Το mobile καταλύτης και για τον κλάδο της διαφήμισης
Καταλυτικό ρόλο και για την αγορά της διαφήμισης, διαδραματίζει το online και ακόμη πιο συγκεκριμένα το mobile κανάλι. Με τους καταναλωτές να είναι συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο όλο και περισσότερες ώρες της ημέρας και μάλιστα εν κινήσει - από όπου και εάν βρίσκονται - κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η ανοδική πορεία του online και mobile advertising.
Στα €18,6 δις η οnline διαφήμιση το 1ο εξάμηνο του 2016Το 1ο εξάμηνο του 2016, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα “AdEx Benchmark”, που πραγματοποίησε το IAB Europe σε συνεργασία με την IHS Markit, η online διαφήμιση αυξήθηκε κατά 13,4% στα €18,6 δις σε σχέση με €16,4 δις την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας, το online διαφημιστικό κανάλι θα συνεχίσει να διευρύνεται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης.
Η έρευνα “AdEx Benchmark” για το 1ο εξάμηνο του 2016 επιβεβαιώνει τον κομβικό ρόλο του mobile στο online advertising και μάλιστα, σε όλα τα formats. Συγκεκριμένα, το mobile display ενισχύθηκε το εξεταζόμενο διάστημα κατά 61,3% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ενώ το mobile search κατά 57,3%.
Το mobile display, σύμφωνα με την ανάλυση, ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές το 1ο εξάμηνο του 2016 στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπου, μάλιστα, γνώρισε εκρηκτικό άνοδο της τάξης του 100%. Συνολικά, η περιοχή είχε ανάπτυξη της τάξης του 16,2%, όταν η “ώριμη” αγορά της Δυτικής Ευρώπης “είδε” ρυθμούς της τάξης του 13,1%.
Η δύναμη του video
Η πρόσφατη έρευνα του IAB Europe “Attitudes to Digital Video Advertising” δείχνει ότι η δύναμη του video advertising συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς πλέον, σχεδόν όλοι οι ενδιαφερόμενοι αναπτύσσουν κάποια μορφή ψηφιακής στρατηγικής διαφήμισης με βάση το βίντεο. Μάλιστα, πάνω από το 90% των διαφημιστών, των οργανισμών μέσων ενημέρωσης και των εκδοτών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το κανάλι του βίντεο. Συνεπώς, για τους αναλυτές δεν αποτελεί έκπληξη ότι το βίντεο video advertising παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης 46% φθάνοντας τα €1,6 δις.
Συνολικά, η έρευνα “AdEx Benchmark” του IAB Europe και της IHS Markit αποκαλύπτει πως όλο και περισσότερες εταιρείες συνειδητοποιούν, πλέον, τις δυνατότητες του κινητού και των φορητών συσκευών γενικότερα, ως ενός σημαντικού καναλιού για τη διαφήμιση. Μάλιστα, η έρευνα εκτιμά ότι οι mobile συσκευές θα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην ευρωπαϊκή online διαφήμιση, διατηρώντας υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Όσον αφορά το video, θα παραμείνει το “κλειδί” για το online advertising, καθώς τα brands βλέπουν σε αυτό έναν ασφαλή τρόπο για να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητά τους. Η δε ευρωπαϊκή τάση, που διαπιστώνει η μελέτη, ακολουθεί κατά πόδας την παγκόσμια τάση, που κι αυτή προσαρμόζεται στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.