Πτώση στις πωλήσεις smartwatches: Γιατί μειώθηκε η ζήτηση και ποιες εταιρείες κερδίζουν έδαφος (tweet)
Η αγορά των έξυπνων ρολογιών κατέγραψε σημαντική μείωση το 2024, καθώς οι συνολικές πωλήσεις συσκευών μειώθηκαν κατά 7%, σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint Research. Η Apple, η κυρίαρχη εταιρεία του κλάδου, σημείωσε πτώση 19%, επηρεάζοντας καθοριστικά τη συνολική αγορά.
Η μείωση αυτή αποδίδεται κυρίως στην έλλειψη σημαντικών νέων χαρακτηριστικών στις πρόσφατες εκδόσεις των Apple Watch, καθώς και στην απουσία του μοντέλου Ultra 3, το οποίο είχε δημιουργήσει προσδοκίες στους καταναλωτές αλλά δεν κυκλοφόρησε.
Η Βόρεια Αμερική ηγήθηκε της πτώσης
Η αγορά που επηρεάστηκε περισσότερο ήταν η Βόρεια Αμερική, καθώς η περιορισμένη αναβάθμιση των χαρακτηριστικών στη σειρά S10 οδήγησε πολλούς καταναλωτές να αναβάλλουν την αγορά νέων συσκευών. Επιπλέον, οι απαγορεύσεις πωλήσεων και εισαγωγών στις ΗΠΑ, λόγω δικαστικής διαμάχης για την τεχνολογία μέτρησης οξυγόνου στο αίμα, συνέβαλαν επίσης στη μείωση των πωλήσεων της Apple στις αρχές του 2024.Παρότι η εταιρεία διατήρησε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, το ποσοστό της μειώθηκε από 25% το 2023 σε 22% το 2024.Latest Insights: Global Smartwatch Shipments in 2024: Market Declines for First Time, China Leads for First Time
Key Takeaways: 📌The global smartwatch market fell 7% in 2024, the first ever decline in the overall market. 📌#Apple retained its top position, despite a 19% YoY… pic.twitter.com/ETdglHOrsB — Counterpoint Research (@CounterPointTR) March 10, 2025
Οι Κινέζοι κατασκευαστές κερδίζουν έδαφος
Παρά τη γενική πτώση, οι κινεζικές εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Μάρκες όπως η Xiaomi, Huawei και Imoo είδαν μεγάλη ζήτηση για τα προϊόντα τους, με αποτέλεσμα η Κίνα να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά από 19% σε 25% στο τελευταίο τρίμηνο του 2023. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η ανάπτυξη της Xiaomi, της οποίας οι πωλήσεις έξυπνων ρολογιών αυξήθηκαν κατά 135%. Η επιτυχία της οφείλεται στις προσιτές τιμές των συσκευών της, καθώς τα προϊόντα της κοστίζουν σημαντικά λιγότερο από αυτά των Apple και Samsung.Η άνοδος των παιδικών smartwatches
Μια ενδιαφέρουσα τάση που παρατηρήθηκε το 2024 ήταν η ραγδαία αύξηση στη ζήτηση για παιδικά smartwatches. Η κινεζική Imoo, γνωστή στην τοπική αγορά ως "Little Genius", σημείωσε αύξηση 22% στις πωλήσεις της. «Οι γονείς ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την ασφάλεια των παιδιών τους, κάτι που οδηγεί στην αυξανόμενη δημοτικότητα αυτών των συσκευών», ανέφερε ο Balbir Singh της Counterpoint.Η κρίση της ινδικής αγοράς και το τέλος των φθηνών smartwatches
Αντίθετα, η Ινδία κατέγραψε σημαντική πτώση, καθώς το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 30% σε 23%. Αυτό οφείλεται στο ότι μια «φούσκα» που είχε δημιουργηθεί γύρω από τις εξαιρετικά φθηνές συσκευές Ινδών κατασκευαστών «έσκασε», με αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης. «Οι καταναλωτές διαπίστωσαν προβλήματα ποιότητας και στράφηκαν σε πιο αξιόπιστες επιλογές», ανέφερε ο Leo Gebbie της CCS Insight.Προβλέψεις για το 2025 – Το μέλλον της αγοράς
Σύμφωνα με την Counterpoint Research, η παγκόσμια αγορά έξυπνων ρολογιών αναμένεται να σημειώσει ήπια ανάκαμψη το 2025, με μονοψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη και η βελτιωμένη παρακολούθηση δεδομένων υγείας θα είναι οι βασικοί παράγοντες που θα οδηγήσουν σε νέα αύξηση της ζήτησης. Διαβάστε ακόμη Απολύθηκαν επτά δικαστές και μία εισαγγελέας με απόφαση του Αρείου Πάγου Δώρο Πάσχα 2025: Πότε καταβάλλεται – Πώς υπολογίζεται Apple: Σχέδιο για iPhone χωρίς καλώδια – Πώς θα γίνεται η φόρτιση Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Δείτε περισσότερα