Έρευνα για τα social media: Πόσες Ελληνίδες χρησιμοποιούν φίλτρα στις φωτογραφίες τους (γραφήματα)
Η ψηφιακή εποχή έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την εικόνα μας, δημιουργώντας ένα νέο πεδίο αυτοέκφρασης μέσω των social media. Τα φίλτρα ομορφιάς, άλλοτε διακριτικά και άλλοτε υπερβολικά, έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος αυτής της πραγματικότητας, επιτρέποντας στους χρήστες να επεξεργάζονται τις φωτογραφίες τους με το πάτημα ενός κουμπιού. Ωστόσο, η χρήση τους δεν αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο από όλες τις ηλικιακές ομάδες, κάτι που αποτυπώνεται στη νέα έρευνα της FocusBari.
Η στάση των χρηστών απέναντι στα φίλτρα
Η έρευνα δείχνει ότι οι νεότερες γενιές αποδέχονται τα φίλτρα ως ένα φυσιολογικό στοιχείο της διαδικτυακής τους παρουσίας, ενώ οι μεγαλύτερες ηλικίες τα αντιμετωπίζουν με περισσότερη επιφύλαξη. Ενδεικτικά, το 89% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι βλέπει πολύ συχνά ή συστηματικά φωτογραφίες με φίλτρα στα social media, ενώ μόλις ένα 5% και 6% αντίστοιχα απάντησαν ότι τις βλέπουν σπάνια ή ποτέ.
Όταν ρωτήθηκαν πώς νιώθουν όταν βλέπουν φίλους τους να χρησιμοποιούν φίλτρα στις φωτογραφίες, οι περισσότεροι απάντησαν πως τα παρατηρούν, αλλά δεν τους δίνουν ιδιαίτερη σημασία. Αντίθετα, οι νεότεροι τα θεωρούν «φυσιολογικά» και μέρος της διαδικτυακής τους εμπειρίας.
Παρότι η κοινή πεποίθηση είναι ότι τα φίλτρα χρησιμοποιούνται κυρίως «από τους άλλους», μόνο μία στις έξι γυναίκες παραδέχεται ότι τα χρησιμοποιεί πολύ συχνά ή συστηματικά, ενώ μόλις μία στις τρεις τα χρησιμοποιεί αραιά. Οι νεότερες γυναίκες και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης εμφανίζονται πιο απενοχοποιημένοι στη χρήση φίλτρων, σε αντίθεση με τις μεγαλύτερες ηλικίες, οι οποίες παραμένουν πιο επιφυλακτικές.
Γιατί χρησιμοποιούνται τα φίλτρα;
Όσοι επιλέγουν να χρησιμοποιούν φίλτρα το κάνουν κυρίως για λόγους βελτίωσης της εμφάνισης, δημιουργίας μιας πιο ελκυστικής εικόνας και ενίσχυσης της μοναδικότητάς τους. Σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου η εικόνα παίζει κυρίαρχο ρόλο, τα φίλτρα προσφέρουν τη δυνατότητα μιας πιο «ελεγχόμενης» παρουσίασης.
Η επιρροή των social media στις αγορές ομορφιάς
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι τα social media αποτελούν την κυριότερη πηγή ενημέρωσης για τις τάσεις και τα προϊόντα ομορφιάς. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αντλεί πληροφορίες κυρίως από τις ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ μικρότεροι αριθμοί στρέφονται στον στενό φιλικό και οικογενειακό κύκλο ή στους ειδικούς του χώρου, όπως οι δερματολόγοι και τα καταστήματα καλλυντικών.
Οι Ελληνίδες καταναλώτριες εξελίσσουν τις online συνήθειές τους, με την ομορφιά, τη μόδα και την υγεία να βρίσκονται στις κορυφαίες κατηγορίες ενδιαφέροντος. Η στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, δείχνοντας ότι η νέα γενιά καταναλωτριών προτιμά την αμεσότητα και τη μεγάλη ποικιλία που προσφέρει το διαδίκτυο.
Ωστόσο, παρότι το κόστος αποτελεί σημαντικό παράγοντα στις επιλογές τους, η ποιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων παραμένουν αδιαπραγμάτευτα. Η δύναμη της σύστασης από ειδικούς και influencers διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό τις αγοραστικές αποφάσεις, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γυναικών.
Η διχογνωμία γύρω από τα φίλτρα και το μέλλον τους
Η χρήση φίλτρων στα social media αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος της διαδικτυακής αυτοέκφρασης. Ωστόσο, η αποδοχή τους διαφοροποιείται έντονα ανάμεσα στις ηλικιακές ομάδες. Οι νεότεροι τα υιοθετούν χωρίς δεύτερη σκέψη, ενώ οι μεγαλύτεροι εμφανίζονται πιο σκεπτικοί.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσο τα φίλτρα επηρεάζουν την αυτοεικόνα και την αυτοπεποίθηση των χρηστών. Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται, η συζήτηση γύρω από τη ρεαλιστική απεικόνιση της ομορφιάς και την ψηφιακή αυθεντικότητα μόλις έχει αρχίσει.
Διαβάστε ακόμη Ευρωπαϊκή Άμυνα: Κομισιόν προς τα κράτη-μέλη – «Αγοράστε περισσότερα, καλύτερα και πιο ευρωπαϊκά» «Κοντοβερός»: Άλλαξε χέρια η μεγάλη μονάδα στον Ασπρόπυργο (pics) Το φαγητό που πετάτε στον κάδο θα μπορούσε να φορτίσει 13 φορές ένα κινητό Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα