Αυξάνεται το ενδιαφέρον των Ελλήνων για τα eSports
Η “μόδα” των ηλεκτρονικών αθλημάτων (eSports), με τα οποία ασχολούνται όλο και περισσότερο οι Ευρωπαίοι, μπορεί να μην έχει ακόμη φθάσει στην Ελλάδα, αλλά το ενδιαφέρον δείχνει να είναι αυξανόμενο. Τουλάχιστον, αυτό προκύπτει από τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας, που διεξήχθη από τη SuperData Research για λογαριασμό της PayPal με σκοπό να δείξει το μέγεθος της αγοράς που έχει αρχίσει να δημιουργείται και επικεντρώνεται σε τουρνουά με τους καλύτερους παίκτες video games.
H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, όπου εκτιμάται πως τα έσοδα που είχαν οι παίκτες eSports το 2016 άγγιξαν τα $790.000, το 2017 θα ανέβουν περίπου στις $830.000 και το 2018 θα φθάσουν τα $890.000. Το ποσό είναι μικρό, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2018 η αγορά των eSports εκτιμάται στα $345 εκατ., ενώ μόνο στη Σουηδία τα έσοδα έφθασαν στα $40 εκατ. το 2016!
Το ενδιαφέρον βαίνει αυξανόμενο πάντως και στην Ελλάδα, δεδομένου ότι στη χώρα μας οι θεατές των ηλεκτρονικών αθλημάτων ξεπέρασαν τους 262.000, ενώ ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τις 351.000 έως το 2018.
Οι millennials είναι, σήμερα, μια από τις μεγαλύτερες γενιές καταναλωτών, που δημιουργούν τάσεις σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Σύμφωνα με τη SuperData, η βιομηχανία των ψηφιακών παιχνιδιών κυριαρχείται σχεδόν αποκλειστικά από τους Millennials - τα δύο μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ που ενδιαφέρονται για τα eSports είναι μεταξύ 18-24 και 25-34 (αυτές οι κατηγορίες συνθέτουν από κοινού το 62% του κοινού). Μόνο το 10% των fans των eSports είναι άνω των 45 ετών. Στην Ελλάδα, τα ηλεκτρονικά αθλήματα έχουν τους πιο πολλούς οπαδούς στις ηλικίες μεταξύ 18 και 34.
Παρ’ ότι η κατανομή των φύλων δείχνει πως οι άντρες απολαμβάνουν, κατά κύριο λόγο, τα ηλεκτρονικά αθλήματα (στην Ευρώπη το 84% των παικτών των eSports είναι άντρες σε σύγκριση με το 16% που είναι γυναίκες), στη Σουηδία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πολωνία, οι γυναίκες οπαδοί έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο, 24%, 22%, 22% και 19% αντίστοιχα. Το μικρότερο μερίδιο το έχουν οι γυναίκες στο Ισραήλ με ποσοστό μόλις 10%.
Στην Ελλάδα, το ποσοστό των γυναικών - χρηστών είναι στο 15%.