Νέα Μελών ΣΕΠΕ

Σημεία τοποθέτησης του Αλέξανδρου Μάνου, CEO Netcompany-Intrasoft, στο συνέδριο EmTech Europe 2025

NETCOMPANY - INTRASOFT ΑΕ
Πληροφορίες Επιχείρησης

Στην ηθική και υπεύθυνη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Netcompany-Intrasoft κ. Αλέξανδρος Μάνος από το βήμα του συνεδρίου EmTech Europe 2025 την Πέμπτη, 6 Μαρτίου. Όπως τόνισε, «η ηθική και υπεύθυνη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν συνιστά μόνο ηθική υποχρέωση, αλλά και πρακτική αναγκαιότητα. Η ανήθικη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να προκαλέσει τη δυσαρέσκεια του κοινού, ρυθμιστικές κυρώσεις και απώλεια εμπιστοσύνης για το AI και την τεχνολογία, ευρύτερα». Και συνέχισε χαρακτηριστικά: «Για να το αποτρέψουν αυτό, οι οργανισμοί πρέπει να θεσπίσουν σαφείς ηθικές κατευθυντήριες γραμμές και πλαίσια διακυβέρνησης, βασισμένα σε αρχές όπως η δικαιοσύνη, η λογοδοσία και η διαφάνεια. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να υιοθετηθεί μια νέα προσέγγιση: από το πρώτο έως και το τελευταίο στάδιο του κύκλου ανάπτυξης λύσεων όπου χρησιμοποιείται τεχνητή νοημοσύνη, θα πρέπει να ενσωματώνονται παράμετροι ηθικής και πρωτόκολλα ασφαλείας».

Ο κ. Μάνος εξήγησε πως αρχή των πάντων είναι τα δεδομένα, τονίζοντας: «Πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί ως προς τα δεδομένα που χρησιμοποιούμε για την εκπαίδευση των μοντέλων μας, διασφαλίζοντας ότι είναι ποικιλόμορφα, αντιπροσωπευτικά και απαλλαγμένα από επικίνδυνες προκαταλήψεις. Στη συνέχεια, πρέπει να σκεφτούμε τους ίδιους τους αλγορίθμους. Μπορούμε να προσθέσουμε δικλείδες ασφαλείας έναντι κακόβουλων επιθέσεων ή χειραγώγησης; Μπορούμε να σχεδιάσουμε συστήματα που δίνουν προτεραιότητα στη δικαιοσύνη και τη λογοδοσία;».

Αναφερόμενος στο whitepaper που έχει δημοσιεύσει η Netcompany σχετικά την ηθική και υπεύθυνη χρήση του ΑΙ για τη δημιουργία AI digital assistants είπε χαρακτηριστικά: «Στη Netcompany, είμαστε υπερήφανοι που πρωτοπορούμε στον τομέα της υπεύθυνης χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης. Στη Δανία, ηγηθήκαμε μιας καινοτόμου σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, όπου κορυφαίες εταιρείες από τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, τον νομικό τομέα και το Δημόσιο συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ενός whitepaper με σαφείς και ολοκληρωμένες οδηγίες για την ανάπτυξη AI digital assistants. Με την πρωτοβουλία αυτή, βοηθάμε να διασφαλιστεί ότι οι AI assistants είναι πλήρως σύμφωνοι με τους ισχύοντες κανονισμούς σε τεχνικό, οργανωτικό και νομικό επίπεδο, καθώς και με τις οδηγίες GDPR και EU AI Act. Στόχος μας είναι να επιταχυνθεί η υιοθέτηση λύσεων Τεχνητής Νοημοσύνης, καθιστώντας τη δημιουργία AI assistants πιο εύκολη, γρήγορη και ασφαλή για τους οργανισμούς που εξυπηρετούν πολίτες και πελάτες».

Case study χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης σε έργο του δημοσίου τομέα στη χώρα μας

Μάλιστα, ο κ. Μάνος παρουσίασε case study χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης στον δημόσιο τομέα στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε: «Η Netcompany αναπτύσσει λύσεις βασισμένες σε ΑΙ εδώ και χρόνια, πολύ πριν την εμφάνιση του Generative AI. Έχουμε δημιουργήσει τη δική μας πλατφόρμα AI digital assistant, το «Easley», την οποία χρησιμοποιούμε ήδη σε έργα στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Ένα έργο που υλοποιήσαμε στην Ελλάδα με τη βοήθεια του Easley ήταν για τον e-ΕΦΚΑ. Αντικείμενο του έργου ήταν να ψηφιοποιήσουμε στοιχεία ασφαλισμένων, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Intelligent Data Processing (IDP). Η διαδικασία αυτή ήταν αναγκαία προκειμένου να δημιουργήσουμε ιστορικό ασφάλισης για τους ασφαλισμένους».

Αναφερόμενος στις προκλήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία αλλά και πώς τις αντιμετώπισε, είπε χαρακτηριστικά: «Αντιμετωπίσαμε πολλές προκλήσεις, όπως η περιορισμένη διαθεσιμότητα των δεδομένων, διαφορετικές μορφοποιήσεις, λάθη και ασάφειες. Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, αξιοποιήσαμε το Easly αρχικά σε 440.000 σελίδες ψηφιοποιημένου κειμένου, από τις 37 εκατομμύρια ψηφιοποιημένες σελίδες του έργου».

Αξιολογώντας τα αποτελέσματα της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης στο έργο,  ο κ. Μάνος τόνισε: «Xάρη στο Easley, μετατρέψαμε μη επεξεργασμένα δεδομένα σε ένα αξιόπιστο ιστορικό ασφάλισης, βελτιώνοντας τόσο την ποιότητα όσο και την αποδοτικότητα της διαδικασίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι το ποσοστό ταυτοποίησης ασφαλισμένων αυξήθηκε στο 70% από περίπου 50% χωρίς τη χρήση AI και η παραγωγικότητα αυξήθηκε κατά 30%».