Ανοδικά κινούνται οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά
Αύξηση, αν και σε μονοψήφιο ποσοστό, κατέγραψαν οι πωλήσεις τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα το 3ο τρίμηνο του 2016, με τον κλάδο των Τηλεπικοινωνιών να συμβάλει τα μέγιστα στην ανάκαμψη της αγοράς. Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων διευρύνθηκε κατά 4,4% το εξεταζόμενο διάστημα του 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με το συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε €470 εκατ.
Με θετικό πρόσημο 4,4% η αγορά το 1ο τρίμηνο του 2016 - Στήριξη από τις πωλήσεις του τομέα των ΤηλεπικοινωνιώνΟ τομέας με την καλύτερη επίδοση ήταν αυτός των Τηλεπικοινωνιών, ο οποίος ενισχύθηκε κατά 11,5%, με τέσσερεις ακόμη υποκατηγορίες της αγοράς να βελτιώνουν, επίσης, τις επιδόσεις τους το εξεταζόμενο διάστημα. Μετά από την αρνητική επίδοση στο 2ο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των τηλεπικοινωνιών κατέγραψε αύξηση το 3ο τρίμηνο - κατά 11,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Όλες οι κατηγορίες του τομέα παρουσίασαν αύξηση. Τα wearables ανήλθαν σε διπλάσια αξία (106% αύξηση), χάρη στις προωθητικές ενέργειες που τα συνδύαζαν σε πακέτο με κινητά ή ακουστικά. Επιπλέον, συνεχίστηκε για ένα ακόμα τρίμηνο, η αύξηση της μέσης τιμής του τομέα.
Προϊόντα Πληροφορικής
Στο μεταξύ, με το πρόγραμμα Ψηφιακής Αλληλεγγύης να έχει λήξει από τα τέλη του Ιουνίου του 2015, ο κλάδος των Προϊόντων Πληροφορικής (παρουσίασε πτώση στο 3ο τρίμηνο του 2016 κατά 7,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Παρ’ όλα αυτά, σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, υπήρξε μία επιβράδυνση της πτωτικής τάσης. Οι οθόνες, οι σταθεροί υπολογιστές, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια, καθώς και τα gaming περιφερειακά, παρουσίασαν θετικό πρόσημο, ενώ τα tablets παρουσίασαν σημαντική πτώση τιμής.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας GfK TEMAX® Ελλάδας, στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά υπήρξε αναθέρμανση πωλήσεων, καθώς ενισχύθηκαν κατά 4,7%, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2015. Οι κεφαλαιακοί έλεγχοι, που επιβλήθηκαν στο τραπεζικό σύστημα τον Ιούλιο του προηγούμενου έτους, είχαν ως αποτέλεσμα τη σχετική αύξηση στο 3ο τρίμηνο του 2016.
Οι πωλήσεις των τηλεοράσεων διατήρησαν την αυξανόμενη τάση για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, στην οποία συνετέλεσε η σημαντική μείωση της μέσης τιμής πώλησης. Η άφιξη των νέων μοντέλων “παιχνιδομηχανών” διατήρησε, επίσης, σταθερή την κατηγορία όσον αφορά στην αξία των πωλήσεων, μετά από δύο συνεχόμενα αρνητικά τρίμηνα.
Είδη εξοπλισμού γραφείου
Η επίδραση του “back-to-school” σε συνδυασμό με τους κεφαλαιακούς ελέγχους την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, επηρέασαν θετικά τόσο τα πολυμηχανήματα, όσο και τους εκτυπωτές. Τα πολυμηχανήματα και οι εκτυπωτές αυξήθηκαν κατά 8,9% και 8,4% αντίστοιχα το 3ο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2015. Συνολικά, ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμων ενισχύθηκε κατά 8,8%.
Συσκευές
Στο 3ο τρίμηνο του 2016, παρατηρήθηκε αύξηση του τομέα των μεγάλων οικιακών συσκευών κατά 4,6%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Οι πωλήσεις των πλυντηρίων συνέβαλαν στη θετική τάση, χάρη στη συνεχώς αυξανόμενη σημαντικότητα των πλυντηρίων/στεγνωτηρίων και των συσκευών με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Η αύξηση στις πωλήσεις εντοιχιζόμενων συσκευών οφείλεται εν μέρει στην αντικατάσταση παλαιότερων συσκευών. Επίσης, η ενεργειακή απόδοση ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στην απόφαση των καταναλωτών για αναβάθμιση των συσκευών τους. Επιπλέον, ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών ενισχύθηκε το 3ο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, με την αύξηση να ανέρχεται σε 7%.
Φωτογραφικά Είδη
Ένας από τους τομείς που συμπιέστηκε το 3ο τρίμηνο, ήταν τα φωτογραφικά είδη, με την πτώση των πωλήσεων να είναι της τάξης του 3,1% % σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η συνεχιζόμενη πτώση στις πωλήσεις των φωτογραφικών μηχανών με σταθερούς φακούς είχε τη μεγαλύτερη επίδραση στη μείωση του τομέα συνολικά. Αντίθετα, τόσο οι SLR, όσο και οι mirrorless (χωρίς καθρέφτη) φωτογραφικές μηχανές, κατέγραψαν θετικά αποτελέσματα.
Η έρευνα
Η έρευνα GfK TEMAX® πραγματοποιείται σε 41 χώρες. Τα ευρήματα βασίζονται σε δείγμα της GfK, που περιλαμβάνει δεδομένα από περίπου 500.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως.