εφαρμογών, οι οποίες είναι, πλέον, σε θέση να εκμεταλλεύονται τη δύναμη του cloud, τις υπηρεσίες τοποθεσίας, τους κωδικούς QR και τις δυνατότητες των καμερών των συσκευών”, τονίζει η εταιρεία, σημειώνοντας: “τα στοιχεία αυτά, που θεωρούνται πια “εκ των ων ουκ άνευ”, άνοιξαν νέους ορίζοντες, δημιουργώντας νέες αγορές, όπως αυτή της ανάπτυξης mobile εφαρμογών. Οι τελευταίες αποτελούν, σήμερα, παράγοντα που επηρεάζει, σε μεγάλο βαθμό, τους κατασκευαστές smartphones - λειτουργικά συστήματα και πλατφόρμες δίχως εφαρμογές επαρκούς ποσότητας και ποιότητας, δεν είναι δυνατόν να καθιερωθούν”.
Νέα γενιά εφαρμογών
Η νέα γενιά εφαρμογών και υπηρεσιών που βρίσκεται στα σκαριά, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα προκύψει με την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης. Οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης θα επηρεάσουν πληθώρα τομέων, ένας εκ των οποίων είναι και το λιανεμπόριο. Ένας πιθανός συνδυασμός συστημάτων, λογισμικού αναγνώρισης προσώπου και μηχανικής μάθησης (machine learning), που προκύπτει βάσει τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα στα καταστήματα να αναγνωρίζουν τους πελάτες τους, να τους προσφέρουν συμβουλές και ιδέες κατά τις αγορές τους και να τους διευκολύνουν κατά την πληρωμή και την παραλαβή των παραγγελιών τους με πλήρως αυτοματοποιημένες, αυτόνομες λειτουργίες χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη παρέμβαση. Η νέα αυτή γενιά εφαρμογών θα είναι σε θέση να δώσει πνοή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενισχύοντας εντυπωσιακά την εμπειρία του καταναλωτή.
Στον τομέα της υγείας, η τεχνητή νοημοσύνη σε συνδυασμό με τη μηχανική μάθηση μπορεί να βοηθήσει τους γιατρούς στην ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων, όπως π.χ. το ιατρικό ιστορικό ενός ασθενούς, επιτρέποντας ακριβέστερες διαγνώσεις με μηδενικό ποσοστό σφάλματος και ακόμα μικρότερο ρίσκο. Έτσι, θα οδηγηθούμε σε συστήματα παρακολούθησης υγείας, που θα είναι σε θέση όχι απλά να καταγράφουν δεδομένα, όπως, για παράδειγμα, τα βήματα κάποιου ημερησίως, αλλά να προειδοποιούν για ενδεχόμενους κινδύνους, όπως μυϊκούς τραυματισμούς.
Η τεχνητή νοημοσύνη θα βελτιώσει σημαντικά τις εφαρμογές προσωπικών βοηθών, ενισχύοντας έτσι τη συνολική εμπειρία χρήσης των smartphones. Οι ψηφιακοί προσωπικοί βοηθοί θα έχουν τη δυνατότητα, επί παραδείγματι, να αναγνωρίζουν τον τίτλο της ταινίας, που φαίνεται σε μία φωτογραφία μίας υπαίθριας διαφήμισης, να βρίσκουν τους κινηματογράφους που παίζεται και να κλείνουν εισιτήρια βάσει του ημερολογίου του χρήστη, ζητώντας από τον τελευταίο απλά μία έγκριση.